Użytkownicy przemysłowi zwracają się ku zintegrowanym silnikom przekładniowym

Z badania globalnego rynku silników i przekładni wynika, że użytkownicy przekładni przemysłowych - szczególnie w regionie EMEA - coraz częściej zwracają się ku zintegrowanym pakietom motoreduktorów, które oferują korzyści w zakresie kosztów i konserwacji w porównaniu z zakupem oddzielnych skrzyń biegów i silników. Motoreduktory eliminują potrzebę stosowania sprzęgieł i mocowań, oszczędzają miejsce, a także zapewniają kompatybilność między komponentami i ułatwiają realizację konserwacji predykcyjnej.

Posłuchaj
00:00

Według oceny Interact Analysis, całkowita wartość rynku wynosi 6,2 mld dolarów. Dostawcy z siedzibą w Europie obsługiwali w 2019 r. ponad 66% światowego rynku motoreduktorów i przekładni oddzielnych, zajmująca drugie miejsce Japonia objęła 13% rynku, a Ameryka około 10%. Rynkowym liderem jest SEW Eurodrive z 36% generowanych przez omawiany rynek przychodów, Nord Drivesystems uplasował się na drugim miejscu, przejmując 11% przychodów, a trzecie Sumitomo - 8%.

Największym zastosowaniem przemysłowych przekładni i motoreduktorów są przenośniki, z których przychody mają przekroczyć 2 mld dolarów do 2024 roku. Inne duże rynki, to opakowania oraz żywność i napoje.

W 2019 r. kompaktowe, wydajne przekładnie stożkowe stanowiły 31,9% rynku i przewiduje się, że produkty te utrzymają pozycję lidera. Kolejne dwie pozycje zajęły systemy inline (24,8%) i równoległe (24,1%), przy czym mniej wydajne produkty oparte na ślimakach zajmowały 19,2% rynku. Przekładnie ślimakowe są nadal popularne w regionie Azji i Pacyfiku - zwłaszcza w Chinach - ze względu na niski koszt. Ponieważ różnice cen zmniejszają się, w części zastosowań, które wymagają systemów kątowych przekładnie stożkowo-walcowe zastępują ślimakowe.

Jednym z czynników napędzających popyt jest wymiana urządzeń. Jeśli średnia żywotność motoreduktora lub pojedynczej przekładni wynosi pięć lat, w każdym roku około jedna piąta używanych będzie wymagała wymiany. Kolejny czynnik napędzający rynek, to elastyczność. Wraz ze wzrostem zapotrzebowania konsumentów na bardziej zindywidualizowane produkty rośnie potrzeba elastyczności urządzeń.

W obu Amerykach użytkownicy zwykle kupowali oddzielne skrzynie biegów i silniki, często od różnych dostawców. Możliwość wymiany samego silnika w przypadku jego awarii była postrzegana jako duża zaleta, przy czym wpływ na rynek miała również silna obecność producentów silników, którzy nie oferują własnych skrzyń biegów. Jednak - jak twierdzi Interact Analysis - sytuacja się zmienia, a w 2019 roku zintegrowane motoreduktory odpowiadały w tym regionie za ponad 50% przychodów. Oczekuje się, że wartość ta wzrośnie.

Źródło: Drives & Controls

Powiązane treści
Jak przewidzieć kiedy przekładnia ulegnie awarii?
Siemens sprzedaje biznes przekładniowy za 2 mld euro
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Przemysł 4.0
Trwają targi Warsaw Industry Week 2025
Aktualności
W Rzeszowie powstanie nowy kompleks przemysłowy
Roboty
Sztuczna inteligencja w uzbrojeniu - zalety i wady
Bezpieczeństwo
ABB z najwyższym poziomem certyfikacji TÜV Rheinland w zarządzaniu bezpieczeństwem funkcjonalnym
Zasilanie, aparatura nn
Honeywell i LS ELECTRIC łączą siły: inteligentne zarządzanie energią w centrach danych i systemach BESS
Roboty
Humanoid i Schaeffler zakończyli wspólny projekt z humanoidalnym robotem testowanym w warunkach produkcyjnych

MES Plex od Rockwell Automation - dane, które napędzają produkcję

Dane to dziś jeden z najcenniejszych zasobów, również, a może przede wszystkim w przedsiębiorstwach produkcyjnych. Współczesny przemysł bazuje na automatyzacji, co wymaga stałego dostępu do ogromnych ilości danych cyfrowych. Ich analiza pozwala optymalizować produkcję pod kątem kosztów, jakości i efektywności, a to z kolei ma bezpośrednie przełożenie na konkurencyjność i rentowność przedsiębiorstwa.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów