Rozmowa z Ryszardem Migdalskim, dyrektorem targów Energetab

Międzynarodowe Energetyczne Targi Bielskie odbędą się już za 2 tygodnie. Jest to największa tego typu impreza w Polsce. Swoje oferty przedstawi aż 600 wystawców co od strony logistycznej jest dużym wyzwaniem dla organizatorów. Redakcja APA przeprowadziła wywiad z Ryszardem Migdalskim, dyrektorem targów Energetab.

Posłuchaj
00:00

 

  • Nowa hala targowa – czym jest dla organizatora ta przestrzeń?

Od wielu lat zapowiadaliśmy budowę hali, która umożliwi poprawę warunków ekspozycji targowych. Jej powstanie jest dla nas bardzo ważne z kilku powodów. Po pierwsze - poprawia naszą wiarygodność w oczach uczestników targów i obniża siłę argumentacji niektórych naszych konkurentów.

Po wtóre, zatwierdzenie planów lokalizacji i budowy kompleksu hal umożliwiło nam przystąpienie do realizacji planów inwestycyjnych związanych z drogami i parkingami, mediami (sieci elektryczne, wodno-kanalizacyjne, sieć telekomunikacyjna) oraz lepszym przygotowaniem terenów pod pawilony typu namiotowego i tzw. plenery.

Po trzecie – część naszych wystawców będzie eksponować swoje produkty w bardzo dobrych warunkach, jakie zapewnia hala. Po wybudowaniu drugiej bliźniaczej hali warunki te będą do dyspozycji już znacznej części wystawców Energetabu i wszystkich wystawców pozostałych targów o charakterze regionalnym.

  • Czy w związku z nową halą Energetab będzie tym razem inny?

Dzięki hali w tym roku nie będzie ekspozycji dotychczas lokalizowanych w obszernych korytarzach kompleksu budynków ZIAD. Większość z tamtejszych firm przeszła do nowej hali. W nowym budynku znajduje się także sala konferencyjna, gdzie odbędzie się uroczystość oficjalnego targów, ogłoszenie wyników konkursu targowego oraz jedna z konferencji.

Ale przede wszystkim ogólne warunki ekspozycji targowych będą znacznie lepsze – dzięki szeregu zrealizowanym pracom przedstawionym w odpowiedzi na pierwsze pytanie. Ogólnie targi będą o kilka procent większe niż w ubiegłym roku – powierzchnia ekspozycji „netto” przekroczyła 15 tys. m2, a liczba wystawców 600 firm.

  • Czy wystawcy chętnie przenosili ekspozycje do nowej hali? Czy miejsce to jest pogrupowane tematycznie?

Firm pragnących mieć stoisko w nowej hali było znacznie więcej niż jej pojemność i dlatego byliśmy zmuszeni zastosować pewne ograniczenia – pierwszeństwo mieli wystawcy o długim stażu na targach. Mimo, że spotykamy się z głosami, aby spróbować grupować firmy o zbliżonym zakresie tematycznym, to jednak nie udaje się nam przekonać do tego większości wystawców.

Jednym z argumentów jest niechęć danej firmy do zmiany dotychczasowej lokalizacji stoiska oraz szeroki zakres branżowy produktów prezentowanych przez wielu wystawców. Z drugiej strony spotykamy się z prezentacjami narodowymi, np. firm hiszpańskich (AFME) czy tzw. pawilon szwajcarski w hali A.

Powiązane treści
Duże zainteresowanie wystawców tegoroczną edycją targów ENERGETAB
Targowa ruletka
We wrześniu odbędą się targi Energetab
Targi HAPexpo w listopadzie
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Zasilanie, aparatura nn
ENERGETAB 2025 już za kilka dni! Oto krótki przewodnik targowy
Zasilanie, aparatura nn
Rynek transformatorów rozdzielczych
Roboty
Coboty UR wkraczają do mainstreamu: spawanie laserowe i cięcie plazmowe na FABTECH 2025
Roboty
RealMan Robotics otwiera w Pekinie największe centrum szkoleniowe dla robotów humanoidalnych
Przemysł 4.0
Cyfrowy bliźniak Energi
PLC, HMI, Oprogramowanie
Systemy SCADA

Szafa wydawcza JotKEl

Nowoczesny przemysł stanowi szczególne wyzwanie dla gospodarki magazynowej. Duże znaczenie ma zwłaszcza pozyskanie informacji zwrotnej o aktualnym stanie zasobów, co umożliwia optymalizację dostaw. Dobrze zorganizowana gospodarka magazynowa zapewnia ciągłość produkcji, a to bezpośrednio wpływa na redukcję kosztów postojów. Wychodząc naprzeciw tym wymaganiom i bazując na prawie 50-letnim doświadczeniu, firma JotKEl stworzyła system automatycznych mebli wydawczych.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów