Daimler wydzieli jednostkę samochodów ciężarowych

Niemiecki producent samochodów Daimler planuje wyodrębnić jednostkę Daimler Truck - największego na świecie producenta ciężarówek i autobusów. Chce dzięki temu zwiększyć swoją atrakcyjność dla inwestorów jako biznes skoncentrowany na samochodach elektrycznych i luksusowych. Decyzja Daimlera podąża za przykładem innych niemieckich firm, takich jak Siemens, po tym, jak inwestorzy naciskali zarządy, by rozbić konglomeraty.

Posłuchaj
00:00

Podział podkreśla również wysiłki marki Mercedes-Benz, która rzuca wyzwanie Tesli, Porsche i BMW, a także innym firmom na rynku elektrycznych pojazdów premium. Dyrektor generalny Mercedes-Benz - Ola Källenius - spodziewa się, że samodzielny biznes Mercedes-Benz będzie postrzegany jako konkurencyjny w stosunku do Tesli i z czasem uzyska od inwestorów wyższą wycenę.

Ostateczna decyzja o wydzieleniu zapadnie na nadzwyczajnym zgromadzeniu wspólników, które może się odbyć pod koniec trzeciego kwartału, a firma będzie mogła być notowana na giełdzie we Frankfurcie do końca 2021 r. Większościowy pakiet udziałów w Daimler Truck ma być przekazany udziałowcom Daimlera.

Zdaniem analityków rozwiązanie to jest logicznym następstwem tego, że biznes ciężarówek nie zwiększył kursu akcji Daimlera. Ponadto w zakresie komercyjnych ciężarówek i luksusowych samochodów stosuje się różne podejścia do ograniczania emisji dwutlenku węgla - producenci samochodów ciężarowych inwestują więcej w technologię wodorowych ogniw paliwowych, by zastąpić silniki spalinowe, natomiast producenci luksusowych pojazdów koncentrują się na akumulatorach.

Daimler Truck dostarczył klientom około pół miliona ciężarówek i autobusów w 2019 roku i wygenerował 40,2 mld euro (48,34 mld dolarów) przychodów z samochodów ciężarowych i 4,7 mld euro z autobusów. Na rynku samochodów ciężarowych Daimler mierzy się z rywalami, takimi jak szwedzkie Volvo, jednostka Volkswagena - Traton oraz amerykański Paccar Inc. Firma włączyła się do wyścigu we wprowadzeniu na rynek w pełni elektrycznych ciężarówek, by stanowić konkurencję dla długo oczekiwanego modelu Semi amerykańskiej Tesli.

Źródło: Reuters

Powiązane treści
Sprzedaż samochodów na chińskim rynku przekroczy 26 mln sztuk
Daimler i Volvo przeznaczą 1,2 mld euro na opracowanie technologii wodorowych
Daimler zaprezentował pierwszy e-bus wyposażony w akumulator ze stałym elektrolitem
SK Hynix dostarczy chipy samochodowe dla Boscha
Daimler pogłębia akumulatorowy sojusz z CATL
Kuka kontynuuje współpracę z Daimlerem
Daimler zawiesił współpracę z BMW
Comau dostarcza roboty dla pierwszej linii produkcyjnej samochodów ciężarowych Daimlera w Chinach
Zakłady Daimlera będą w pełni zasilane energią odnawialną
BMW i Daimler zainwestują ponad 1 mld euro we wspólną ofertę usług mobilności
Daimler powołał w Polsce nową spółkę
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Silniki i napędy
Control Techniques Dynamics łączy siły z Nidec Drives
Silniki i napędy
Współpraca BMW i SEW-EURODRIVE - zaawansowana technologia produkcji modułów akumulatorowych
Roboty
Ten futrzany robot AI ma 4 miliony osobowości. Moflin wzbudza zachwyt u Japonek
Obudowy, złącza, komponenty
Technologia w górę, koszty w dół – kiedy plastik zmienia reguły gry
Roboty
Robotyczne mikrofabryki pomagają odbudować zniszczone przez pożar domy w Los Angeles
Bezpieczeństwo
Honeywell dostawcą awioniki dla nowych samolotów Boeing 737 MAX PLL LOT

Szafa wydawcza JotKEl

Nowoczesny przemysł stanowi szczególne wyzwanie dla gospodarki magazynowej. Duże znaczenie ma zwłaszcza pozyskanie informacji zwrotnej o aktualnym stanie zasobów, co umożliwia optymalizację dostaw. Dobrze zorganizowana gospodarka magazynowa zapewnia ciągłość produkcji, a to bezpośrednio wpływa na redukcję kosztów postojów. Wychodząc naprzeciw tym wymaganiom i bazując na prawie 50-letnim doświadczeniu, firma JotKEl stworzyła system automatycznych mebli wydawczych.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów