Hitachi ABB Power Grids zmodernizuje za ponad 6 mln dolarów system zasilania brytyjskiej kolei

| Gospodarka Zasilanie, aparatura nn

Hitachi ABB Power Grids pozyskało od UKPNS kontrakt o wartości 5,4 mln funtów (6,6 mln dolarów). Współpraca ma obejmować realizację projektów związanych z digitalizacją kolei dużych prędkości w Wielkiej Brytanii. W ramach przedsięwzięcia zostaną zmodernizowane systemy sterowania statycznego kompensatora Var (SVC) i systemy równoważenia obciążenia linii High Speed 1.

Hitachi ABB Power Grids zmodernizuje za ponad 6 mln dolarów system zasilania brytyjskiej kolei

Nowa umowa jest częścią bieżącej współpracy Hitachi z UK Power Networks Services (UKPNS), mającej na celu pomoc w zarządzaniu istniejącymi zasobami trakcyjnymi na linii obsługującej pociągi dużych prędkości. UKPNS jest odpowiedzialny za wszystkie szlaki z trakcją i bez, na linii kolejowej o długości 109 km, która łączy Wielką Brytanię z Europą kontynentalną.

Umowa obejmuje trzy stacje zasilające wyposażone w Hitachi ABB Power Grids 33kV Static VAR Compensators (SVC), zaprojektowane specjalnie w celu sprostania wyjątkowym potrzeb UKPNS.

Rozwiązania SVC są opłacalnym i wydajnym sposobem zapewniania dynamicznego wsparcia oraz utrzymania niezawodności i wydajności zasilania poprzez szybką regulację napięcia trakcji. Rozwiązania te stanowią część efektywnego sterowania energią w systemie zasilania linii HS1. Zakres kontraktu obejmuje również długoterminową umowę serwisową na utrzymanie i zarządzanie aktualizacjami oprogramowania dla systemów sterowania.

- Nasza ostatnia praca nad HS1 z UKPNS jest efektem bardzo udanego partnerstwa konsorcjum na rzecz bezpiecznej i wydajnej dostawy podstacji dystrybucji energii trakcyjnej 25 kV, w ramach programu Great Western Electrification pomiędzy Londynem a Cardiff. Jesteśmy dumni z tego, że odgrywamy tak wiodącą rolę w programie dekarbonizacji kolei w Wielkiej Brytanii, dzięki zasilaniu, automatyzacji i elektryfikacji brytyjskiego sektora kolejowego, zapewniając bardziej zrównoważoną mobilność pasażerom i towarom - skomentował Ian Funnell, CEO Hitachi ABB Power Grids w Wielkiej Brytanii i Irlandii.

Współpraca z Hitachi ABB Power Grids

Oprócz tego kontraktu, UKPNS współpracuje również z Hitachi ABB Power Grids nad usprawnieniem przytorowego systemu gromadzenia danych i wymiany systemów SCADA mocy trakcyjnej na linii HS1. Zespół korzysta z platformy RTU500 firmy ABB z MicroSCADA X do automatyzacji i sterowania połączonego z rozwiązaniem Asset Performance Management (APM), które ma uproszczać interakcje z siecią elektroenergetyczną i zapewnić operatorom, niezależnie od ich lokalizacji, szybki, przejrzysty przegląd sieci w czasie rzeczywistym. To zasadniczo wspiera strategię przewidywania i zapobiegania w zakresie konserwacji i zarządzania infrastrukturą kolejową.

- Posiadanie niezawodnych szlaków kolejowych i zrozumienie ich wydajności ma dla nas kluczowe znaczenie. Integracja sprawdzonych technologii za pośrednictwem zaufanych partnerów umożliwia nam dalsze inwestowanie w infrastrukturę elektryczną linii High Speed ​​1 i zapewnianie odpornego zasilania, utrzymania ciągłości ruchu pociągów transgranicznych oraz zapewnienie bezpiecznej i niezawodnej obsługi pasażerów - powiedział David Mitchell, Head of Client Delivery z UKPNS

źródło: Global Railway Review