Zamówione autobusy będą napędzane za pomocą osi ze zintegrowanymi silnikami elektrycznymi. Przegubowe autobusy zostaną przygotowane do ładowania na dwa sposoby, czyli poprzez 4-polowy pantograf umieszczony nad pierwszą osią pojazdu lub złącze typu plug-in. Autobus będzie wyposażony w baterie Solaris High Energy+ charakteryzujące się wysoką gęstością energii.
Przegubowe e-busy mogą pomieścić 141 pasażerów, w tym 43 miejsca siedzące. Na pokładzie zajdzie się monitoring, system informacji pasażerskiej, klimatyzacja, ładowarki USB oraz system ogrzewania. Pojazd będzie przystosowany dla osób niepełnosprawnych dzięki zamontowanej rampie przy drugich drzwiach.
- Na zakup tych pojazdów przyznano nam około 110 mln zł dotacji. Jest to dla nas szansa, aby angażując stosunkowo nieduże środki własne pozyskać bezemisyjne autobusy dla mieszkańców Krakowa - powiedział Rafał Świerczyński, Prezes Zarządu MPK S.A. w Krakowie.
Źródło: Solaris