Do 2025 roku w Pekinie ma jeździć 10 tys. pojazdów wodorowych

Jak poinformowały państwowe media, miasto Pekin do 2025 r. chce mieć na drogach ponad 10 tys. pojazdów z ogniwami paliwowymi i zbudować 74 stacje tankowania wodoru. Stolica Chin opracowuje ambitny plan rozwoju w zakresie wykorzystywania tego niskoemisyjnego paliwa.

Posłuchaj
00:00

Chiny są największym na świecie emitentem gazów cieplarnianych, ale dążą do osiągnięcia neutralności węglowej do 2060 r. Przewodzą globalnej ekspansji zastosowań energii odnawialnej, takiej jak energia słoneczna i wiatrowa, a w ciągu ostatnich kilku lat rozpoczęły planowanie obejmujące wodór. Wiele prowincji i miast usiłuje opracować plany dotyczące wodoru i stara się o dotacje państwowe, aby pobudzić sektor.

Pekin prognozuje, że zużycie wodoru w transporcie drogowym i produkcji energii osiągnie na terenie miasta 50 ton dziennie do 2023 r. oraz 135 ton do roku 2025, poinformował Beijing Daily, powołując się na projekt planu samorządowego na lata 2021-2025. Częścią nowej floty pojazdów napędzanych wodorem byłyby te, które zostaną przygotowane na Zimowe Igrzyska Olimpijskie 2022 i wdrożone w Pekinie oraz w jego pobliżu. Później nastąpić ma rozszerzenie eksploatacji takich pojazdów na autostrady w regionie Pekin-Tianjin-Hebei, aby zastąpić ciężkie ciężarówki na olej napędowy.

Według raportu, w latach 2021-2025 około 4400 ciężarówek przejdzie na ogniwa paliwowe, co ma zastąpić zużycie około 145 tys. ton oleju napędowego rocznie.

Pod koniec 2020 roku Chiny miały mniej niż 10 tys. ciężarówek i autobusów napędzanych wodorem, przy rocznym zużyciu paliwa na poziomie 3 tys. ton - drugim co do wielkości na świecie po Stanach Zjednoczonych. Producent samochodów Beiqi Foton Motor, z siedzibą w Pekinie, ogłosił we wrześniu ubiegłego roku, że zamierza sprzedać 4 tys. pojazdów napędzanych wodorem do 2023 r. i 15 tys. takich pojazdów do roku 2025.

Stolica Chin ma pozyskiwać część produkcji wodoru od firmy Yanshan Petrochemical Corp, należącej do państwowej rafinerii Sinopec Corp, która chce zostać największym producentem wodoru w Chinach.

Źródło: Reuters

Powiązane treści
W Japonii powstaje pierwsza elektrownia na wodór
Prognoza dla rynku wodoru w przemyśle
Grupa LOTOS uruchomiła wodorowe przedsięwzięcie
Rynek transportu kolejowego osiągnie wartość 676 mld dolarów
Do 2025 roku wartość rynku wodoru przekroczy 12 mld dolarów
Daimler i Volvo przeznaczą 1,2 mld euro na opracowanie technologii wodorowych
W Hesji powstanie pierwsza stacja tankowania wodoru dla pociągów pasażerskich
Siemens ogłosił kolejny projekt związany z zielonym wodorem
Toyota razem z Denyo opracowały wodorową ciężarówkę-generator
Wodorowy pociąg Coradia iLint rozpocznie regularne kursy
Hyundai rozpoczyna dostawy wodorowych ciężarówek Xcient Fuel Cell
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Roboty
Popyt na roboty współpracujące dalej słabnie, co przeczy przewidywaniom
Roboty
Truskawki zbierane przez roboty. Polscy studenci z rewolucyjnym projektem
Przemysł 4.0
Indyjska Amber Group przejmuje kontrolę nad izraelską firmą Unitronics
Aktualności
Kongsberg i APS będą wspólnie rozwijać systemy antydronowe
Zasilanie, aparatura nn
Wpływ normy IEC 61850 na przyszłość sektora energetycznego
Roboty
Superhumanoid Mech wkracza do akcji - Sagawa Express testuje przełomową automatykę załadunku

Szafa wydawcza JotKEl

Nowoczesny przemysł stanowi szczególne wyzwanie dla gospodarki magazynowej. Duże znaczenie ma zwłaszcza pozyskanie informacji zwrotnej o aktualnym stanie zasobów, co umożliwia optymalizację dostaw. Dobrze zorganizowana gospodarka magazynowa zapewnia ciągłość produkcji, a to bezpośrednio wpływa na redukcję kosztów postojów. Wychodząc naprzeciw tym wymaganiom i bazując na prawie 50-letnim doświadczeniu, firma JotKEl stworzyła system automatycznych mebli wydawczych.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów