InPost zwiększa obecność na rynkach europejskich

| Gospodarka Aktualności

Europejski lider wśród platform dostaw dla e-commerce rozwija w Europie nowoczesne rozwiązania technologiczne. We Francji rozszerza ofertę o aplikację, a we Włoszech wdraża opcję paperless. Ponadto w Portugalii operator powiększył do ponad 700 sieć swoich punktów PUDO.

InPost zwiększa obecność na rynkach europejskich

- InPost stał się firmą wyznaczającą kierunki rozwoju dla branży e-commerce nie tylko w Polsce, ale również w Europie. Rozbudowa portfolio innowacyjnych usług i budowanie kolejnych partnerstw strategicznych pozwalają InPostowi niezmiennie utrzymywać pozycję lidera i wysokie tempo rozwoju na poszczególnych rynkach europejskich - powiedział Rafał Brzoska, założyciel i prezes InPostu.

Największą w Europie platformą przesyłek dla e-commerce InPost stał się po przejęciu w lipcu 2021 Mondial Relay - rynkowego lidera dostaw out of home (OOH) oraz alternatywnych punktów odbioru PUDO - Pick-Up and Drop-Off. Dzięki transferowi doświadczeń i wiedzy InPostu, Mondial Relay istotnie rozszerzył we Francji swoją ofertę. Podczas tegorocznego Paris Retail Week - międzynarodowego wydarzenia branży e-commerce - europejski lider oficjalnie wprowadził aplikację mobilną przeznaczoną do odbierania, wysyłania i śledzenia paczek. Aplikacja umożliwi francuskim klientom m.in. zdalne, bezdotykowe otwieranie skrytki, generowanie etykiet z poziomu aplikacji, a także wysyłanie kodu QR do innej osoby, w celu odbioru paczki.

W Portugalii, w ciągu ostatniego roku sieć InPost rozrosła się do 700 punktów odbioru. Zlokalizowane są one na głównych ulicach Lizbony w sklepach detalicznych oraz innych punktach usługowych - pralniach czy salonach fryzjerskich. Rozwój usług doceniają zarówno klienci prywatni, jak i firmy e-commerce - w tym najwięksi rynkowi gracze i detaliści, posiadający punkty sprzedaży, którzy mogą zaoferować klientom nową metodę odbioru paczki. Ponadto we Włoszech, dzięki usłudze paperless, od października klienci mogą dokonać zwrotu produktów bez drukowania etykiety. Firma w swojej działalności nieustannie poszukuje rozwiązań, które upraszczają sposób w jaki jej klienci - również z Włoch - korzystają z udostępnianych usług logistycznych.

źródło: InPost