Daimler wydzieli jednostkę samochodów ciężarowych

Niemiecki producent samochodów Daimler planuje wyodrębnić jednostkę Daimler Truck - największego na świecie producenta ciężarówek i autobusów. Chce dzięki temu zwiększyć swoją atrakcyjność dla inwestorów jako biznes skoncentrowany na samochodach elektrycznych i luksusowych. Decyzja Daimlera podąża za przykładem innych niemieckich firm, takich jak Siemens, po tym, jak inwestorzy naciskali zarządy, by rozbić konglomeraty.

Posłuchaj
00:00

Podział podkreśla również wysiłki marki Mercedes-Benz, która rzuca wyzwanie Tesli, Porsche i BMW, a także innym firmom na rynku elektrycznych pojazdów premium. Dyrektor generalny Mercedes-Benz - Ola Källenius - spodziewa się, że samodzielny biznes Mercedes-Benz będzie postrzegany jako konkurencyjny w stosunku do Tesli i z czasem uzyska od inwestorów wyższą wycenę.

Ostateczna decyzja o wydzieleniu zapadnie na nadzwyczajnym zgromadzeniu wspólników, które może się odbyć pod koniec trzeciego kwartału, a firma będzie mogła być notowana na giełdzie we Frankfurcie do końca 2021 r. Większościowy pakiet udziałów w Daimler Truck ma być przekazany udziałowcom Daimlera.

Zdaniem analityków rozwiązanie to jest logicznym następstwem tego, że biznes ciężarówek nie zwiększył kursu akcji Daimlera. Ponadto w zakresie komercyjnych ciężarówek i luksusowych samochodów stosuje się różne podejścia do ograniczania emisji dwutlenku węgla - producenci samochodów ciężarowych inwestują więcej w technologię wodorowych ogniw paliwowych, by zastąpić silniki spalinowe, natomiast producenci luksusowych pojazdów koncentrują się na akumulatorach.

Daimler Truck dostarczył klientom około pół miliona ciężarówek i autobusów w 2019 roku i wygenerował 40,2 mld euro (48,34 mld dolarów) przychodów z samochodów ciężarowych i 4,7 mld euro z autobusów. Na rynku samochodów ciężarowych Daimler mierzy się z rywalami, takimi jak szwedzkie Volvo, jednostka Volkswagena - Traton oraz amerykański Paccar Inc. Firma włączyła się do wyścigu we wprowadzeniu na rynek w pełni elektrycznych ciężarówek, by stanowić konkurencję dla długo oczekiwanego modelu Semi amerykańskiej Tesli.

Źródło: Reuters

Powiązane treści
Sprzedaż samochodów na chińskim rynku przekroczy 26 mln sztuk
Daimler i Volvo przeznaczą 1,2 mld euro na opracowanie technologii wodorowych
Daimler zaprezentował pierwszy e-bus wyposażony w akumulator ze stałym elektrolitem
SK Hynix dostarczy chipy samochodowe dla Boscha
Daimler pogłębia akumulatorowy sojusz z CATL
Kuka kontynuuje współpracę z Daimlerem
Daimler zawiesił współpracę z BMW
Comau dostarcza roboty dla pierwszej linii produkcyjnej samochodów ciężarowych Daimlera w Chinach
Zakłady Daimlera będą w pełni zasilane energią odnawialną
BMW i Daimler zainwestują ponad 1 mld euro we wspólną ofertę usług mobilności
Daimler powołał w Polsce nową spółkę
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Roboty
Popyt na roboty współpracujące dalej słabnie, co przeczy przewidywaniom
Roboty
Truskawki zbierane przez roboty. Polscy studenci z rewolucyjnym projektem
Przemysł 4.0
Indyjska Amber Group przejmuje kontrolę nad izraelską firmą Unitronics
Aktualności
Kongsberg i APS będą wspólnie rozwijać systemy antydronowe
Zasilanie, aparatura nn
Wpływ normy IEC 61850 na przyszłość sektora energetycznego
Roboty
Superhumanoid Mech wkracza do akcji - Sagawa Express testuje przełomową automatykę załadunku

Szafa wydawcza JotKEl

Nowoczesny przemysł stanowi szczególne wyzwanie dla gospodarki magazynowej. Duże znaczenie ma zwłaszcza pozyskanie informacji zwrotnej o aktualnym stanie zasobów, co umożliwia optymalizację dostaw. Dobrze zorganizowana gospodarka magazynowa zapewnia ciągłość produkcji, a to bezpośrednio wpływa na redukcję kosztów postojów. Wychodząc naprzeciw tym wymaganiom i bazując na prawie 50-letnim doświadczeniu, firma JotKEl stworzyła system automatycznych mebli wydawczych.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów