W Warszawie powstaje centrum serwisowe pociągów Pendolino
| Gospodarka ArtykułyPrace budowlane na warszawskim Grochowie trwają już od listopada 2012 r. Jednak dopiero teraz odbyła się uroczystość wmurowania kamienia węgielnego, co oznacza oficjalne rozpoczęcie budowy Centrum Serwisowego Pociągów Dużych Prędkości. Baza powstaje na 2,5 hektarach działki, a jej powierzchnia wyniesie ponad 12 tys. m². Całkowita wartość inwestycji to 30 mln euro, z czego część pochodzić będzie ze środków unijnych. Budowa potrwa do końca 2013 r.
W skład zaplecza, w którym będą obsługiwane składy Pendolino wejdzie hala warsztatowa wraz z infrastrukturą kolejową, zaplecze biurowo-socjalne oraz automatyczna myjnia. Centrum serwisowe pociągów Pendolino jest częścią zintegrowanego projektu realizowanego przez firmę Alstom, który łączy dostawę taboru kolejowego, zaprojektowanie i budowę obiektów serwisu technicznego oraz jego 17-letnie utrzymanie.
Realizacja inwestycji oznacza stworzenie około 140 nowych miejsc pracy, które należy doliczyć do aktualnej liczby 950 pracowników zakładu produkcyjnego Alstomu w Chorzowie. Ogółem Grupa Alstom zatrudnia w Polsce około 3200 osób.
Budowa centrum realizowana jest w ramach umowy podpisanej pomiędzy PKP Intercity i firmą Alstom w maju 2011 r. Jej zakres obejmuje dostarczenie przez Alstom 20 składów dużej prędkości, świadczenie usług utrzymania, naprawy gwarancyjne, kontrole, sprzątanie i mycie taboru oraz budowę bazy technicznej. Warszawski obiekt będzie pierwszym w Polsce miejscem przeznaczonym wyłącznie dla pociągów dużych prędkości.
Za projekt powstającego centrum serwisowego odpowiada firma Systra SA. Budową zajmuje się spółka Karmar wchodząca w skład francuskiej grupy Bouygues. Zatrudnieni w nowej bazie technicznej inżynierowie i personel utrzymania odbędą szkolenie w fabryce Alstom w Savigliano we Włoszech.
źródło: controlengineering.pl