Zobacz wszystkie

Kategorie

Opatentowany motoreduktor DuoDrive z silnikiem synchronicznym i przekładnią walcową

Im mniej interfejsów, tym większa wydajność systemu. W oparciu o tą maksymę firma NORD Drivesystems wprowadziła rok temu na rynek rewolucyjny motoreduktor o higienicznej konstrukcji, umożliwiającej czyszczenie ciśnieniowe, w którym wyjątkowo energooszczędny silnik synchroniczny IE5+ z magnesami trwałymi oraz jednostopniowa przekładnia walcowa są montowane w jednej obudowie. Całość charakteryzuje się małą masą i bardzo dużą gęstością mocy.

Całkowicie nowa, małogabarytowa konstrukcja z pełną integracją silnika i przekładni w jednej obudowie została obecnie opatentowana. Jej trwałość i niezawodność potwierdzono wielomiesięcznymi testami podczas rozwoju DuoDrive. Optymalnie wykorzystano też przestrzeń instalacyjną. Wraz z silnikiem IE5+ w obudowie zintegrowano hamulec i enkoder, umożliwiający wykorzystanie sprzężenia zwrotnego.

Małogabarytowa konstrukcja DuoDrive zapewnia znacznie większą sprawność energetyczną od wcześniejszych systemów napędowych z silnikiem synchronicznym IE5+ i przekładnią stożkową. DuoDrive oferuje obecnie największą sprawność (do 92%) spośród dostępnych na rynku systemów w tej klasie mocy znamionowej oraz osiąga bardzo dużą sprawność przy obciążeniu częściowym. Stały moment obrotowy silnika w szerokim zakresie prędkości obrotowej pozwala na ograniczenie liczby wariantów i związanych z tym kosztów operacyjnych. Wymiary przyłączy, zgodne ze standardami przemysłowymi, ułatwiają wymianę i integrację z istniejącymi projektami instalacji.

Pierwszy, dostępny rozmiar DuoDrive, obejmuje przełożenia przekładni od 3,24 do 16,2. Jest przeznaczony do pracy z wyjściowym momentem obrotowym do 80 Nm i prędkością do 1000 obr./min. Małogabarytowa konstrukcja z chłodzeniem pasywnym oraz minimalna emisja hałasu to kolejne ważne cechy DuoDrive. Eliminacja wielu zużywających się części pozwala obniżyć koszty konserwacji.