Silniki krokowe PowerPlus o dużym momencie obrotowym
Aby zwiększyć moc maszyny i wyeliminować problemy z utykaniem silnika, producenci często wymieniają silnik na nowy o większym momencie obrotowym. Wymiana silnika krokowego może być jednak czasochłonna i kosztowna, wymagając wykonania nowych obejm mocujących i zwiększenia mocy sterownika lub zasilacza.
Zaletą silników krokowych PowerPlus jest w tym wypadku to, że nie wymagają one wprowadzania zmian konstrukcyjnych, zapewniając większy o 25...40% moment w całym zakresie prędkości obrotowych. Przy tych samych wymiarach co standardowe silniki krokowe NEMA 23, 24 i 34, silniki krokowe hybrydowe PowerPlus mogą być stosowane jako ich bezpośrednie zamienniki, pozwalające zminimalizować koszt modernizacji i równocześnie zapewnić lepsze parametry pracy.
Zwiększony moment obrotowy w przypadku technologii PowerPlus wynika ze zwiększonej sprawności energetycznej. W konwencjonalnym silniku krokowym część strumienia łączącego wirnik i stojan, mającego generować moment obrotowy, jest formowana poza biegunami stojana, powodując straty mocy.
Większa gęstość strumienia magnetycznego uzyskiwana w silnikach PowerPlus poprawia ich parametry, umożliwiając wygenerowanie większego nawet do 40% momentu niż w przypadku silników konwencjonalnych. Magnesy umieszczone między zębami stojana przekierowują i ponownie skupiają większość rozproszonego strumienia magnetycznego, aby uzyskać dodatkowy moment obrotowy przy tej samej mocy wejściowej.
Modernizacja istniejących silników z wykorzystaniem technologii PowerPlus umożliwia zwiększenie wydajności maszyn. Ponieważ wielkość silnika, napęd i części mechaniczne pozostają takie same, hybrydowe silniki krokowe PowerPlus obniżają koszty inżynieryjne, przyspieszają wprowadzanie nowych produktów na rynek, ograniczają wymagane zapasy części zamiennych oraz zmniejszają ryzyko utknięcia silnika w wyniku niskich temperatur, zabrudzenia, zużycia mechanicznego czy też braku serwisowania.