Hybrydowe i elektryczne autobusy przyszłością komunikacji miejskiej
| Gospodarka ArtykułyWedług raportu Frost & Sullivan pt. "Analiza strategiczna globalnego rynku autobusów hybrydowych i elektrycznych" (Strategic Analysis of Global Hybrid and Electric Heavy-Duty Transit Bus Market) sprzedaż tego typu autobusów na świecie do 2020 r. wzrośnie o 20,6%. Do tego czasu w globalnym rynku udział autobusów hybrydowych dojdzie do 9,7%, a udział autobusów elektrycznych wyniesie 5,7%. Łącznie powstanie niemal 42 tys. hybrydowych i elektrycznych autobusów miejskich. Kraje rozwinięte rozpoczęły już wprowadzanie do eksploatacji zaawansowanych jednostek napędowych.
- Hybrydyzacja i elektryfikacja układów napędowych stanie się do roku 2020 powszechnie obowiązującym trendem w autobusowej komunikacji miejskiej. Trend ten będzie wynikał z niższych kosztów eksploatacji, ulg podatkowych, a także surowych norm emisji spalin oraz przepisów wymagających stosowania silników przyjaznych dla środowiska naturalnego. Wsparciem będzie także pomoc finansowa przyznawana zielonym technologiom - twierdzą analitycy Frost & Sullivan.
Chociaż troska o środowisko naturalne przekłada się na coraz bardziej wymagające normy emisji spalin, to wzrost liczby hybrydowych i elektrycznych autobusów miejskich będzie wynikał przede wszystkim z kondycji globalnej gospodarki. Miejskie spółki autobusowe będą wolały inwestować w rozwiązania zapewniające niskie koszty eksploatacji, przy jednoczesnym spełnianiu norm emisji spalin. Do roku 2020, może pojawić się trend faworyzujący hybrydy równoległe oraz systemy magazynowania energii oparte na kondensatorach typu ultracap, charakteryzujące się wysoką pojemnością.
Prawdopodobnie wielu znaczących chińskich producentów autobusów zechce w niedługim czasie wejść na światowy rynek i zbudować swoje bazy produkcyjne zarówno w krajach rozwiniętych, jak i rozwijających się. Pozostali globalni producenci autobusów będą poszukiwali partnerów w Chinach, dążąc do zwiększenia przychodów i uruchomienia tam własnych zakładów, co pozwoli na konkurowanie w zakresie ceny.
źródło: Frost & Sullivan