Siemens Mobility prezentuje Vectrain na TRAKO 2025 – nowa jakość w europejskiej mobilności pasażerskiej

Podczas tegorocznych targów TRAKO, Siemens Mobility po raz pierwszy w Polsce zaprezentował pojazd Vectrain - europejski pojazd typu push-pull łączące sprawdzoną lokomotywę Vectron z nowoczesnymi wagonami Vectouro, w tym wagonem sterowniczym.

Posłuchaj
00:00

Vectrain to odpowiedź na rosnące potrzeby europejskiego transportu pasażerskiego – pojazd osiąga prędkość do 230 km/h. Wagony Vectouro z platformy Vectrain są dopuszczone do eksploatacji w Niemczech, Austrii, Czechach, Danii, Słowacji, na Węgrzech oraz w Polsce. Słowenia, Rumunia i Bułgaria są w planach dalszych homologacji, a wkrótce dołączą do nich kolejne kraje.

- Vectrain to nie tylko technologia – to wizja przyszłości mobilności w Europie. Pojazdy mogą przewozić pasażerów z prędkością do 230 km/h od Morza Bałtyckiego do Morza Śródziemnego. Dzięki wstępnej konfiguracji wagonów i znormalizowanemu systemowi utrzymania pojazdów można je szybko dostarczyć i wykorzystać do transportu pasażerskiego - powiedział Gerhard Greiter, CEO regionu North-East Europe Siemens Mobility GmbH.

- Cieszymy się, że możemy zaprezentować Vectrain właśnie w Polsce, podczas TRAKO – jednych z najważniejszych targów kolejowych w Europie. Lokomotywa Vectron, które porusza ten skład jest dobrze znana w naszym kraju – ponad 2800 sztuk zostało zamówionych przez operatorów w całej Europie, w tym wielu w Polsce. Vectrain to krok dalej w rozwoju europejskiej mobilności – wraz z wagonami i wagonem sterowniczym mamy elastyczny, pojazd operujący na liniach dużych prędkości do 230 km/h – w tym w przyszłości także w Polsce. Rozwój tej platformy i jego prezentacja to dowód na postępującą transformację transportu kolejowego w całym regionie, aby uczynić go bezpieczniejszym, wydajniejszym i bardziej niezawodnym dzięki naszym sprawdzonym na całym świecie technologiom – dodał Tomasz Prejs, CEO Siemens Mobility Sp. z o.o.

Na torach wystawienniczych w Gdańsku został zaprezentowany Vectrain w wersji dla Kolei Czeskich, który w 2024 roku zadebiutował na trasie Praga-Berlin. Uczestnicy targów mogli zobaczyć wagon sterowniczy oraz dwa wagony Vectouro (1-sza i 2-ga klasa) m.in. z przestronną strefową barową oraz przestrzenią przystosowaną do przewozu rowerów. Łącznie Siemens Mobility może zaoferować siedem różnych typów wagonów dla pojazdu Vectrain.

Źródło: Siemens Mobility

Powiązane treści
Siemens i SBB cyfryzują kolej: Signaling X wprowadzi nowy standard sterowania ruchem w Szwajcarii
Siemens Mobility realizuje w Chile cyfryzację kolei
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Przemysł 4.0
ABB otwiera nowe biuro w Poznaniu. Firma chce wesprzeć transformację energetyczną i automatyzację w regionie
Przemysł 4.0
Technologie submilimetrowe dla najbardziej wymagających sektorów przemysłu
Roboty
Teradyne Robotics otwiera nowe centrum operacyjne w USA - produkcja cobotów od 2026 roku
Przemysł 4.0
Globalny rynek dronów osiągnie wartość ponad 140 mld dolarów
Obudowy, złącza, komponenty
Danfoss Power Solutions finalizuje przejęcie Hydro Holding Spa
Roboty
Konkurs Mechatroniki, Automatyki i Robotyki: szansa na zawód przyszłości

Autonomiczna intralogistyka – elastyczność, bezpieczeństwo, efektywność

Wymagania w zakresie wydajności i ciągłości procesów sprawiają, że przedsiębiorcy coraz chętniej inwestują w automatyzację intralogistyki. Dynamicznie rozwijającym się obszarem są autonomiczne roboty mobilne (AGV/AMR), które realizują zadania transportowe w sposób skalowalny, bezpieczny i dostosowany do zmiennych warunków środowiska produkcyjnego i magazynowego.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów