ZF wchłonął TRW Automotive

Producent części samochodowych ZF Friedrichshafen przejął amerykańską firmę TRW Automotive. W wyniku tej transakcji powstał drugi co do wielkości, po spółce Robert Bosch GmbH, globalny dostawca działający w branży motoryzacyjnej. ZF, kupując TRW, zapłaci gotówką 12,4 mld dolarów. Po połączeniu przedsiębiorstwo osiągnie roczną sprzedaż na poziomie około 30 mld euro, czyli 38,8 mld dolarów, i będzie zatrudniać 138 tys. osób. W ramach grupy ZF firma TRW funkcjonować będzie jako osobny dział.

Posłuchaj
00:00

Wraz z przejęciem TRW, ZF podwoi również przychody pochodzące z dwóch ważnych dla przemysłu motoryzacyjnego rynków: Chiny i USA. Obecnie ZF dysponuje 12 zakładami produkcyjnymi. Dzięki silnej pozycji TRW w Chinach, ZF może zwiększyć sprzedaż na tamtejszym rynku o około 33%.

Na podjęcie decyzji o dokonaniu przejęcia duży wpływ miało wzajemne uzupełnianie się ofert produktowych obu firm - ZF ma silną pozycję w dziedzinie mechatroniki wykorzystywanej w układach napędowych i podwoziach, natomiast TRW cieszy się uznaniem w zakresie czujników radarowych, zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy, a także systemów bezpieczeństwa i elektroniki samochodowej. Połączenie wiedzy daje spółkom możliwość uzyskania korzyści z rozwijających się na świecie trendów obejmujących oszczędzanie paliwa, zaostrzanie wymogów bezpieczeństwa oraz prace nad pojazdami autonomicznymi, co wymaga ogromnych inwestycji badawczo-rozwojowych. Łączny budżet ZF i TRW, przeznaczony na badania i rozwój wyniósł w 2013 r. 1,5 mld euro.

Przejmując TRW, ZF Friedrichshafen sprzedał jednocześnie Boschowi - długofalowemu partnerowi joint venture - swoje udziały w ZF Lenksysteme (ZFS). ZFS zajmuje się wytwarzaniem układów kierowniczych do samochodów osobowych i pojazdów użytkowych, w tym produkcją elektrycznych układów kierowniczych. Zdaniem ekspertów firma ZF chciała uniknąć w ten sposób sankcji ze strony organów ochrony konkurencji, co mogło być prawdopodobne z uwagi na silną pozycję TRW na rynku systemów sterowania.

źródło: EE Times Europe

Powiązane treści
TRW rozbuduje zakłady w Częstochowie
ZF powiększa częstochowskie Centrum Usług Wspólnych
TRW ma nową halę produkcyjną w gliwickiej podstrefie KSSE
TRW rozbudowuje fabrykę
ZF zwiększa bezpieczeństwo pojazdów dzięki technologiom z Wrocławia
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Aktualności
Wesołych Świąt i szczęśliwego Nowego Roku 2026
Przemysł 4.0
EMT-Systems i ANDRITZ Schuler rozpoczynają współpracę – nowa jakość szkoleń dla przemysłu tłoczniczego
Przemysł 4.0
Technologiczne Trendy roku 2026: co zmieni się w pracy w terenie
Roboty
Robotyka humanoidalna pod presją: AI napędza inwestycje szybciej niż realne wdrożenia
PLC, HMI, Oprogramowanie
Dassault Systèmes oferuje SOLIDWORKS 2026
Silniki i napędy
BIBUS MENOS na obchodach 20-lecia SECOH w Chinach: partnerstwo oparte na innowacjach i jakości

Autonomiczna intralogistyka – elastyczność, bezpieczeństwo, efektywność

Wymagania w zakresie wydajności i ciągłości procesów sprawiają, że przedsiębiorcy coraz chętniej inwestują w automatyzację intralogistyki. Dynamicznie rozwijającym się obszarem są autonomiczne roboty mobilne (AGV/AMR), które realizują zadania transportowe w sposób skalowalny, bezpieczny i dostosowany do zmiennych warunków środowiska produkcyjnego i magazynowego.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów