Warsaw Industry Week - podsumowanie

Tytułowe targi odbyły się blisko końca bieżącego roku i była to, naszym zdaniem, ich najbardziej udana edycja, jeżeli chodzi o zakres prezentowanej automatyki i maszyn, a także o frekwencję gości. Nie oznacza to jednak, że były to najlepsze targi w kategoriach obiektywnych - Warsaw Industry Week są ciągle imprezą rozwijającą się. Przedstawiamy kilka spostrzeżeń dotyczących wystawy.

Posłuchaj
00:00

Na ostatnich targach w Nadarzynie zwiedzić można było 12 stref tematycznych, gdzie prezentowana była oferta producentów i różnorodnych dystrybutorów z branży przemysłowej. Podobnie jak w zeszłych latach oglądać można było m.in. maszyny do obróbki metali i drewna - obrabiarki, maszyny do cięcia laserem i wodą, automatykę oraz roboty przemysłowe i wiele innych urządzeń. Na targach pojawiło się sumarycznie 370 wystawców, aczkolwiek w tę statystykę wliczono reprezentowane marki i firmy niebędące dostawcami branżowymi.

Targi Warsaw Industry Week trwały, jak w poprzednich latach, trzy dni, choć tym razem w krótszym przedziale godzinowym, co okazało się być korzystną modyfikacją. Drugą ze zmian było pojawienie się na imprezie, w obszarze automatyki i robotyki przemysłowej, większej liczby firm niż dotychczas. Wśród wystawców byli m.in. Turck, Beckhoff, HF Inverter Polska, Dacpol, Elmark Automatyka, Weidmüller, Mitsubishi Electric, igus, INSTOM, Lenze oraz Pepperl+Fuchs. Na wystawie byli też dostawcy robotów - m.in. WObit, FANUC, KUKA, Staubli oraz Renex.

Wprawdzie pod względem skali nie była to jeszcze tak duża jak grupa firm jak na targach Automaticon, aczkolwiek możliwość odwiedzenia takiego obszaru na targach, który dodatkowo się rozrasta, należy zaliczyć na duży plus wystawy. Jest to też niewątpliwie efekt działań organizatorów, którzy, dysponując dużymi możliwościami w zakresie powierzchni wystawienniczej, korzystają z tego faktu i de facto wygrywają z konkurencją.

Na targach byli obecni różnorodni zwiedzający. Zgodnie z informacjami organizatorów, około 1/4 uczestników stanowiła kadra zarządzająca, 20% - główni mechanicy, inżynierowie, technolodzy, zaś po około 15% projektanci maszyn i systemów oraz inżynierowie automatycy. Frekwencja gości była zróżnicowana i chyba lepsza niż rok temu, choć nadal umiarkowana. Trudno się jednak zgodzić z oficjalnymi statystykami na stronie internetowej wystawy (>11 tys. odwiedzających), szczególnie że w tym aspekcie właściwie każde krajowe targi "podkolorowują" rzeczywistość.

Wystawie towarzyszyły trzy konferencje, w tym Instrumenty Przemysłu 4.0, która odbyła się pod honorowym patronatem Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii oraz pod patronatem Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Po raz pierwszy podczas tej edycji odbyły się też spotkania matchmakingowe, m.in. z krajów bliskiego Wschodu oraz Europy Wschodniej.

Magazyn APA był patronem medialnym wydarzenia. Kolejna edycja targów Warsaw Industry Week odbędzie się w dniach 13-15 listopada 2019.

Powiązane treści
Warsaw Industry Week 2018 - przewodnik targowy
Trwają targi Warsaw Industry Week - fotorelacja
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Aktualności
B&R Innovation Days – ABB i B&R wspólnie kształtują przyszłość automatyki
Aktualności
Rockfin i Elogen przyspieszą rozwój technologii wytwarzania zielonego wodoru
Aktualności
ASTOR uruchamia program, który zmienia specjalistów w wizjonerów przemysłu
Pomiary
Danisense kupuje polską firmę specjalizującą się w nawijaniu
Aktualności
Warsaw Industry Week 2025 - przewodnik targowy
Zasilanie, aparatura nn
Polski zakład produkujący urządzenia dla energetyki zarobi dzięki unijnym regulacjom

MES Plex od Rockwell Automation - dane, które napędzają produkcję

Dane to dziś jeden z najcenniejszych zasobów, również, a może przede wszystkim w przedsiębiorstwach produkcyjnych. Współczesny przemysł bazuje na automatyzacji, co wymaga stałego dostępu do ogromnych ilości danych cyfrowych. Ich analiza pozwala optymalizować produkcję pod kątem kosztów, jakości i efektywności, a to z kolei ma bezpośrednie przełożenie na konkurencyjność i rentowność przedsiębiorstwa.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów