Siemens Mobility realizuje w Chile cyfryzację kolei

Firma Siemens Mobility otrzymała od chilijskiego operatora kolejowego EFE Trenes de Chile pierwsze w tym kraju zlecenie na realizację projektu europejskiego systemu sterowania pociągami poziomu 2 (ETCS L2). Zaawansowany system będzie działał na przełomowej platformie DS3, zaprojektowanej specjalnie dla aplikacji o poziomie integralności bezpieczeństwa 4 (SIL4).

Posłuchaj
00:00

W ramach przedsięwzięcia na rzecz rozwoju infrastruktury kolejowej w Chile, Siemens Mobility zrealizuje pierwsze w Ameryce Łacińskiej wdrożenie Signaling X - nowej generacji platformy sygnalizacyjnej, która integruje systemy blokad, sygnalizacji i sterowania w scentralizowanym, zwirtualizowanym centrum danych. Signaling X pokazuje, że zaawansowane oprogramowanie kolejowe może działać globalnie na gotowym sprzęcie (COTS), upraszczając infrastrukturę i zmniejszając złożoność systemów. Korzyści obejmują zwiększoną wydajność operacyjną, uproszczoną konserwację systemu i gotowość na przyszłe możliwości.

Projekt obejmuje wdrożenie zaawansowanych systemów sygnalizacji na odcinku 87 kilometrów, na liniach Alameda-Melipilla (61 km) i Santiago-Batuco (26 km), które są obecnie realizowane. W ramach pięcioletniego projektu Siemens Mobility zajmie się projektowaniem, dostawą oraz instalacją i oddaniem do użytku, po czym rozpocznie się 10-letni okres kompleksowej konserwacji.

Cyfrowa technologia sygnalizacyjna dla Ameryki Łacińskiej

Pierwszy projekt Siemens Mobility z pakietu Signaling X w Ameryce Łacińskiej obejmuje instalację i uruchomienie najnowszych systemów sygnalizacyjnych European Train Control System Level 2 (ETCS L2) wzdłuż dwóch kluczowych tras kolejowych. Inicjatywa ta stanowi drugi ważny projekt Siemens Mobility w zakresie ETCS Level 2 w Ameryce Łacińskiej. Niedawno firma zdobyła największy w historii tego regionu kontrakt na tę zaawansowaną technologię - w São Paulo, w Brazylii. Projekty kolejowe dla Melipilli i Batuco są częścią strategicznego planu EFE, wykorzystującego technologię ETCS Level 2 jako standard dla przyszłych rozbudów.

ETCS Level 2 to system sygnalizacji, który ułatwia ciągłą komunikację między pociągami a urządzeniami przytorowymi, zwiększając wydajność operacyjną. Infrastruktura obejmuje urządzenia blokujące, urządzenia przytorowe, centra kontroli ruchu i systemy pokładowe dla 32 pociągów, i będzie działać na platformie DS3 zaprojektowanej specjalnie dla zastosowań SIL4. Konfiguracja komunikacyjna wykorzystuje technologię 4G-LTE z możliwością przyszłej obsługi 5G, ustanawiając nowy standard innowacyjności i wydajności kolei w Chile. Technologia ta zmniejsza liczbę wymaganych systemów sterowania ruchem kolejowym, upraszcza konserwację systemu i stwarza warunki do przyszłej rozbudowy.

Kompleksowa, dziesięcioletnia umowa serwisowa zapewnia ciągłe wsparcie poprzez usługi cyfrowe, zarządzanie aktywami i rozbudowane strategie konserwacji, obejmujące utrzymanie zapobiegawcze, naprawcze i prognostyczne. W ramach umowy Siemens Mobility planuje utworzyć regionalne centrum kompetencji (CoC) ds. konserwacji oprogramowania, wspierając w ten sposób przyszłe projekty w całej Ameryce Łacińskiej.

Siemens Mobility liderem w Ameryce Łacińskiej

Siemens Mobility ugruntował swoją pozycję lidera w Ameryce Łacińskiej dzięki przełomowym projektom, które napędzają modernizację i cyfrową transformację transportu kolejowego. Po zbudowaniu pierwszej w pełni zautomatyzowanej linii metra na kontynencie (GoA4), firma nadal wyznacza nowe standardy, realizując najbardziej zaawansowane przedsięwzięcia w zakresie elektryfikacji, automatyzacji i cyfryzacji w Meksyku, Dominikanie, Peru, Ekwadorze, Kolumbii, Brazylii, Argentynie oraz Chile.

Źródło: Siemens Mobility Sp. z o.o.

Powiązane treści
CARGOUNIT zawarł z Siemens Mobility kompleksową umowę serwisową na utrzymanie lokomotyw
Siemens Mobility prezentuje Vectrain na TRAKO 2025 – nowa jakość w europejskiej mobilności pasażerskiej
Spółka Siemens Mobility pozyskała duże zamówienie
Siemens Mobility zawarł umowę z Amtrakiem przekraczającą 3 mld dolarów
Siemens Mobility planuje kupić Aldridge Traffic Controllers
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Obudowy, złącza, komponenty
Połączenia we współczesnym przemyśle - pewne, wydajne i bezpieczne
Przemysł 4.0
Uproszczenie kontroli jakości - kontrola wizyjna korzystająca z AI
Obudowy, złącza, komponenty
W Poznaniu powstanie zautomatyzowany magazyn wysokości wieżowca
Aktualności
Finansowanie używanych maszyn do obróbki metali, których wiek sięga nawet 10 lat
Bezpieczeństwo
Polski producent armatury przemysłowej uzyskał amerykański certyfikat ASME
Przemysł 4.0
Maspex zmodernizował system sterowania linii produkcyjnej

Autonomiczna intralogistyka – elastyczność, bezpieczeństwo, efektywność

Wymagania w zakresie wydajności i ciągłości procesów sprawiają, że przedsiębiorcy coraz chętniej inwestują w automatyzację intralogistyki. Dynamicznie rozwijającym się obszarem są autonomiczne roboty mobilne (AGV/AMR), które realizują zadania transportowe w sposób skalowalny, bezpieczny i dostosowany do zmiennych warunków środowiska produkcyjnego i magazynowego.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów