Zobacz wszystkie

Kategorie

Serwosilniki momentowe Direct Drive Kollmorgen

Produkt firmy:

Pivexin Technology Sp. z o.o.

Kategoria produktu: Serwonapędy i serwosilniki

Serwosilniki momentowe Direct Drive stosowane są głównie w aplikacjach wymagających bardzo dokładnego pozycjonowania i dużego momentu obrotowego, przy jednoczesnych małych wymiarach gabarytowych.

Najwyższa wydajność w małej obudowie, czyli momentowe serwosilniki marki Kollmorgen.

Ze względu na dużo wyższy moment obrotowy serwosilników momentowych nie ma konieczności stosowania przekładni mechanicznej, tym samym eliminujemy występowanie luzów mechanicznych, co bezpośrednio wpływa na wyższą dokładność pozycjonowania. Bezpośrednie połączenie silnika z wałem napędowym maszyny pozwala na uzyskanie znacznie wyższej precyzji ruchu, jak również nawet 10-krotnie szybszą odpowiedź maszyny niż w przypadku tradycyjnych silników serwo. To z kolei pozwala na znaczące zwiększenie wydajności projektowanych maszyn.

W śród szerokiej gamy serwosilników momentowych marki Kollmorgen możemy wyróżnić:

Silniki momentowe serii CRRD w obudowie.

Szybki i prosty montaż, jak w przypadku standardowego serwosilnika, są wyposażone w zintegrowane, fabryczne sprzężenia zwrotne o wysokiej rozdzielczości i unikatową konstrukcję bezłożyskową, którą łączy się bezpośrednio z wałem maszyny, wykorzystując łożyska własne maszyny do podparcia wirnika; do 50% wyższa gęstość mocy w porównaniu do zwykłego serwosilnika, zasilanie 230/400/480 VAC, moment obrotowy do 540 Nm.

Główne zalety tych silników to:

  • Krótki czas montażu.
  • 5 wielkości obudowy od 108 do 350 mm, 17 różnych długości, 52 typy uzwojeń.
  • Zakres momentu postojowego od 4,57 do 510 Nm.
  • Zoptymalizowany moment poprzez wielobiegunowe wykonanie silnika serwo i wysoką sprawność.
  • Zintegrowany enkoder SIN-COS zapewnia wysoką rozdzielczość: 134217728 impulsów/obr..
  • Obroty do max. 2500 Obr/min spełniają wymogi większości aplikacji.
  • Wbudowany termistor zapewnia ochronę przed przegrzaniem.
  • Bezpośrednie połączenie serwosilnika momentowego z maszyną zapewnia najwyższą precyzję.
  • Brak przekładni mechanicznych, kół zębatych, itp. powoduje wyeliminowanie luzów mechanicznych. Otrzymujemy tym samym rozwiązanie bezluzowe.
  • Minimalny „cogging” (moment zaczepowy) umożliwia uzyskanie wysokiej dokładności przy niskich obrotach.
  • Bezluzowe połączenie silnika z wałem maszyny zapewnia większą czułość napędu.
    O 50% większa gęstość momentu obrotowego w porównaniu do standardowych silników serwo.
  • Wstępnie skonfigurowane wzmacniacze i układy sprzężenia zwrotnego upraszczają instalację i uruchomienie napędu.

Silniki momentowe serii KBM bez obudowy.

Małe, kompaktowe, bezszczotkowe silniki momentowe zostały zaprojektowane w celu uzyskania najwyższej wydajności, długiej żywotności i prostoty montażu, która obecnie jest wymagana przez konstruktorów. Silniki bez obudowy stosowane są w aplikacjach wymagających kompaktowych wymiarów silnika – zajmują nawet do 70% mniej miejsca w porównaniu do konwencjonalnego silnika serwo.

Zalety i korzyści silników momentowych serii KBM:

  • Silniki KBM cechuje maksymalna gęstość momentu obrotowego, co przekłada się na dużo mniejszą ilość wymaganego miejsca do zabudowy.
  • Ekstremalnie płynna praca silnika przy niskich prędkościach obrotowych, dzięki minimalnemu momentowi zaczepowemu silnika i małym całkowitym zniekształceniom harmonicznym.
  • Szeroki zakres prędkości obrotowych i duże przyspieszenia.
  • Temperatura uzwojeń do 155°C z zintegrowanym termistorem pozwala na bezpieczną ciągłą pracę w wymagających aplikacjach.
  • Silniki dostępne w 14 rozmiarach z różnymi długościami wirnika pozwalają na jeszcze lepsze dopasowanie do aplikacji.
  • Standardowy czujnik sprzężenia zwrotnego oparty na efekcie Halla,
    Izolacja nisko i wysokonapięciowa w standardzie.
  • Bezpośredni montaż na wale maszyny – napęd bezpośredni, brak luzów mechanicznych, wysoka precyzja.
  • Bezobsługowość – silniki KBM nie posiadają własnych łożysk, wykorzystywane jest łożyskowanie wału maszyny.

Podstawowe parametry:

  • Napięcie zasilania: do 240 VAC dla izolacji S, > 240 aż do 480 VAC dla izolacji H.
  • Dostępne rozmiary silników: KBM(S)-10, 14, 17, 25, 35, 43, 45, 57, 60, 79, 88,118, 163 oraz 260.
  • Wersja KBMS-xx posiada dodatkowo zintegrowane czujniki Halla.
  • Ciągły moment postojowy: od 0,487 Nm do 3445 Nm.
  • Maksymalny moment postojowy: od 1,17 Nm do 12812 Nm.
  • Średnica zewnętrzna silnika od φ 59,97 mm do φ 850 mm.
  • Średnica wewnętrzna silnika od φ 16,01 mm do φ 557,85 mm.

Silniki momentowe prądu stałego serii TBM do zabudowy w maszynie.

Silniki zaprojektowane do aplikacji, które wymagają dużej mocy w małej, kompaktowej formie ze zredukowaną masą i bezwładnością, zasilane prądem stałym. Do typowych zastosowań silników TBM można zaliczyć m. in. napęd ramion robotów, napęd kół robotów mobilnych, systemy wizyjne, napędy UAV, jak również wiele innych.

Podstawowe parametry silników TBM(S):

  • Dostępne 3 rozmiary z zakresu od φ 60 mm do φ 129 mm.
  • Ciągły moment postojowy od 0,42 Nm do 10,4 Nm.
  • Maksymalny moment postojowy od 1,4 Nm do 36,2 Nm.
  • Zasilanie 24 VDC lub 48 VDC.
  • Dostępne 3 rozmiary długości wirnika na rozmiar silnika.
  • Dwa typy uzwojeń dla każdej wielkości silnika.
  • Zamontowane fabrycznie czujniki Halla – wersja TBMS.
  • Niski moment zaczepowy.
  • Zgodne z RoHS.
  • Laserowo grawerowana tabliczka znamionowa. 

Filmy: