W Hesji powstanie pierwsza stacja tankowania wodoru dla pociągów pasażerskich

| Gospodarka Aktualności

W parku przemysłowym Industriepark Höchst powstanie pierwsza stacja tankowania wodoru dla pociągów pasażerskich w Hesji - będzie to druga tego typu stacja na świecie. Od grudnia 2022 roku będzie ona zaopatrywała w wodór największy na świecie tabor pociągów pasażerskich Coradia iLint wyposażonych w ogniwa paliwowe. Wartość zamówienia wynosi 500 mln euro.

W Hesji powstanie pierwsza stacja tankowania wodoru dla pociągów pasażerskich

Porozumienie o budowie infrastruktury wodorowej w regionie Ren-Men zawarły firmy Alstom, Infraserv Höchst oraz przewoźnik Rhein-Main-Verkehrsverbundes (RMV). Alstom dostarczy RMV pociągi wodorowe Coradia iLint, a operator parku przemysłowego Infraserv Höchst wybuduje stację tankowania i będzie nią zarządzać. Uroczyste rozpoczęcie prac, z udziałem sekretarza stanu Jensa Deutschendorfa, miało miejsce 26 października 2020 roku. Infraserv Höchst pierwszą stację tankowania wodoru dla samochodów uruchomił w 2006 r.

- Hesja staje się pionierem przyszłego rozwoju koncepcji mobilności przyjaznej środowisku, czego dowodzi również projekt Taunusnetz. W 2022 roku bezemisyjne pociągi z ogniwami paliwowymi zastąpią stare pojazdy z silnikiem Diesla, zapewniając elektryczną eksploatację bez linii napowietrznych, co może okazać się interesującą alternatywą również dla innych regionów - powiedział podczas inauguracji Jens Deutschendorf, sekretarz stanu przy Ministerstwie Gospodarki, Energii, Transportu i Mieszkalnictwa w Hesji.

- Dzięki napędzanym ogniwami paliwowymi pociągom Alstom, RMV otwiera nowy rozdział bezemisyjnej mobilności. Zamówienie na 27 pociągów pozwala nam ustanowić światowy rekord - w lokalnym transporcie publicznym nie ma na świecie większego taboru napędzanego ogniwami paliwowymi. Co ważne, możemy zrealizować to gigantyczne przedsięwzięcie zgodnie z harmonogramem i w ramach wyznaczonego budżetu - powiedział dyrektor zarządzający RMV, prof. Knut Ringat

Pociągi wodorowe Alstom Coradia iLint zamówione przez spółkę zależną RMV, fahma, zastąpią lokomotywy spalinowe kursujące na liniach RB 11 (Frankfurt - Höchst – Bad Soden), RB12 (Frankfurt – Königstein), RB15 (Frankfurt – Bad Homburg – Brandoberndorf) oraz RB16 (Friedrichsdorf – Friedberg). Zapewnią bezemisyjne i ciche podróże przez góry Taunus. Coradia iLint dysponują zasięgiem 1000 km, a do atmosfery oddają jedynie parę wodną i skroploną wodę.

źródło: ConTrust Communication