Whirlpool pomimo pandemii odnotowuje wzrost
| Gospodarka AktualnościWhirlpool prognozował spadek sprzedaży w całym roku, jednak przywrócił cele po odnotowaniu lepszego niż oczekiwano zysku kwartalnego. Silny popyt na sprzęt AGD pomógł firmie poradzić sobie z obecnym kryzysem.
Kurs akcji Whirlpoola, właściciela marek takich, jak KitchenAid i Maytag, wzrósł o 4,5% po ogłoszeniu wzrostu sprzedaży w trzecim kwartale o 3,9%, a dobre wyniki na rynkach europejskich zrekompensowały osłabienie w Ameryce Północnej, która jest jej największym klientem.
Popyt na urządzenia tego typu powrócił, gdy konsumenci zostali zmuszeni do pozostania w domach, ukierunkowując swoje dochody na inne cele, wcześniej były one przeznaczane na czynności społeczne, takie jak podróże.
Whirlpool podał, że zgodnie z danymi przygotowanymi przez IBES z Refinitiv, obecnie szacuje się zysk na akcję w zakresie 17,50-18 dolarów w roku fiskalnym 2020, w porównaniu z szacunkami analityków utrzymujących się na poziomie 13,71 dolarów.
Rynek Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA) odnotował wzrost sprzedaży o 15,4%, podczas gdy dostawy w Ameryce Łacińskiej wzrosły o 13,7%, ale ograniczenia podaży spowodowane koronawirusem przyczyniły się w tym kwartale do spadku sprzedaży w Ameryce Północnej o 1,6%.
Mimo to Whirlpool spodziewa się, że w tym roku spadek sprzedaży zmieści się w zakresie 5-7%, w porównaniu z poprzednią prognozą spadku obejmującą spadek od 10% do nawet 15%. Dochody netto firmy w trzecim kwartale wzrosły z 385 mln dolarów do 397 mln dolarów.
źródło: Reuters