Przyszłość rynku badań nieniszczących

Według Grand View Research wartość globalnego rynku badań nieniszczących zwiększy się z prawie 14 mld dolarów w 2020 roku do około 23 mld dolarów w 2028, co oznaczać będzie średni coroczny wzrost o prawie 7%. Przyczyni się do tego głównie ich udoskonalanie pod względem dokładności i łatwości wykonywania, a także wzrost świadomości na temat ich zalet, natomiast hamować go będzie przede wszystkim brak wykwalifikowanej siły roboczej.

Posłuchaj
00:00

Największy udział w tytułowym rynku utrzyma segment usług, ze względu na wysoki koszt początkowy sprzętu i stopień jego skomplikowania. Ze uwagi na typ najpopularniejsze będą badania ultradźwiękami, które są cenione za dokładność i łatwość obsługi sprzętu. Wzrost jest też prognozowany w segmencie badań radiograficznych, uważanych za najbardziej precyzyjne, chociaż wysoki koszt sprzętu będzie go spowalniać.

Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Przemysł 4.0
Technologie submilimetrowe dla najbardziej wymagających sektorów przemysłu
Roboty
Teradyne Robotics otwiera nowe centrum operacyjne w USA, produkcja cobotów od 2026 roku
Przemysł 4.0
Globalny rynek dronów osiągnie wartość ponad 140 mld dolarów
Obudowy, złącza, komponenty
Danfoss Power Solutions finalizuje przejęcie Hydro Holding Spa
Roboty
Konkurs Mechatroniki, Automatyki i Robotyki: szansa na zawód przyszłości
Przemysł 4.0
Trzy kluczowe wydarzenia przemysłowe w Ptak Warsaw Expo – intensywny początek 2026 roku

Autonomiczna intralogistyka – elastyczność, bezpieczeństwo, efektywność

Wymagania w zakresie wydajności i ciągłości procesów sprawiają, że przedsiębiorcy coraz chętniej inwestują w automatyzację intralogistyki. Dynamicznie rozwijającym się obszarem są autonomiczne roboty mobilne (AGV/AMR), które realizują zadania transportowe w sposób skalowalny, bezpieczny i dostosowany do zmiennych warunków środowiska produkcyjnego i magazynowego.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów