Toyota razem z Denyo opracowały wodorową ciężarówkę-generator

Toyota we współpracy z firmą Denyo, producentem przenośnych generatorów, opracowały wodorową ciężarówkę-generator, która może zapewnić zasilanie nawet przez 72 godziny. Bezemisyjny pojazd jest wyposażony w ogniwa paliwowe opracowane przez Toyotę i 27 zbiorników wodoru. Partnerzy przeprowadzą niedługo serię testów pod kątem możliwości komercjalizacji tego rozwiązania.

Posłuchaj
00:00

Testy ciężarówki rozpoczną się we wrześniu tego roku. W ich trakcie działanie prototypu zostanie porównane z konwencjonalnym generatorem opartym o silnik spalinowy, aby wychwycić szczególne właściwości wodorowego samochodu-generatora. Projekt został zakwalifikowany przez japońskie Ministerstwo Środowiska jako Low Carbon Technology Research and Development Program.

 
Ciężarówka-generator opracowane przez Toyotę i Denyo

Prototypowy samochód-generator został oparty na modelu Toyota Dyna, który wyposażono w elektryczny napęd na ogniwa paliwowe z Toyoty Mirai. Ciężarówka mieści 27 wysokociśnieniowych zbiorników wodoru o łącznej pojemności 1626 litrów i 65 kg wodoru i może zapewnić zasilanie przez 72 godziny, przy limicie 200 km dystansu pokonanego do celu i z powrotem. Zainstalowany generator może wyprodukować 612 kWh energii i zapewnić moc na poziomie 8,5 kW. Produktem ubocznym całego procesu będzie 450 l wody. Waga pojazdu wynosi 7,2 t, a jego wymiary to 6380 mm długości, 2220 mm szerokości i 2240 mm wysokości.

Współpraca Toyoty i Denyo 

Zarówno Toyota, jak i Denyo aktywnie angażują się w globalne działania na rzecz środowiska. Obie firmy wspólnie opracowały opartą na ogniwach paliwowych ciężarówkę w przekonaniu, że popularyzacja technologii wodorowych w samochodach ciężarowych i pojazdach przemysłowych jest konieczna do dalszego ograniczania światowej emisji CO2. Partnerzy prowadzą także dalsze prace nad wykorzystaniem na dużą skalę zelektryfikowanych samochodów w łańcuchach dostaw oraz jako dodatkowe źródło zasilania - zarówno do zwykłych zastosowań, na przykład imprez plenerowych, jak i w sytuacjach awaryjnych, co ma szczególne znaczenie na terenach często nawiedzanych przez naturalne katastrofy.

Źródło: Toyota

Powiązane treści
Toyota rozpocznie sprzedaż modułów ogniw paliwowych
Siemens ogłosił kolejny projekt związany z zielonym wodorem
Daimler i Volvo wyprodukują ogniwa paliwowe
Daimler i Volvo przeznaczą 1,2 mld euro na opracowanie technologii wodorowych
Prognoza dla rynku wodoru w przemyśle
Volvo Trucks otwiera pierwszą fabrykę akumulatorów w Belgii
Do 2025 roku w Pekinie ma jeździć 10 tys. pojazdów wodorowych
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Obudowy, złącza, komponenty
Połączenia we współczesnym przemyśle - pewne, wydajne i bezpieczne
Przemysł 4.0
Uproszczenie kontroli jakości - kontrola wizyjna korzystająca z AI
Obudowy, złącza, komponenty
W Poznaniu powstanie zautomatyzowany magazyn wysokości wieżowca
Aktualności
Finansowanie używanych maszyn do obróbki metali, których wiek sięga nawet 10 lat
Bezpieczeństwo
Polski producent armatury przemysłowej uzyskał amerykański certyfikat ASME
Przemysł 4.0
Maspex zmodernizował system sterowania linii produkcyjnej

Autonomiczna intralogistyka – elastyczność, bezpieczeństwo, efektywność

Wymagania w zakresie wydajności i ciągłości procesów sprawiają, że przedsiębiorcy coraz chętniej inwestują w automatyzację intralogistyki. Dynamicznie rozwijającym się obszarem są autonomiczne roboty mobilne (AGV/AMR), które realizują zadania transportowe w sposób skalowalny, bezpieczny i dostosowany do zmiennych warunków środowiska produkcyjnego i magazynowego.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów