Daimler i Volvo przeznaczą 1,2 mld euro na opracowanie technologii wodorowych

Daimler i Volvo w ramach przedsięwzięcia o wartości 1,2 mld euro opracują szereg technologii wodorowych. Koncerny utworzyły spółkę joint venture w celu opracowania, produkcji i komercjalizacji systemów wodorowych do użytku w pojazdach ciężarowych, a także w innych zastosowaniach.

Posłuchaj
00:00

Ambicją koncernów jest uczynienie z nowej firmy głównego światowego producenta ogniw paliwowych, a tym samym pomoc światu w zrobieniu dużego kroku w kierunku neutralności dla klimatu i zrównoważonego transportu do 2050 roku.

Volvo nabędzie 50% udziałów w spółce Daimler Truck Fuel Cell za około 600 mln euro. Transakcja ma zostać sfinalizowana w pierwszej połowie 2021 roku.

- Dla nas w Daimler Truck i  Volvo Group, wodorowe ogniwo paliwowe jest kluczową technologią umożliwiającą w przyszłości transport neutralny pod względem emisji CO2.  Oba koncerny dokładają wszelkich starań w ramach przestrzegania paryskiego porozumienia klimatycznego w sprawie dekarbonizacji transportu drogowego i innych obszarów, a także budowania dobrze prosperującego wspólnie prowadzonego podmiotu, który będzie dostarczać wystarczającą ilość ogniw paliwowych - powiedział Martin Daum, prezes Daimler Truck.

- W przyszłości transport będzie napędzany energią elektryczną i ogniwami paliwowymi, a także do pewnego stopnia innymi paliwami odnawialnymi - wskazuje Martin Lundstedt, CEO Volvo.

Oprócz samochodów ciężarowych istnieją również inne obszary zastosowań ogniw paliwowych. Spółka joint venture opracuje system z kilkoma stopniami mocy, w tym bliźniaczy o mocy ciągłej wynoszącej 300 kW, przeznaczony dla pojazdów ciężarowych pokonujących długie dystanse. Rozwiązania wodorowe opracowane przez spółkę joint venture idealnie nadają się również do stacjonarnego wytwarzanie energii.

Awaryjne zasilenie w centrach danych zapewnią ogniwa wodorowe

W 2020 roku w ramach współpracy, Rolls-Royce i Daimler Truck zawarły umowę, której zakres obejmuje opracowanie stacjonarnych generatorów energii opartych o ogniwa paliwowe dla systemów zasilania awaryjnego umieszczonych w obiektach o znaczeniu krytycznym, takich jak centra danych. Ostateczny kontrakt ma zostać podpisany do końca roku.

Volvo Group i Daimler Truck będą posiadać równe udziały w spółce joint venture, ale nadal pozostaną konkurentami we wszystkich innych obszarach, takich jak technologie motoryzacyjne i integracja ogniw paliwowych w ciężarówkach.

Celem obu firm jest rozpoczęcie testów samochodów ciężarowych napędzanych ogniwami paliwowymi przez klientów za około trzy lata i rozpoczęcie produkcji seryjnej w drugiej połowie bieżącej dekady.

Źródło: Robotics&Automation

Powiązane treści
Daimler wydzieli jednostkę samochodów ciężarowych
Grupa LOTOS uruchomiła wodorowe przedsięwzięcie
W Hesji powstanie pierwsza stacja tankowania wodoru dla pociągów pasażerskich
Prognoza dla rynku wodoru w przemyśle
Siemens ogłosił kolejny projekt związany z zielonym wodorem
W Japonii powstaje pierwsza elektrownia na wodór
Do 2025 roku w Pekinie ma jeździć 10 tys. pojazdów wodorowych
Toyota realizuje projekt inteligentnego miasta Woven City
Toyota razem z Denyo opracowały wodorową ciężarówkę-generator
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
PLC, HMI, Oprogramowanie
Cyfrowe bliźniaki i AI w służbie budynków – Aroundtown i PassiveLogic stawiają na autonomiczne sterowanie
Przemysł 4.0
Innodisk wprowadza odporne na ekstremalne warunki pamięci DDR5 i LPDDR5X CAMM2 do zastosowań przemysłowych
Silniki i napędy
Rynek silników z magnesami trwałymi
Przemysł 4.0
DigiKey odkrywa kulisy automatyki – nowy sezon serii wideo Factory Tomorrow
Obudowy, złącza, komponenty
Światowe zapotrzebowanie na węże przemysłowe
Aktualności
Nowy hub logistyczny FedEx

Szafa wydawcza JotKEl

Nowoczesny przemysł stanowi szczególne wyzwanie dla gospodarki magazynowej. Duże znaczenie ma zwłaszcza pozyskanie informacji zwrotnej o aktualnym stanie zasobów, co umożliwia optymalizację dostaw. Dobrze zorganizowana gospodarka magazynowa zapewnia ciągłość produkcji, a to bezpośrednio wpływa na redukcję kosztów postojów. Wychodząc naprzeciw tym wymaganiom i bazując na prawie 50-letnim doświadczeniu, firma JotKEl stworzyła system automatycznych mebli wydawczych.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów