ITM Polska 2019, czyli technologie Przemysłu 4.0 w praktyce

| Gospodarka Aktualności

W pierwszym tygodniu czerwca - od 4 do 7 - odbędą się jedne z największych krajowych targów przemysłowych - Innowacje-Technologie-Maszyny ITM Polska, a wraz z nimi imprezy: Subcontracting, Modernlog oraz 3D Solutions. W zeszłym roku ofertę produktów i usług zaprezentowało w Poznaniu ponad tysiąc wystawców - tym razem spodziewać się można podobnej ich liczby. Hasłem przewodnim ITM Polska będzie: "Na drodze do Przemysłu 4.0".

ITM Polska 2019, czyli technologie Przemysłu 4.0 w praktyce

ITM Polska to kilka salonów tematycznych związanych z przemysłem wytwórczym, ciężkim oraz maszynowym. Należą do nich między innymi: Mach-Tool - obrabiarki i narzędzia, Surfex - obróbka powierzchni, Hape - hydraulika, pneumatyka, napędy, Metalforum - metalurgia, hutnictwo, przemysł metalowy oraz Welding - spawalnictwo.

Tegoroczna wystawa, wzorem niemieckich targów Hannover Messe, ma ogniskować się na promowaniu rozwiązań związanych z inteligentną produkcją. W centrum uwagi znajdzie się digitalizacja, integracja i automatyzacja procesów technologicznych.

Do tej obietnicy organizatorzy podchodzą poważnie, bowiem Industry 4.0 dotyczyć ma nie tylko stoisk pojedynczych wystawców, ale też wyodrębnienia na targach specjalnie przygotowanych przestrzeni. Taką będzie Smart Factory, gdzie pokazywany będzie proces produkcji w inteligentnych fabrykach (IoT, digitalizacja, robotyzacja). Ponadto w ramach targów Modernlog planowana jest organizacja konferencji Smart Warehouse, której celem jest kompleksowe przedstawienie zagadnień logistyki w epoce 4.0.

Kolejną nowością targów będzie wydarzenie Smart Poznań Manufactury Meeting, czyli konferencja dla przedstawicieli służb utrzymania ruchu. Na wystawie kontynuowana będzie inicjatywa ścieżek zwiedzania, w ramach których grupy pod opieką merytoryczną przewodnika będą odwiedzały wybrane stoiska targowe zapoznając się z tematyką "Przemysłu 4.0", "Druku 3D" oraz "Logistyki 4.0".

Warto dodać, że zeszłoroczna edycja ITM Polska była rekordowa - na 25 tys. m² powierzchni wystawienniczej (w 10 pawilonach) swoją ofertę zaprezentowało tysiąc wystawców. Pawilony ekspozycyjne przez cztery dni odwiedziło łącznie 17,1 tys. gości.