Siemens Mobility prezentuje Vectrain na TRAKO 2025 – nowa jakość w europejskiej mobilności pasażerskiej

Podczas tegorocznych targów TRAKO, Siemens Mobility po raz pierwszy w Polsce zaprezentował pojazd Vectrain - europejski pojazd typu push-pull łączące sprawdzoną lokomotywę Vectron z nowoczesnymi wagonami Vectouro, w tym wagonem sterowniczym.

Posłuchaj
00:00

Vectrain to odpowiedź na rosnące potrzeby europejskiego transportu pasażerskiego – pojazd osiąga prędkość do 230 km/h. Wagony Vectouro z platformy Vectrain są dopuszczone do eksploatacji w Niemczech, Austrii, Czechach, Danii, Słowacji, na Węgrzech oraz w Polsce. Słowenia, Rumunia i Bułgaria są w planach dalszych homologacji, a wkrótce dołączą do nich kolejne kraje.

- Vectrain to nie tylko technologia – to wizja przyszłości mobilności w Europie. Pojazdy mogą przewozić pasażerów z prędkością do 230 km/h od Morza Bałtyckiego do Morza Śródziemnego. Dzięki wstępnej konfiguracji wagonów i znormalizowanemu systemowi utrzymania pojazdów można je szybko dostarczyć i wykorzystać do transportu pasażerskiego - powiedział Gerhard Greiter, CEO regionu North-East Europe Siemens Mobility GmbH.

- Cieszymy się, że możemy zaprezentować Vectrain właśnie w Polsce, podczas TRAKO – jednych z najważniejszych targów kolejowych w Europie. Lokomotywa Vectron, które porusza ten skład jest dobrze znana w naszym kraju – ponad 2800 sztuk zostało zamówionych przez operatorów w całej Europie, w tym wielu w Polsce. Vectrain to krok dalej w rozwoju europejskiej mobilności – wraz z wagonami i wagonem sterowniczym mamy elastyczny, pojazd operujący na liniach dużych prędkości do 230 km/h – w tym w przyszłości także w Polsce. Rozwój tej platformy i jego prezentacja to dowód na postępującą transformację transportu kolejowego w całym regionie, aby uczynić go bezpieczniejszym, wydajniejszym i bardziej niezawodnym dzięki naszym sprawdzonym na całym świecie technologiom – dodał Tomasz Prejs, CEO Siemens Mobility Sp. z o.o.

Na torach wystawienniczych w Gdańsku został zaprezentowany Vectrain w wersji dla Kolei Czeskich, który w 2024 roku zadebiutował na trasie Praga-Berlin. Uczestnicy targów mogli zobaczyć wagon sterowniczy oraz dwa wagony Vectouro (1-sza i 2-ga klasa) m.in. z przestronną strefową barową oraz przestrzenią przystosowaną do przewozu rowerów. Łącznie Siemens Mobility może zaoferować siedem różnych typów wagonów dla pojazdu Vectrain.

Źródło: Siemens Mobility

Powiązane treści
Siemens i SBB cyfryzują kolej: Signaling X wprowadzi nowy standard sterowania ruchem w Szwajcarii
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Pomiary
Rynek systemów monitorowania poziomu
PLC, HMI, Oprogramowanie
Siemens i SBB cyfryzują kolej: Signaling X wprowadzi nowy standard sterowania ruchem w Szwajcarii
Obudowy, złącza, komponenty
Panasonic Industry Europe wyróżnił Farnella tytułem Dystrybutora Roku 2025
Bezpieczeństwo
Systemy awaryjnego zatrzymania OMRON - specjalne ceny
Bezpieczeństwo
Hałas w przemyśle
Przemysł 4.0
Infios i AWS tworzą inteligentny łańcuch dostaw z agentami AI

Autonomiczna intralogistyka – elastyczność, bezpieczeństwo, efektywność

Wymagania w zakresie wydajności i ciągłości procesów sprawiają, że przedsiębiorcy coraz chętniej inwestują w automatyzację intralogistyki. Dynamicznie rozwijającym się obszarem są autonomiczne roboty mobilne (AGV/AMR), które realizują zadania transportowe w sposób skalowalny, bezpieczny i dostosowany do zmiennych warunków środowiska produkcyjnego i magazynowego.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów