Zrobotyzowane stanowisko do szkolenia przyszłych pilotów

Firma AKTW Automation sp. z o.o. zakończyła wdrażanie prac B+R nad prototypem zrobotyzowanego systemu symulacji lotniczych. Celem projektu było wzmocnienie konkurencyjności i podniesienie poziomu innowacyjności przedsiębiorstwa oraz stworzenie warunków symulacyjnych jak najbardziej zbliżonych do tych, które mogą występować podczas lotu pojazdami powietrznymi, a także w trakcie ich poruszania się po ziemi.

Posłuchaj
00:00

Firma AKTW Automation sp. z o.o. zakończyła wdrażanie prac B+R nad prototypem zrobotyzowanego systemu symulacji lotniczych. Celem projektu było wzmocnienie konkurencyjności i podniesienie poziomu innowacyjności przedsiębiorstwa oraz stworzenie warunków symulacyjnych jak najbardziej zbliżonych do tych, które mogą występować podczas lotu pojazdami powietrznymi, a także w trakcie ich poruszania się po ziemi.

Z pomocą wirtualnej rzeczywistości

Urządzenie współpracuje z technologią VR, jest również w stanie wykorzystywać standardowe metody wyświetlania i rzucania obrazów. Oprócz realnych efektów w postaci wysokiej jakości wizualizacji, system wyposażony jest w tzw. Active Desktop, co umożliwia interakcje ze środowiskiem symulacyjnym w postaci pełnej obsługi maszyn wirtualnych. Dzięki temu szkolący nabywają wiedzę dotyczącą obsługi symulowanych pojazdów, poznają też warunki fizyczne, jakie występują podczas np. lotów helikopterem.

Parametry prototypu

  • Max średnica pracy: 12 m
  • Wysokość unoszenia w pionie: 0–7 m
  • Prędkość przemieszczania obiektu:
  • do 5 m/s przy wadze max 500 kg

Klatka pod kontrolą

System umożliwia przemieszczanie we wszystkich osiach specjalnej klatki, symulującej kabinę statku powietrznego, w której znajdują się piloci. Kontrolowany jest przez jednostkę nadrzędną PLC, która zbiera informację i na ich podstawie układa algorytm pracy urządzenia. Kontrolę nad bezpieczeństwem sprawuje najnowszy sprzęt, odpowiadający za realizowanie funkcji SAFETY, w tym laserowe skanery otoczenia oraz przekaźniki rozłączające. W przypadku nagłych zatrzymań silniki przerywają pracę dzięki hamulcom elektromagnetycznym.

Do różnych środowisk

Urządzenie działa w dowolnym środowisku sieciowym i potrafi współpracować z innymi urządzeniami umożliwiającymi symulacje. Dzięki standardom TCP/ IP jest wszechstronne i pozwala na wprowadzanie szybkich zmian. Wbudowany edytor misji zapewnia również opcję symulowania różnych scenariuszy.

 
"Kompleksowe prace B+R nad prototypem zrobotyzowanego systemu symulacji lotniczych" był współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach 1 Osi priorytetowej "BADANIA, ROZWÓJ I KOMERCJALIZACJA WIEDZY" Działanie I. 2.2 "PROJEKTY B+R PRZEDSIĘBIORSTW".

 

AKTW AUTOMATION
www.aktw.pl

Zobacz więcej w kategorii: Technika
Roboty
Dlaczego automatyka przemysłowa nie potrzebuje ludzkiej twarzy?
Obudowy, złącza, komponenty
Aktywne podejście do wyzwań w procesie zakupowym
Pomiary
Pomiary wibracji
Pomiary
Czułość w przemyśle - pełna kontrola
Pomiary
Termopary - przegląd typów
Obudowy, złącza, komponenty
SHORTRON Connect - mały i mocny
Zobacz więcej z tagiem: Roboty
Informacje z firm
Zrobotyzowany paletyzator OMRON – sposób Grace Foods na maksymalizację ROI
Technika
Dlaczego automatyka przemysłowa nie potrzebuje ludzkiej twarzy?
Gospodarka
Sztuczna inteligencja w uzbrojeniu - zalety i wady

Autonomiczna intralogistyka – elastyczność, bezpieczeństwo, efektywność

Wymagania w zakresie wydajności i ciągłości procesów sprawiają, że przedsiębiorcy coraz chętniej inwestują w automatyzację intralogistyki. Dynamicznie rozwijającym się obszarem są autonomiczne roboty mobilne (AGV/AMR), które realizują zadania transportowe w sposób skalowalny, bezpieczny i dostosowany do zmiennych warunków środowiska produkcyjnego i magazynowego.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów