Bezprzewodowy most CAN zastępuje kable w ekstremalnych środowiskach pracy
Firma Kvaser zaprezento wała nowy bezprzewodowy most CAN, umożliwiający zastąpienie kabli w ekstremalnych środowiskach pracy. Kvaser Air Bridge Light HS M12 obejmuje wstępnie skonfigurowaną parę jednostek bezprzewodowych z wbudowanymi antenami i odpornymi na kurz i wodę złączami M12. Zapewnia wymianę nieprzetworzonych danych CAN między dwiema sieciami wszędzie tam, gdzie prowadzenie połączeń kablowych jest utrudnione, np. przy połączeniu przez CAN dwóch ruchomych części. Komunikacja odbywa się w paśmie 2,4 GHz z wykorzystaniem metody rozpraszania widma frequency hopping.
Kvaser Air Bridge kontroluje szybkość transmisji danych, format pakietu radiowego, moc wyjściową i metodę parowania, aby osiągnąć przewidywalne opóźnienia bez poświęcania stabilności ani zasięgu. Dzięki temu nadaje się do aplikacji infrastrukturalnych i kontrolnych, gdzie kluczowy jest czas dostarczenia wiadomości. Zasięg transmisji wynosi 70 m przy maksymalnej szybkości 1200 wiadomości na sekundę i opóźnieniu pakietów 4,8 ms.
Kvaser Air Bridge Light HS M12 to drugi model z linii produktów Kvaser Air Bridge. Zawiera 5-stykowe złącze CAN, zgodne z NMEA (National Marine Electronics Association), które zastępuje 9-stykowe złącze D-SUB, występujące w wersji Kvaser Air Bridge Light HS. Zmiany wprowadzone w oprogramowaniu firmware pozwoliły zwiększyć odporność na zakłócenia radiowe i poprawić koegzystencję z innymi parami jednostek Air Bridge.
Kvaser Air Bridge Light HS M12 uzyskał dopuszczania do użytku w Unii Europejskiej (01141-0) i USA (01148-9). Oba modele zapewniają tą samą funkcjonalność, natomiast różnią się schematami transmisji radiowej, aby zapewnić zgodność z odpowiednimi wymogami regulacyjnymi.