Daimler zaprezentował pierwszy e-bus wyposażony w akumulator ze stałym elektrolitem
| Gospodarka Silniki i napędyDaimler zaprezentował autobus elektryczny wyposażony w akumulator na bazie stałego elektrolitu - prawdopodobnie stając się pierwszym planowanym produkcyjnym pojazdem elektrycznym wyposażonym w tego typu baterie. Niemiecki producent samochodów intensywnie elektryfikuje szeroką gamę dużych pojazdów, od autobusów po samochody ciężarowe.
Daimler pokazał zmodernizowaną wersję swojego eCitaro, elektrycznego autobusu miejskiego Citaro, przedstawiając oczekiwaną wersję wyposażoną w akumulator z elektrolitem stałym. Pojazd przedstawiono pierwszy raz w 2018 roku.
Nowy eCitaro G to pierwszy autobus miejski w swojej kategorii na świecie, który jest wyposażony w baterie ze stałym elektrolitem. Akumulatory te charakteryzują się bardzo dużą gęstością energii - o około 25% większą niż nadchodząca generacja tradycyjnych akumulatorów litowo-jonowych z elektrolitem ciekłym. Baterie na pokładzie eCitaro G oferują 441 kWh energii. Umożliwia to przejechanie nawet 220 km na jednym ładowaniu, w sprzyjających warunkach obejmujących średnie wymagania prędkości, topografii i obciążenia, a także w prostych warunkach klimatycznych. Zimą, przy włączonym ogrzewaniu, eCitaro G pokonuje imponujące 170 km. Daimler wskazuje, że autobus elektryczny można ładować z mocą do 300 kW.
Napęd elektryczny eCitaro
Pojazd został wyposażony w przetestowaną portalową oś elektryczną ZF AVE 130, która znajduje się w tylnej części. W celu zapewnienia maksymalnej przyczepności i zastosowania w wymagającej topografii, autobus przegubowy może być wyposażony w dwa takie zespoły napędowe. Silniki są umieszczone w pobliżu piast kół. Dwa silniki o mocy 125 kW każdy, zapewniają moment obrotowy na poziomie 2 x 485 Nm. Przy zastosowanym przełożeniu odpowiada to 2 x 11 tys. Nm. Daje to autobusowi przegubowemu imponującą siłę napędową.
źródło: Electrek