Długoterminowa współpraca na rzecz cyfrowych nastawni
Umowa ramowa obejmuje budowę cyfrowych urządzeń nastawczych, w tym sprzętu i oprogramowania, a także kompleksowe usługi, takie jak rozwój, szkolenia i wsparcie. Umowa została zawarta na okres dziesięciu lat i może być przedłużona trzykrotnie, każdorazowo o pięć lat.
Ponadto partnerzy uzgodnili 25-letnie utrzymanie w celu zapewnienia płynnego i niezawodnego działania. W trakcie realizacji projektu zmodernizowanych zostanie około 500 nastawni, a około 80 procent istniejących systemów zostanie wymienionych w ciągu najbliższych 20 lat. Uruchomienie pierwszych cyfrowej nastawni planowane jest na 2029 rok. W trakcie trwania umowy zamówienia na dostawę poszczególnych nastawni będą przyznawane na bieżąco.
Signaling X – serce cyfrowej transformacji kolei
- Cieszymy się, że wraz z SBB możemy kształtować przyszłość szwajcarskiej kolei. Sercem tej transformacji są wirtualne systemy sterowania ruchem kolejowym. Dzięki Signaling X logika sterowania ruchem kolejowym jest inteligentnie przenoszona do centralnych centrów danych, co pozwala na całkowitą cyfryzację operacji kolejowych. Ta przełomowa technologia nie tylko znacznie zwiększa przepustowość i niezawodność sieci, ale także w decydujący sposób przyczynia się do realizacji celów klimatycznych SBB. Zapewniając gwarantowaną dostępność systemu na poziomie nawet 100 procent, pomagamy osiągnąć nasz wspólny cel: więcej pociągów kursujących w krótszych odstępach czasu dla transportu pasażerskiego i towarowego w Szwajcarii – powiedział Michael Peter, CEO Siemens Mobility GmbH.
- Szwajcaria jest kolejnym europejskim krajem po Norwegii, która w kompleksowy sposób podchodzi do digitalizacji infrastruktury kolejowej kraju, wprowadzając technologie cyfrowe Siemensa. Cyfryzacja infrastruktury, w tym np. nastawni wspiera optymalizację kosztów inwestycyjnych oraz operacyjnych, zwiększa bezpieczeństwo prowadzenia ruchu kolejowego oraz adresuje obecne wyzwania zarządców infrastruktury w zakresie zmieniających się trendów. Co ważne, nowe technologie cyfrowe wspierają także współistnienie i integrację pomiędzy zainstalowanymi już rozwiązaniami w infrastrukturze kolejowej, a tymi, które dopiero będą implementowane w warstwie bezpieczeństwa, zarządzania i sterowania ruchem. Warto stawiać na sprawdzonych i rzetelnych partnerów realizując duże projekty infrastrukturalne na kolei w Europie, w tym także w Polsce także z wykorzystaniem rozwiązań cyfrowych – powiedział Adam Szymankiewicz, dyrektor ds. rozwoju biznesu Siemens Mobility Sp. z o.o
Siemens Mobility – sprawdzony partner SBB z ponad 100-letnim doświadczeniem
Siemens Mobility od dziesięcioleci jest mocno zakorzeniony w Szwajcarii z całym swoim łańcuchem wartości i jest sprawdzonym partnerem Szwajcarskich Kolei Federalnych (SBB). Firma wykazała się swoim doświadczeniem w wielu projektach uruchomieniowych w dziedzinie technologii sterowania i sygnalizacji, w tym w przypadku bardzo złożonych systemów. Doświadczeni lokalni pracownicy zajmują się całym cyklem życia projektu, w tym opracowaniem, planowaniem projektu, produkcją, montażem, uruchomieniem, wsparciem, zarządzaniem przestarzałością i logistyką części zamiennych. Ta wszechstronna wiedza specjalistyczna jest kluczowym czynnikiem sukcesu długotrwałej współpracy z SBB.
Siemens Mobility posiada również dużą bazę instalacyjną w SBB i opracował jasną ścieżkę ewolucyjnej migracji tych platform w kierunku docelowej architektury. Takie podejście gwarantuje, że istniejąca infrastruktura może zostać efektywnie i w sposób zrównoważony dostosowana do przyszłych celów SBB. Siemens Mobility i poprzedzające ją firmy udowodniły w ciągu ostatnich 100 lat, że potrafią z powodzeniem i niezawodnie realizować długoterminowe zobowiązania. Sieć kolejowa SBB obejmuje 3266 kilometrów, co czyni ją największą siecią o standardowej szerokości torów w Szwajcarii, wykorzystywaną zarówno do transportu pasażerskiego, jak i towarowego.
Źródło: Siemens Mobility