Maxwell Technologies wprowadza do oferty nowy typ ultrakondensatora o napięciu 51 V przeznaczonego do wymagających zastosowań, m.in., w autobusach o napędzie hybrydowym. Został on zbudowany na bazie produkowanych przez Maxwella ogniw o napięciu 2,85 V i pojemności 3400 F, charakteryzujących się największą obecnie energią i gęstością mocy wśród wszystkich dostępnych na rynku tego typu elementów.
Zawiera układ samoczynnego chłodzenia pozwalający zoptymalizować parametry napędowych systemów hybrydowych o dużym cyklu roboczym. Dzięki zastosowaniu zaawansowanej technologii ochrony DuraBlue, zapewnia 4-krotnie większą odporność na uderzenia i 3-krotnie większą odporność na wibracje od ultrakondensatorów z oferty innych producentów.
Ponadto, charakteryzuje się stopniem ochrony IP65 zapewniającym odporność na kurz i wodę. Aktywny system chłodzenia zwiększa dopuszczalny prąd ciągły o blisko 90% oraz zapewnia optymalne parametry pracy również w ekstremalnych temperaturach z zakresu od -40°C do +65°C. Wymiary montażowe nowego modelu są identyczne, jak w przypadku wcześniejszej wersji 48-woltowej z oferty Maxwell.
Ważniejsze cechy: