Mercedes zamierza montować w Indiach model EQS

| Gospodarka Aktualności

Mercedes-Benz to w Indiach najlepiej sprzedająca się marka luksusowych samochodów zasilanych gazem. Zdaniem firmy ​​indyjski podatek od towarów i usług (GST, odpowiednik VAT) od pojazdów elektrycznych jest obecnie wystarczająco niski, aby wejść na indyjski rynek tych samochodów. Niemiecki producent wprowadza do Indii swój elektryczny model EQS i niebawem będzie go montować na miejscu.

Mercedes zamierza montować w Indiach model EQS

Według The Economic Times inni europejscy producenci samochodów, tacy jak Audi i Volvo, również analizują opłacalność montażu pojazdów elektrycznych w Indiach. Marki te są tu uważane za luksusowe, ponieważ Indie nakładają na pojazdy wysokie cła przywozowe.

Podczas gdy Tesla opóźnia wejście do Indii ze względu na wysokie opłaty importowe (około 60-100%), Mercedes widzi sprawy inaczej. Martin Schwenk, dyrektor generalny Mercedes-Benz India, cytowany przez The Economic Times, powiedział, że Indie nakładają 50% VAT na pojazdy napędzane gazem i 5% na pojazdy elektryczne, co może pomóc zagranicznym producentom samochodów obniżyć ceny modeli elektrycznych do poziomu samochodów spalinowych, pomimo wysokich ceł importowych.

Według raportu Society of Indian Automobile Manufacturers (SIAM), Indie nakładają 125% cła importowego na używane samochody osobowe, 100% na te, których cena CIF wynosi 40 tys. USD i więcej oraz 60% w przypadku cen CIF poniżej 40 tys. USD. Komponenty, takie jak baterie, silniki, ładowarki i jednostki sterujące zasilaniem, podlegają opodatkowaniu 30%, a części tych komponentów - 15%.

W wyniku opodatkowania cena sprzedaży Tesli Model 3 może się podwoić i stać się 4-5 razy wyższa niż najlepiej sprzedającego się Nexona EV firmy Tata Motor.

Chociaż stawka podatkowa sprawia, że ​​lokalny montaż wydaje się bardziej opłacalny niż import, The Economic Times zacytował Gaurava Vangaala - zastępcę dyrektora HIS Markit, który powiedział, że koszty rozpoczęcia montażu w Indiach mogą zrównoważyć korzyści wynikające z wysokości GST. Zasugerował, że zlecanie montażu samochodów lokalnym producentom może być kolejnym sposobem prowadzenia biznesu samochodowego w Indiach. Jednak niemiecki producent samochodów nadal ma dużą przewagę, mając w Indiach dwie linie produkcyjne.

źródło: DigiTimes