Niepodtrzymujący palenia, polimerowy półfabrykat igus do technologii kolejowej

| Prezentacje firmowe Silniki i napędy

Aby zapobiec pożarom w pociągach i tramwajach, do ich budowy i wykończenia wnętrz wymagane są odpowiednie materiały. W takich przypadkach firma igus oferuje specjalny materiał iglidur RW370 nie tylko w postaci łożysk ślizgowych, ale również jako bezsmarowy i bezobsługowy półfabrykat do produkcji rozwiązań specjalnych. Odporny na zużycie, jest zgodny z normą przeciwpożarową EN 45545.

Niepodtrzymujący palenia, polimerowy półfabrykat igus do technologii kolejowej

Odporny na zużycie półfabrykat iglidur RW370 do bezobsługowych rozwiązań specjalnych w pojazdach szynowych

Dzięki wysokowydajnemu materiałowi iglidur RW370 firma igus może dostarczać rozwiązania odpowiednie do zastosowań w pociągach i tramwajach. Charakteryzuje się on wysoką odpornością na zużycie i niskimi współczynnikami tarcia podczas pracy na sucho oraz wysoką wytrzymałością. Kolejną kluczową zaletą jest zgodność z normą przeciwpożarową EN 45545, wymaganą dla materiałów stosowanych w technice kolejowej.

Do produkcji niestandardowych rozwiązań specjalnych igus oferuje teraz iglidur RW370 jako półfabrykaty o różnych rozmiarach i grubościach, dzięki czemu projektanci mają możliwość swobodnego tworzenia kształtów. Bezobsługowy półfabrykat może być stosowany np. w wózku lub w sprzęgach pociągów i tramwajów, w prowadnicach i zawiasach drzwi, obrotowych przegubach, schodach wejściowych oraz systemach regulacji siedzeń i stołów.

Szybka produkcja odpornych na zużycie profili specjalnych

Oprócz komponentów wykonanych z półfabrykatów, igus produkuje również specjalne profile iglidur RW370 o różnych kształtach. Mogą być stosowane np. do prowadzenia drzwi pociągów lub tramwajów – materiał pełni wówczas dodatkowe funkcje: w porównaniu z profilami metalowymi jest lżejszy i cichszy w działaniu. Ponadto specjalne profile pomagają obniżyć koszty procesów, zmniejszając ilość przeróbek i odpadów materiałowych.

 
Fot. 1. Dzięki półfabrykatom wykonanym z wysoce odpornego na zużycie materiału iglidur RW370 można łatwo wytwarzać rozmaite kształty do stosowania w pojazdach szynowych – należą do nich specjalne łożyska ślizgowe, a także profile (źródło: igus)

Polimerowe łożyska w różnych zastosowaniach na kolei

Materiał niepodtrzymujący palenia jest częścią szerokiej gamy rozwiązań łożyskowych igus dla technologii kolejowej. Oprócz igliduru RW370, igus ma w swoim asortymencie łożyska odporne na wysokie obciążenia, wykonane z materiału iglidur Q2, wykorzystywane w wózkach, układach hamulcowych i systemach sprzęgających. Poza łożyskami ślizgowymi firma oferuje również bezobsługowe napędy śrubowe do zastosowania w rozdzielnicach, przełącznikach czy napędach drzwi i ramp. Technika śrub pociągowych obejmuje nie tylko różne skoki i rozmiary gwintów, ale także różne konstrukcje, aż po trwałe rozwiązania bezluzowe. Wyszukiwarka produktów i kalkulacja żywotności online pozwala na szybki dobór odpowiednich opcji.

W firmowej ofercie znajdują się również bezsmarowe, polimerowe łożyska kulkowe xiros, które nie wymagają konserwacji przez cały okres eksploatacji. Aby zapewnić wygodę w codziennej pracy maszynistów, igus proponuje też systemy szyn ślizgowych do regulacji siedzeń, które odgrywają tak ważną rolę w zapewnieniu ergonomicznego środowiska pracy.

 
Fot. 2. Materiał iglidur RW370 jest zgodny z normą EN 45545 i charakteryzuje się wysokim stopniem odporności na zużycie oraz różne media (źródło: igus)

 

igus
www.igus.pl