Toyota razem z Denyo opracowały wodorową ciężarówkę-generator

Toyota we współpracy z firmą Denyo, producentem przenośnych generatorów, opracowały wodorową ciężarówkę-generator, która może zapewnić zasilanie nawet przez 72 godziny. Bezemisyjny pojazd jest wyposażony w ogniwa paliwowe opracowane przez Toyotę i 27 zbiorników wodoru. Partnerzy przeprowadzą niedługo serię testów pod kątem możliwości komercjalizacji tego rozwiązania.

Posłuchaj
00:00

Testy ciężarówki rozpoczną się we wrześniu tego roku. W ich trakcie działanie prototypu zostanie porównane z konwencjonalnym generatorem opartym o silnik spalinowy, aby wychwycić szczególne właściwości wodorowego samochodu-generatora. Projekt został zakwalifikowany przez japońskie Ministerstwo Środowiska jako Low Carbon Technology Research and Development Program.

 
Ciężarówka-generator opracowane przez Toyotę i Denyo

Prototypowy samochód-generator został oparty na modelu Toyota Dyna, który wyposażono w elektryczny napęd na ogniwa paliwowe z Toyoty Mirai. Ciężarówka mieści 27 wysokociśnieniowych zbiorników wodoru o łącznej pojemności 1626 litrów i 65 kg wodoru i może zapewnić zasilanie przez 72 godziny, przy limicie 200 km dystansu pokonanego do celu i z powrotem. Zainstalowany generator może wyprodukować 612 kWh energii i zapewnić moc na poziomie 8,5 kW. Produktem ubocznym całego procesu będzie 450 l wody. Waga pojazdu wynosi 7,2 t, a jego wymiary to 6380 mm długości, 2220 mm szerokości i 2240 mm wysokości.

Współpraca Toyoty i Denyo 

Zarówno Toyota, jak i Denyo aktywnie angażują się w globalne działania na rzecz środowiska. Obie firmy wspólnie opracowały opartą na ogniwach paliwowych ciężarówkę w przekonaniu, że popularyzacja technologii wodorowych w samochodach ciężarowych i pojazdach przemysłowych jest konieczna do dalszego ograniczania światowej emisji CO2. Partnerzy prowadzą także dalsze prace nad wykorzystaniem na dużą skalę zelektryfikowanych samochodów w łańcuchach dostaw oraz jako dodatkowe źródło zasilania - zarówno do zwykłych zastosowań, na przykład imprez plenerowych, jak i w sytuacjach awaryjnych, co ma szczególne znaczenie na terenach często nawiedzanych przez naturalne katastrofy.

Źródło: Toyota

Powiązane treści
Toyota rozpocznie sprzedaż modułów ogniw paliwowych
Siemens ogłosił kolejny projekt związany z zielonym wodorem
Daimler i Volvo wyprodukują ogniwa paliwowe
Daimler i Volvo przeznaczą 1,2 mld euro na opracowanie technologii wodorowych
Prognoza dla rynku wodoru w przemyśle
Volvo Trucks otwiera pierwszą fabrykę akumulatorów w Belgii
Do 2025 roku w Pekinie ma jeździć 10 tys. pojazdów wodorowych
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Aktualności
Rozbudowa zakładu w Mławie
Obudowy, złącza, komponenty
TraceParts i Leo AI przedefiniują wyszukiwanie części do projektów
Zasilanie, aparatura nn
PGE buduje magazyn energii
Aktualności
Niedobór infrastruktury magazynowej w Europie przekracza wartość 150 mld euro
Aktualności
Nowa inwestycja firmy Marbo
Pomiary
Datalogic wzmacnia partnerstwo ze StayLinked

VARTECH Industry System Cleaner od Texaco – niezawodny sposób w walce z osadami lakierowymi w układach przemysłowych

Powstawanie osadów lakierowych to jedno z kluczowych wyzwań utrzymania ruchu w turbinach, sprężarkach i systemach hydraulicznych. Zanieczyszczenia tego typu skutkują podwyższonymi temperaturami pracy, spadkiem efektywności energetycznej i ryzykiem awarii, które generują kosztowne przestoje. VARTECH Industrial System Cleaner marki Texaco został opracowany tak, aby usuwać osady w trakcie normalnej pracy urządzeń. W połączeniu z olejami Texaco i systematyczną diagnostyką olejową tworzy kompleksowy system ochrony – od czyszczenia instalacji po długookresową kontrolę procesów starzenia. Skuteczność rozwiązania potwierdzają wdrożenia w różnych gałęziach przemysłu.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów