Walmart zautomatyzuje większość sklepów
| Gospodarka AktualnościAmerykański gigant handlu detalicznego Walmart spodziewa się, że około 65% jego sklepów będzie miało zautomatyzowaną obsługę do końca roku podatkowego 2026. Informacja taka pojawiła się zaledwie kilka dni po ujawnieniu planów zwolnienia ponad 2000 osób w placówkach realizujących zamówienia internetowe.
Walmart coraz częściej wykorzystuje swoje ogromne sklepy do obsługi dostaw zamówień online i intensywnie inwestuje w automatyzację, aby przyspieszyć przetwarzanie w tych obiektach zamówień mających źródło w handlu elektronicznym. Nie jest jasne, czy doprowadzi to do kolejnych zwolnień u największego prywatnego pracodawcy w kraju, zatrudniającego około 1,7 mln pracowników w USA i kolejnych 60 tys. za granicą. Firma twierdzi, że działania te zmniejszą zapotrzebowanie na gorzej płatne stanowiska.
Do stycznia 2026 r. około 55% paczek przetwarzanych przez centra logistyczne Walmartu będzie przechodzić przez zautomatyzowane obiekty, poprawiając średnie koszty jednostkowe o około 20%, podała firma.
Największy na świecie detalista podtrzymał swoją prognozę sprzedaży na rok fiskalny kończący się 31 stycznia 2024 r., która przewiduje wzrost sprzedaży netto o 2,5 do 3% i zysk od 5,90 do 6,05 USD na akcję. Utrzymał również swoją prognozę wzrostu sprzedaży w pierwszym kwartale 2023 między 4,5 a 5%.
Walmart zainwestował miliardy dolarów w technologię służącą składaniu zamówień online - kupił firmę zajmującą się robotami dla sklepów spożywczych Alert Innovation i nawiązał współpracę z takimi firmami, jak Knapp, aby pomóc zmniejszyć liczbę kroków potrzebnych pracownikom do przetwarzania zamówień e-commerce z 12 do 5. CEO Walmartu, Doug McMillon, zapowiedział zwiększenie inwestycji w technologie automatyzacyjne w ramach ponad 15 mld dolarów budżetu na wydatki kapitałowe w bieżącym roku.
fot. MikeMozartJeepersMedia - CC BY-SA 3.0
źródło: Reuters