Za 56 mln zł można kupić fabrykę autobusów "Autosan"
| Gospodarka ArtykułyDo 13 czerwca można składać oferty zakupu jednej z najstarszych fabryk w Polsce. Syndyk chce sprzedać zakład w całości. Po ogłoszeniu upadłości w październiku 2013 r. utrzymał fabrykę w ruchu i obecnie liczy, że nabywca będzie chciał kontynuować dotychczasowy profil produkcji. Zakład nadal produkuje autobusy i realizuje kontrakty zawarte przed upadłością. W pierwszym kwartale 2014 r. fabryka wyprodukowała siedem pojazdów, a w produkcji znajduje się kilkanaście kolejnych.
W chwili ogłoszenia upadłości Autosanu w zakładzie pracowało prawie 500 osób, syndyk zatrudnił 360. Na koniec sierpnia 2013 r. długi fabryki wynosiły ponad 35 mln zł, a od czerwca Autosan nie płaci podatków od nieruchomości.
Początki fabryki sięgają 1832 r. Przez kilkadziesiąt lat produkowano w niej autobusy. Od 2001 r. w Autosanie powstawały elementy pojazdów szynowych, głównie nadwozia szynobusów i tramwajów dla firm, takich jak PESA z Bydgoszczy, NEWAG z Nowego Sącza oraz Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego z Poznania. W 1994 r. Autosan został sprywatyzowany - właścicielem 91% akcji została Grupa Sobiesław Zasada. Kto, i czy w ogóle, zainwestuje w sanocką fabrykę będzie wiadomo 17 czerwca po otwarciu ofert. Nabywca zobowiązany jest do wpłacenia wadium w wysokości 500 tys. zł.
źródło: wyborcza.biz