InPost zwiększa obecność na rynkach europejskich

Europejski lider wśród platform dostaw dla e-commerce rozwija w Europie nowoczesne rozwiązania technologiczne. We Francji rozszerza ofertę o aplikację, a we Włoszech wdraża opcję paperless. Ponadto w Portugalii operator powiększył do ponad 700 sieć swoich punktów PUDO.

Posłuchaj
00:00

- InPost stał się firmą wyznaczającą kierunki rozwoju dla branży e-commerce nie tylko w Polsce, ale również w Europie. Rozbudowa portfolio innowacyjnych usług i budowanie kolejnych partnerstw strategicznych pozwalają InPostowi niezmiennie utrzymywać pozycję lidera i wysokie tempo rozwoju na poszczególnych rynkach europejskich - powiedział Rafał Brzoska, założyciel i prezes InPostu.

Największą w Europie platformą przesyłek dla e-commerce InPost stał się po przejęciu w lipcu 2021 Mondial Relay - rynkowego lidera dostaw out of home (OOH) oraz alternatywnych punktów odbioru PUDO - Pick-Up and Drop-Off. Dzięki transferowi doświadczeń i wiedzy InPostu, Mondial Relay istotnie rozszerzył we Francji swoją ofertę. Podczas tegorocznego Paris Retail Week - międzynarodowego wydarzenia branży e-commerce - europejski lider oficjalnie wprowadził aplikację mobilną przeznaczoną do odbierania, wysyłania i śledzenia paczek. Aplikacja umożliwi francuskim klientom m.in. zdalne, bezdotykowe otwieranie skrytki, generowanie etykiet z poziomu aplikacji, a także wysyłanie kodu QR do innej osoby, w celu odbioru paczki.

W Portugalii, w ciągu ostatniego roku sieć InPost rozrosła się do 700 punktów odbioru. Zlokalizowane są one na głównych ulicach Lizbony w sklepach detalicznych oraz innych punktach usługowych - pralniach czy salonach fryzjerskich. Rozwój usług doceniają zarówno klienci prywatni, jak i firmy e-commerce - w tym najwięksi rynkowi gracze i detaliści, posiadający punkty sprzedaży, którzy mogą zaoferować klientom nową metodę odbioru paczki. Ponadto we Włoszech, dzięki usłudze paperless, od października klienci mogą dokonać zwrotu produktów bez drukowania etykiety. Firma w swojej działalności nieustannie poszukuje rozwiązań, które upraszczają sposób w jaki jej klienci - również z Włoch - korzystają z udostępnianych usług logistycznych.

Źródło: InPost

Powiązane treści
InPost przejął 30% udziałów w Menzies
InPost ma w Wielkiej Brytanii już 4 tysiące paczkomatów
InPost otwiera nowy kompleks logistyczny
Automaty paczkowe w Polsce mają się świetnie
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Przemysł 4.0
Uproszczenie kontroli jakości - kontrola wizyjna korzystająca z AI
Obudowy, złącza, komponenty
W Poznaniu powstanie zautomatyzowany magazyn wysokości wieżowca
Aktualności
Finansowanie używanych maszyn do obróbki metali, których wiek sięga nawet 10 lat
Bezpieczeństwo
Polski producent armatury przemysłowej uzyskał amerykański certyfikat ASME
Przemysł 4.0
Maspex zmodernizował system sterowania linii produkcyjnej
PLC, HMI, Oprogramowanie
ABB zmodernizuje systemy automatyki w hiszpańskich elektrowniach słonecznych CSP

Autonomiczna intralogistyka – elastyczność, bezpieczeństwo, efektywność

Wymagania w zakresie wydajności i ciągłości procesów sprawiają, że przedsiębiorcy coraz chętniej inwestują w automatyzację intralogistyki. Dynamicznie rozwijającym się obszarem są autonomiczne roboty mobilne (AGV/AMR), które realizują zadania transportowe w sposób skalowalny, bezpieczny i dostosowany do zmiennych warunków środowiska produkcyjnego i magazynowego.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów