Hyundai rozpoczyna dostawy wodorowych ciężarówek Xcient Fuel Cell

| Gospodarka Silniki i napędy

Hyundai dostarczył do Szwajcarii 10 seryjnie produkowanych ciężarówek zasilanych ogniwami paliwowymi Xcient Fuel Cell. Tegoroczne plany producenta obejmują dostawę łącznie 50 takich pojazdów. Do 2025 roku Hyundai zamierza dostarczyć 1600 wodorowych ciężarówek.

Hyundai rozpoczyna dostawy wodorowych ciężarówek Xcient Fuel Cell

Hyundai Xcient Fuel Cell napędzany jest układem ogniw paliwowych o mocy 190 kW, składającym się z dwóch stosów po 95 kW. Ciężarówkę wyposażono w siedem zbiorników na wodór o łącznej pojemności 32,09 kg. Zasięg pojazdu wynosi około 400 km, a czas tankowania od 8 do 20 minut.

W roku 2019 Hyundai Motor Company wraz ze szwajcarską firmą H2 Energy uruchomiło spółkę Hydrogen Mobility (HHM), za pośrednictwem której będą wynajmowane operatorom ciężarówki Xcient Fuel Cell.

Oprócz wodorowych ciężarówek, Hyundai jest także producentem Nexo - SUV-a drugiej generacji zasilanego ogniwami paliwowymi. Koncern planuje do 2025 roku sprzedawać rocznie 670 tys. pojazdów elektrycznych, w tym 110 tys. FCEV. Hyundai Motor Group w grudniu 2018 roku ogłosił długoterminowy plan Fuel Cell Vision 2030, który ukierunkowany jest na dostarczanie rocznie 700 tys. sztuk układów paliwowych ogniw. Mają być one wykorzystywane do zasilania samochodów, a także pociągów, statków, dronów i agregatów prądotwórczych.

źródło: ORPA