InPost zwiększa obecność na rynkach europejskich

Europejski lider wśród platform dostaw dla e-commerce rozwija w Europie nowoczesne rozwiązania technologiczne. We Francji rozszerza ofertę o aplikację, a we Włoszech wdraża opcję paperless. Ponadto w Portugalii operator powiększył do ponad 700 sieć swoich punktów PUDO.

Posłuchaj
00:00

- InPost stał się firmą wyznaczającą kierunki rozwoju dla branży e-commerce nie tylko w Polsce, ale również w Europie. Rozbudowa portfolio innowacyjnych usług i budowanie kolejnych partnerstw strategicznych pozwalają InPostowi niezmiennie utrzymywać pozycję lidera i wysokie tempo rozwoju na poszczególnych rynkach europejskich - powiedział Rafał Brzoska, założyciel i prezes InPostu.

Największą w Europie platformą przesyłek dla e-commerce InPost stał się po przejęciu w lipcu 2021 Mondial Relay - rynkowego lidera dostaw out of home (OOH) oraz alternatywnych punktów odbioru PUDO - Pick-Up and Drop-Off. Dzięki transferowi doświadczeń i wiedzy InPostu, Mondial Relay istotnie rozszerzył we Francji swoją ofertę. Podczas tegorocznego Paris Retail Week - międzynarodowego wydarzenia branży e-commerce - europejski lider oficjalnie wprowadził aplikację mobilną przeznaczoną do odbierania, wysyłania i śledzenia paczek. Aplikacja umożliwi francuskim klientom m.in. zdalne, bezdotykowe otwieranie skrytki, generowanie etykiet z poziomu aplikacji, a także wysyłanie kodu QR do innej osoby, w celu odbioru paczki.

W Portugalii, w ciągu ostatniego roku sieć InPost rozrosła się do 700 punktów odbioru. Zlokalizowane są one na głównych ulicach Lizbony w sklepach detalicznych oraz innych punktach usługowych - pralniach czy salonach fryzjerskich. Rozwój usług doceniają zarówno klienci prywatni, jak i firmy e-commerce - w tym najwięksi rynkowi gracze i detaliści, posiadający punkty sprzedaży, którzy mogą zaoferować klientom nową metodę odbioru paczki. Ponadto we Włoszech, dzięki usłudze paperless, od października klienci mogą dokonać zwrotu produktów bez drukowania etykiety. Firma w swojej działalności nieustannie poszukuje rozwiązań, które upraszczają sposób w jaki jej klienci - również z Włoch - korzystają z udostępnianych usług logistycznych.

Źródło: InPost

Powiązane treści
InPost przejął 30% udziałów w Menzies
InPost ma w Wielkiej Brytanii już 4 tysiące paczkomatów
InPost otwiera nowy kompleks logistyczny
Automaty paczkowe w Polsce mają się świetnie
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Aktualności
Rynek czynników cieplnych
Przemysł 4.0
DMG MORI i HAIMER wzmacniają partnerstwo w obszarze cyfryzacji i automatyzacji narzędziowni
Roboty
Rynek robotów malarskich
Pomiary
Endress+Hauser podwaja powierzchnię zakładu w Waldheim
Artykuły
Nowe wymogi dla eksportu maszyn do Indii: certyfikat BIS i lokalny przedstawiciel
PLC, HMI, Oprogramowanie
Valmet dostarczy system DCS dla największej w Europie elektrowni z kotłami elektrycznymi

Autonomiczna intralogistyka – elastyczność, bezpieczeństwo, efektywność

Wymagania w zakresie wydajności i ciągłości procesów sprawiają, że przedsiębiorcy coraz chętniej inwestują w automatyzację intralogistyki. Dynamicznie rozwijającym się obszarem są autonomiczne roboty mobilne (AGV/AMR), które realizują zadania transportowe w sposób skalowalny, bezpieczny i dostosowany do zmiennych warunków środowiska produkcyjnego i magazynowego.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów