Mitutoyo Corporation, z siedzibą główną w Japonii, to uznana firma w dziedzinie metrologii. Zdobyła pozycję światowego lidera dzięki zaawansowanym rozwiązaniom pomiarowym oferowanym dla różnych gałęzi przemysłu. Na rynku europejskim Mitutoyo to znaczący gracz, który zbudował silną sieć oddziałów, biur sprzedaży i centrów serwisowych na całym kontynencie, zapewniając bezproblemową obsługę klientów z różnych sektorów.
Ray Penny dopiero niedawno objął funkcję prezesa Mitutoyo Europe, ale nie jest nowicjuszem w firmie. Karierę rozpoczął w 1986 r. jako technik serwisowy w Wielkiej Brytanii, a następnie obejmował kolejne stanowiska w serwisie terenowym oraz w działach sprzedaży i wsparcia technicznego, ostatecznie awansując na stanowisko menedżera ds. sprzedaży eksportowej w Wielkiej Brytanii. W 2017 r. został dyrektorem zarządzającym Mitutoyo UK oraz członkiem zarządu Mitutoyo Europe. Obecnie jako prezes Mitutoyo Europe odpowiada za działalność firmy w całym regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka). Rozszerzenie zakresu odpowiedzialności Raya Penny'ego na całą Europę oznacza konieczność zrozumienia różnic kulturowych w sposobie pracy w poszczególnych krajach — zarówno wewnątrz organizacji, jak i w kontaktach z klientami oraz siecią dealerów.

- Nie zamierzam wprowadzać rewolucyjnych zmian, bo jesteśmy bardzo dobrze prosperującą firmą, ale nasze biuro główne w Japonii oczekuje, że europejska struktura będzie działać lokalnie, szybko i elastycznie, dostosowując się do dynamicznych zmian na tym rynku - podkreśla Ray Penny.
To jedno z głównych założeń aktualnego średnioterminowego planu zarządzania Mitutoyo Europe na lata 2024–2029, który wpisuje się w globalną strategię „Vision 100”. Jej realizacja przypada na rok 2034, czyli na setną rocznicę powstania firmy. Cel „Vision 100” jest jasno określony: utrzymanie przewodnictwa w kształtowaniu przyszłości metrologii.
Zorientowanie Mitutoyo na rynek
Istnieją istotne różnice między rynkami metrologii w Japonii i Europie. Choć oba obsługują wszystkie sektory przemysłu, to na przykład branża półprzewodników jest znacznie bardziej rozwinięta w Japonii, natomiast w Europie silną pozycję ma przemysł lotniczy i sektor medyczny. Mitutoyo oferuje szerokie portfolio rozwiązań – od narzędzi ręcznych, po najnowocześniejsze współrzędnościowe maszyny pomiarowe oraz systemy optyczne, wizyjne i pomiaru kształtu, a także rozwiązania pośrednie. Nowy prezes wskazał automatyzację jako jeden z priorytetowych obszarów zainteresowania firmy.
- Ważne jest również, by nie zapominać o tradycyjnych sektorach, które także się zmieniają. Otwarcie naszego centrum badawczo-rozwojowego dla sektora półprzewodników (Semiconductor Competence Centre) w Veenendaal, w Holandii, to duży krok naprzód, ale nie możemy tracić z oczu zmieniających się potrzeb naszych kluczowych branż - mówi Ray Penny.
Ważnym obszarem rozwoju w Europie jest działalność OEM Mitutoyo, w ramach której firma dostarcza swoje rozwiązania do bezproblemowej integracji z wyrobami innych producentów. Dostarczanie producentom OEM soczewek lub czujników Mitutoyo pozwala skrócić czas wprowadzenia produktu na rynek oraz ograniczyć koszty i wyzwania związane z produkcją we własnym zakresie. Firma mocno koncentrowała się na tym segmencie w ciągu ostatnich dwóch lat, notując już pierwsze pozytywne sygnały i znaczące sukcesy.
Europa już dziś stanowi istotną część globalnych przychodów Mitutoyo, a nowy prezes jest przekonany, że dalszy rozwój w regionie EMEA jest w zasięgu ręki.
Źródło: Mitutoyo Europe