Za 56 mln zł można kupić fabrykę autobusów "Autosan"

Do 13 czerwca można składać oferty zakupu jednej z najstarszych fabryk w Polsce. Syndyk chce sprzedać zakład w całości. Po ogłoszeniu upadłości w październiku 2013 r. utrzymał fabrykę w ruchu i obecnie liczy, że nabywca będzie chciał kontynuować dotychczasowy profil produkcji. Zakład nadal produkuje autobusy i realizuje kontrakty zawarte przed upadłością. W pierwszym kwartale 2014 r. fabryka wyprodukowała siedem pojazdów, a w produkcji znajduje się kilkanaście kolejnych.

Posłuchaj
00:00

W chwili ogłoszenia upadłości Autosanu w zakładzie pracowało prawie 500 osób, syndyk zatrudnił 360. Na koniec sierpnia 2013 r. długi fabryki wynosiły ponad 35 mln zł, a od czerwca Autosan nie płaci podatków od nieruchomości.

Początki fabryki sięgają 1832 r. Przez kilkadziesiąt lat produkowano w niej autobusy. Od 2001 r. w Autosanie powstawały elementy pojazdów szynowych, głównie nadwozia szynobusów i tramwajów dla firm, takich jak PESA z Bydgoszczy, NEWAG z Nowego Sącza oraz Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego z Poznania. W 1994 r. Autosan został sprywatyzowany - właścicielem 91% akcji została Grupa Sobiesław Zasada. Kto, i czy w ogóle, zainwestuje w sanocką fabrykę będzie wiadomo 17 czerwca po otwarciu ofert. Nabywca zobowiązany jest do wpłacenia wadium w wysokości 500 tys. zł.

źródło: wyborcza.biz

Powiązane treści
Autosan będzie kupiony przez spółki Polskiej Grupy Zbrojeniowej
Kto kupi Autosan?
Fabryka autobusów "Autosan" ponownie wystawiona na sprzedaż
Zakład produkujący autobusy Scania w Słupsku zwolni 200 osób
300 autobusów i trolejbusów Solaris pojedzie na Łotwę
Hybrydowe i elektryczne autobusy przyszłością komunikacji miejskiej
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Bezpieczeństwo
Rynek rękawic spawalniczych
Przemysł 4.0
Panasonic i ZF Automotive – trzy dekady współpracy, które napędzają innowacje
Przemysł 4.0
Big Data w produkcji
Silniki i napędy
Siemens Mobility prezentuje Vectrain na TRAKO 2025 – nowa jakość w europejskiej mobilności pasażerskiej
Aktualności
Przyszłość branży celulozowo-papierniczej
Roboty
NVIDIA i Technology Innovation Institute otwierają w Abu Zabi pierwsze na Bliskim Wschodzie laboratorium AI i robotyki

VARTECH Industry System Cleaner od Texaco – niezawodny sposób w walce z osadami lakierowymi w układach przemysłowych

Powstawanie osadów lakierowych to jedno z kluczowych wyzwań utrzymania ruchu w turbinach, sprężarkach i systemach hydraulicznych. Zanieczyszczenia tego typu skutkują podwyższonymi temperaturami pracy, spadkiem efektywności energetycznej i ryzykiem awarii, które generują kosztowne przestoje. VARTECH Industrial System Cleaner marki Texaco został opracowany tak, aby usuwać osady w trakcie normalnej pracy urządzeń. W połączeniu z olejami Texaco i systematyczną diagnostyką olejową tworzy kompleksowy system ochrony – od czyszczenia instalacji po długookresową kontrolę procesów starzenia. Skuteczność rozwiązania potwierdzają wdrożenia w różnych gałęziach przemysłu.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów