Użytkownicy przemysłowi zwracają się ku zintegrowanym silnikom przekładniowym
| Gospodarka Silniki i napędyZ badania globalnego rynku silników i przekładni wynika, że użytkownicy przekładni przemysłowych - szczególnie w regionie EMEA - coraz częściej zwracają się ku zintegrowanym pakietom motoreduktorów, które oferują korzyści w zakresie kosztów i konserwacji w porównaniu z zakupem oddzielnych skrzyń biegów i silników. Motoreduktory eliminują potrzebę stosowania sprzęgieł i mocowań, oszczędzają miejsce, a także zapewniają kompatybilność między komponentami i ułatwiają realizację konserwacji predykcyjnej.
Według oceny Interact Analysis, całkowita wartość rynku wynosi 6,2 mld dolarów. Dostawcy z siedzibą w Europie obsługiwali w 2019 r. ponad 66% światowego rynku motoreduktorów i przekładni oddzielnych, zajmująca drugie miejsce Japonia objęła 13% rynku, a Ameryka około 10%. Rynkowym liderem jest SEW Eurodrive z 36% generowanych przez omawiany rynek przychodów, Nord Drivesystems uplasował się na drugim miejscu, przejmując 11% przychodów, a trzecie Sumitomo - 8%.
Największym zastosowaniem przemysłowych przekładni i motoreduktorów są przenośniki, z których przychody mają przekroczyć 2 mld dolarów do 2024 roku. Inne duże rynki, to opakowania oraz żywność i napoje.
W 2019 r. kompaktowe, wydajne przekładnie stożkowe stanowiły 31,9% rynku i przewiduje się, że produkty te utrzymają pozycję lidera. Kolejne dwie pozycje zajęły systemy inline (24,8%) i równoległe (24,1%), przy czym mniej wydajne produkty oparte na ślimakach zajmowały 19,2% rynku. Przekładnie ślimakowe są nadal popularne w regionie Azji i Pacyfiku - zwłaszcza w Chinach - ze względu na niski koszt. Ponieważ różnice cen zmniejszają się, w części zastosowań, które wymagają systemów kątowych przekładnie stożkowo-walcowe zastępują ślimakowe.
Jednym z czynników napędzających popyt jest wymiana urządzeń. Jeśli średnia żywotność motoreduktora lub pojedynczej przekładni wynosi pięć lat, w każdym roku około jedna piąta używanych będzie wymagała wymiany. Kolejny czynnik napędzający rynek, to elastyczność. Wraz ze wzrostem zapotrzebowania konsumentów na bardziej zindywidualizowane produkty rośnie potrzeba elastyczności urządzeń.
W obu Amerykach użytkownicy zwykle kupowali oddzielne skrzynie biegów i silniki, często od różnych dostawców. Możliwość wymiany samego silnika w przypadku jego awarii była postrzegana jako duża zaleta, przy czym wpływ na rynek miała również silna obecność producentów silników, którzy nie oferują własnych skrzyń biegów. Jednak - jak twierdzi Interact Analysis - sytuacja się zmienia, a w 2019 roku zintegrowane motoreduktory odpowiadały w tym regionie za ponad 50% przychodów. Oczekuje się, że wartość ta wzrośnie.
źródło: Drives & Controls