MAN likwiduje podpoznańską fabrykę zatrudniającą 900 osób

Firma MAN do końca 2016 r. chce przenieść linię montażową autobusów z podpoznańskich Sadów do Starachowic. Producent uzasadnia przeniesienie koncentracją produkcji autobusów miejskich właśnie w Starachowicach. Wszyscy pracownicy zakładu w Sadach mają otrzymać gwarancję zatrudnienia w fabryce MAN lub w wielkopolskich fabrykach spółki Volkswagen Samochody Użytkowe. Pracownicy, którzy zdecydują się przenieść do województwa świętokrzyskiego mają otrzymać premie relokacyjne.

Posłuchaj
00:00

- Koncentracja całej produkcji autobusów w Starachowicach stanowi reakcję firmy MAN na słaby popyt i niewykorzystane moce produkcyjne. MAN musi w bardziej efektywny sposób zarządzać swoją siecią zakładów produkcji, aby zachować konkurencyjność - powiedział prezes MAN Truck & Bus Anders Nielsen.

- Od jakiegoś czasu mówiło się o przenosinach. To ile osób zdecyduje się na Starachowice, zależy od tego, czym MAN zachęci pracowników. W VW musimy przejść normalną rekrutację i nie wiadomo jak skończy się ten proces - powiedział przewodzący zakładowej "Solidarności" Grzegorz Nowicki.

Decyzją firmy MAN zaskoczony jest wójt gminy Tarnowo Podgórne Tadeusz Czajka, gdzie firma działa od 1998 r., i gdzie kilkaset metrów od zakładów MAN uruchomiono w ubiegłym tygodniu logistyczne centrum Amazona.

MAN Truck & Bus Polska produkuje m.in. niskopodłogowe autobusy miejskie. Podwozia i szkielety budowane są w Starachowicach a montaż końcowy odbywa się w Sadach. W Starachowicach powstają także szkielety turystycznych pojazdów marki Neoplan, a w Niepołomicach produkowane są samochody ciężarowe.

źródło: biznes.onet.pl

Powiązane treści
Starachowicki MAN dostarczy do Portugalii 173 podwozia dla miejskich autobusów
Zakład produkujący autobusy Scania w Słupsku zwolni 200 osób
300 autobusów i trolejbusów Solaris pojedzie na Łotwę
Hybrydowe i elektryczne autobusy przyszłością komunikacji miejskiej
MAN Bus zwiększy produkcję w SSE „Starachowice”
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Aktualności
Wesołych Świąt i szczęśliwego Nowego Roku 2026
Przemysł 4.0
EMT-Systems i ANDRITZ Schuler rozpoczynają współpracę – nowa jakość szkoleń dla przemysłu tłoczniczego
Przemysł 4.0
Technologiczne Trendy roku 2026: co zmieni się w pracy w terenie
Roboty
Robotyka humanoidalna pod presją: AI napędza inwestycje szybciej niż realne wdrożenia
PLC, HMI, Oprogramowanie
Dassault Systèmes oferuje SOLIDWORKS 2026
Silniki i napędy
BIBUS MENOS na obchodach 20-lecia SECOH w Chinach: partnerstwo oparte na innowacjach i jakości

Autonomiczna intralogistyka – elastyczność, bezpieczeństwo, efektywność

Wymagania w zakresie wydajności i ciągłości procesów sprawiają, że przedsiębiorcy coraz chętniej inwestują w automatyzację intralogistyki. Dynamicznie rozwijającym się obszarem są autonomiczne roboty mobilne (AGV/AMR), które realizują zadania transportowe w sposób skalowalny, bezpieczny i dostosowany do zmiennych warunków środowiska produkcyjnego i magazynowego.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów