Solaris, Daimler i MAN na liście potencjalnych dostawców autobusów dla Hamburger Hochbahn
| Gospodarka AktualnościOperator transportu publicznego w Hamburgu ogłosił przetarg na dostawę 530 przegubowych autobusów elektrycznych o długości 12 i 18 m. Na liście potencjalnych dostawców znalazł się Solaris, Daimler i MAN. Hamburger Hochbahn jest jednym z największych niemieckich przewoźników transportu publicznego.
Operator od lat inwestuje w pojazdy zeroemisyjne. W 2014 roku Solaris dostarczył do niego dwa autobusy wodorowe. W latach 2016-2019 przekazał 13 autobusów w pełni elektrycznych.
Flota przewoźnika do 2025 roku ma zostać powiększona o łącznie 530 autobusów bezemisyjnych. W latach 2021-2022 ma zostać początkowo dostarczonych 140 takich jednostek. Istotnym warunkiem w zamówieniach mają być kryteria związane z pochodzeniem baterii i surowców z, których będą wykonane.
Kolejnym warunkiem jaki postawił niemiecki przewoźnik jest zasięg, który dla autobusów przegubowych powinien wynosić 150-200 km oraz co najmniej 270 km dla krótkich jednostek. Obecnie Hamburger Hochbahn wykorzystuje 30 krótkich e-busów, który minimalny zasięg wynosi 150 km. Do końca tego roku w niemieckim mieście ma pojawić się 30 kolejnych.
W ramach przetargu Solaris zaoferował dwa modele - Urbino 12 electric i Urbino 18 electric. Przygotowane dla operatora pojazdy będą wyposażone w baterie Solaris High Energy+, możliwość ładowania przez złącze plug-in i silniki zintegrowane z osią napędową. Solaris dodatkowo wyposaży swoje autobusy w funkcję prekondycjonowania termicznego podczas ładowania baterii.
W latach 2021-2025 do Hamburga ma zostać jeszcze dostarczonych 50 autobusów na ogniwa paliwowe, których zasięg ma wynosić 230 km, a dla krótkich - 300 km.
źródło: Gramwzielone