SEGRO przyspiesza: I etap certyfikacji BREEAM In-Use zakończony

SEGRO, właściciel, deweloper i zarządca nowoczesnych powierzchni magazynowych oraz produkcyjnych, z sukcesem ukończył pierwszy, przewidziany na 2025 rok, etap certyfikacji BREEAM In-Use istniejących budynków w Polsce. Celem firmy jest uzyskanie standardu BREEAM In-Use do 2027 roku dla wszystkich obiektów w portfolio, które do tej pory nie uzyskały zielonego certyfikatu.

Posłuchaj
00:00

Zaangażowanie SEGRO w odpowiedzialne budownictwo jest widoczne w działaniu. Od 2022 roku nowe inwestycje muszą spełniać wymagania certyfikacji BREEAM New Construction na poziomie minimum Excellent. W tym roku spółka poszła o krok dalej, inicjując proces certyfikacji BREEAM In-Use dla swoich starszych nieruchomości w Polsce. Pierwszy etap projektu, zaplanowany na 2025 rok, zakończył się jeszcze przed wyznaczonym terminem. Objął 16 budynków o łącznej powierzchni 335 tys. mkw., zlokalizowanych w parkach SEGRO w Warszawie, Poznaniu, Strykowie, Gliwicach i Wrocławiu.

W istniejących budynkach poddanych certyfikacji deweloper zastosował rozwiązania wspomagające zmniejszenie zużycia energii, zrównoważoną gospodarkę materiałami, czystość powietrza i wody oraz komfort użytkowników obiektów. W tej fazie szczególnie położono nacisk na kwestie związane z oszczędnością wody, stąd instalacje wodooszczędnej armatury i urządzeń AGD, możliwość zbierania wody deszczowej do jej ponownego wykorzystywania oraz wprowadzenie zdalnego odczytu wodomierzy klientów.

Bartosz Michalski, Director, Logistics, Poland, SEGRO komentuje:
- Od lat wdrażamy w naszych budynkach innowacyjne rozwiązania, niezbędne do osiągnięcia celów wyznaczonych w naszej strategii biznesowej i programie Odpowiedzialne SEGRO. Certyfikacja BREEAM In-Use to naturalny, kolejny krok w tym kierunku. Wprowadzanie kolejnych usprawnień w tak dużej części portfolio wymaga doskonałej koordynacji i współpracy. Projektem zarządzały nasze zespoły Property Managerów – ich doświadczenie okazało się ogromnie pomocne. Niezwykle ważne było również zrozumienie ze strony klientów. Wiedzieli oni, że wprowadzane zmiany pozytywnie wpłyną na prowadzenie działalności w danych budynkach, a obecnie potwierdzają, że rezultaty są widoczne i że są z nich zadowoleni.

Użytkowanie certyfikowanych budynków pozwala na obniżenie kosztów operacyjnych oraz większą efektywność energetyczną. Poprzez wdrożenie nowych rozwiązań zwiększa się ich funkcjonalność i trwałość. Takie obiekty oferują bardziej komfortowe warunki pracy dzięki lepszej jakości powietrza, oświetleniu i akustyce. Natomiast elementy takie jak zielone przestrzenie czy strefy relaksu pozytywnie wpływają na dobrostan użytkowników.

Obiekty posiadające certyfikaty BREEAM In-Use budzą coraz większe zainteresowanie inwestorów oraz potencjalnych klientów, głównie firm poszukujących przestrzeni spełniających wysokie standardy środowiskowe. Znaczenie tego tematu na polskim rynku nieruchomości magazynowo-produkcyjnych rośnie w ostatnich latach, między innymi ze względu na wprowadzenie unijnej dyrektywy CSRD. Certyfikacja zapewnia zgodność z obecnymi i przyszłymi wymaganiami prawnymi dotyczącymi efektywności energetycznej i ochrony środowiska. Wspiera także cele zrównoważonego rozwoju i strategie ESG, w tym dążenie do zerowej emisji.

Bartosz Michalski, Director, Logistics, Poland, SEGRO dodaje:
- Podejmowane przez nas inicjatywy są zgodne z założeniami i kierunkiem wyznaczonym przez organizację BRE. Po sprawnym zakończeniu I etapu działamy dalej, bogatsi o wiedzę i nowe doświadczenia. Dzięki jego sprawnej realizacji już teraz możemy rozpocząć przygotowania do kolejnej fazy projektu, zaplanowanej na 2026 rok, która obejmie 17 budynków. Warto zaznaczyć, że certyfikat jest ważny przez 3 lata i spodziewamy się aktualizacji wymogów, dlatego wciąż musimy trzymać rękę na pulsie i wprowadzać modernizacje.

Firma planuje przeprowadzenie ostatniego, III etapu projektu w 2027 roku.

Źródło: SEGRO

Powiązane treści
Jak racjonalnie gospodarować zasobami w przemyśle? Stosując automaty wydające narzędzia i materiały
Exotec i E80 Group nawiązują współpracę w zakresie kompleksowej automatyzacji magazynów
Zrównoważona automatyzacja - jak osiągnąć wydajność i ekologiczność w produkcji
Innodisk wprowadza odporne na ekstremalne warunki pamięci DDR5 i LPDDR5X CAMM2 do zastosowań przemysłowych
DigiKey odkrywa kulisy automatyki – nowy sezon serii wideo Factory Tomorrow
Nowe osie liniowe - proste rozwiązania do podnoszenia ciężkich ładunków
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Aktualności
Rynek pomp odśrodkowych
Komunikacja
TRAKO 2025: przyszłość kolei pisze się w Gdańsku
Przemysł 4.0
Jak racjonalnie gospodarować zasobami w przemyśle? Stosując automaty wydające narzędzia i materiały
Zasilanie, aparatura nn
ABB inwestuje 110 mln USD w USA – nowe linie produkcyjne dla energetyki i centrów danych
Bezpieczeństwo
Mitsubishi Electric przejmuje Nozomi Networks
PLC, HMI, Oprogramowanie
Inteligentniejsze programy dla nowszego przemysłu

Szafa wydawcza JotKEl

Nowoczesny przemysł stanowi szczególne wyzwanie dla gospodarki magazynowej. Duże znaczenie ma zwłaszcza pozyskanie informacji zwrotnej o aktualnym stanie zasobów, co umożliwia optymalizację dostaw. Dobrze zorganizowana gospodarka magazynowa zapewnia ciągłość produkcji, a to bezpośrednio wpływa na redukcję kosztów postojów. Wychodząc naprzeciw tym wymaganiom i bazując na prawie 50-letnim doświadczeniu, firma JotKEl stworzyła system automatycznych mebli wydawczych.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów