Użytkownicy przemysłowi zwracają się ku zintegrowanym silnikom przekładniowym

Z badania globalnego rynku silników i przekładni wynika, że użytkownicy przekładni przemysłowych - szczególnie w regionie EMEA - coraz częściej zwracają się ku zintegrowanym pakietom motoreduktorów, które oferują korzyści w zakresie kosztów i konserwacji w porównaniu z zakupem oddzielnych skrzyń biegów i silników. Motoreduktory eliminują potrzebę stosowania sprzęgieł i mocowań, oszczędzają miejsce, a także zapewniają kompatybilność między komponentami i ułatwiają realizację konserwacji predykcyjnej.

Posłuchaj
00:00

Według oceny Interact Analysis, całkowita wartość rynku wynosi 6,2 mld dolarów. Dostawcy z siedzibą w Europie obsługiwali w 2019 r. ponad 66% światowego rynku motoreduktorów i przekładni oddzielnych, zajmująca drugie miejsce Japonia objęła 13% rynku, a Ameryka około 10%. Rynkowym liderem jest SEW Eurodrive z 36% generowanych przez omawiany rynek przychodów, Nord Drivesystems uplasował się na drugim miejscu, przejmując 11% przychodów, a trzecie Sumitomo - 8%.

Największym zastosowaniem przemysłowych przekładni i motoreduktorów są przenośniki, z których przychody mają przekroczyć 2 mld dolarów do 2024 roku. Inne duże rynki, to opakowania oraz żywność i napoje.

W 2019 r. kompaktowe, wydajne przekładnie stożkowe stanowiły 31,9% rynku i przewiduje się, że produkty te utrzymają pozycję lidera. Kolejne dwie pozycje zajęły systemy inline (24,8%) i równoległe (24,1%), przy czym mniej wydajne produkty oparte na ślimakach zajmowały 19,2% rynku. Przekładnie ślimakowe są nadal popularne w regionie Azji i Pacyfiku - zwłaszcza w Chinach - ze względu na niski koszt. Ponieważ różnice cen zmniejszają się, w części zastosowań, które wymagają systemów kątowych przekładnie stożkowo-walcowe zastępują ślimakowe.

Jednym z czynników napędzających popyt jest wymiana urządzeń. Jeśli średnia żywotność motoreduktora lub pojedynczej przekładni wynosi pięć lat, w każdym roku około jedna piąta używanych będzie wymagała wymiany. Kolejny czynnik napędzający rynek, to elastyczność. Wraz ze wzrostem zapotrzebowania konsumentów na bardziej zindywidualizowane produkty rośnie potrzeba elastyczności urządzeń.

W obu Amerykach użytkownicy zwykle kupowali oddzielne skrzynie biegów i silniki, często od różnych dostawców. Możliwość wymiany samego silnika w przypadku jego awarii była postrzegana jako duża zaleta, przy czym wpływ na rynek miała również silna obecność producentów silników, którzy nie oferują własnych skrzyń biegów. Jednak - jak twierdzi Interact Analysis - sytuacja się zmienia, a w 2019 roku zintegrowane motoreduktory odpowiadały w tym regionie za ponad 50% przychodów. Oczekuje się, że wartość ta wzrośnie.

Źródło: Drives & Controls

Powiązane treści
Jak przewidzieć kiedy przekładnia ulegnie awarii?
Siemens sprzedaje biznes przekładniowy za 2 mld euro
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Obudowy, złącza, komponenty
Połączenia we współczesnym przemyśle - pewne, wydajne i bezpieczne
Przemysł 4.0
Uproszczenie kontroli jakości - kontrola wizyjna korzystająca z AI
Obudowy, złącza, komponenty
W Poznaniu powstanie zautomatyzowany magazyn wysokości wieżowca
Aktualności
Finansowanie używanych maszyn do obróbki metali, których wiek sięga nawet 10 lat
Bezpieczeństwo
Polski producent armatury przemysłowej uzyskał amerykański certyfikat ASME
Przemysł 4.0
Maspex zmodernizował system sterowania linii produkcyjnej

Autonomiczna intralogistyka – elastyczność, bezpieczeństwo, efektywność

Wymagania w zakresie wydajności i ciągłości procesów sprawiają, że przedsiębiorcy coraz chętniej inwestują w automatyzację intralogistyki. Dynamicznie rozwijającym się obszarem są autonomiczne roboty mobilne (AGV/AMR), które realizują zadania transportowe w sposób skalowalny, bezpieczny i dostosowany do zmiennych warunków środowiska produkcyjnego i magazynowego.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów