Do 2030 roku Hyundai chce produkować 500 tys. wodorowych pojazdów rocznie

Koreańska firma Hyundai Motor Group (HMG), w skład której wchodzą motoryzacyjne marki Hyundai Motor Company i Kia Motors Corporation, ogłosiła długoterminowy plan "FCEV Vision 2030", potwierdzając swoje zaangażowanie w przyspieszenie globalnej ekspansji napędów wodorowych i technologii ogniw paliwowych. HMG do roku 2030 zwiększy swoje roczne zdolności produkcyjne w zakresie systemów ogniw paliwowych do 700 tys. jednostek. Hyundai oczekuje, że szybko pojawi się zapotrzebowanie na ogniwa paliwowe ze strony sektorów innych niż transport, takich jak systemy wytwarzania i magazynowania energii.

Posłuchaj
00:00

Hyundai jest zainteresowany dostarczaniem wysokiej klasy systemów ogniw paliwowych producentom dronów, statków, taboru kolejowego czy wózków widłowych, a także innym producentom samochodów.

Strategia "FCEV Vision 2030" przewiduje zainwestowanie przez Grupę Hyundaia i jej dostawców około 7,6 bln KRW w realizację prac badawczo-rozwojowych oraz rozbudowę ośrodków, dzięki czemu do 2030 roku powstać ma około 51 tys. miejsc pracy. Do roku 2030 moce produkcyjne HMG w zakresie FCEV osiągnąć mają 500 tys. pojazdów rocznie, licząc razem samochody osobowe i użytkowe. Hyundai szacuje, że globalny popyt na pojazdy napędzane ogniwami paliwowymi wzrośnie w tym czasie do około 2 mln sztuk rocznie.

Jako pierwszy krok do spełnienia założeń "FCEV Vision 2030", spółka Hyundai Mobis uruchomi w Chungju w Korei Południowej swoją drugą fabrykę systemów fuel-cell. Zakład ten pomoże firmie Mobis zwiększyć do roku 2022 wydajność produkcyjną do 40 tys. jednostek systemów ogniw paliwowych rocznie, w porównaniu do 3 tys. obecnie. HMG jest jedyną firmą, która stworzyła wyspecjalizowaną fabrykę realizującą komercyjną produkcję systemów ogniw paliwowych. Dzięki budowie dodatkowego zakładu Hyundai może szybko osiągnąć sukces rynkowy na skalę globalną.

Hydrogen Council - ogólnoświatowa inicjatywa wiodących przedsiębiorstw energetycznych, transportowych i przemysłowych, w tym Hyundai Motor - przewiduje, że roczne zapotrzebowanie na wodór zwiększy się do 2050 roku dziesięciokrotnie, tworząc zróżnicowane możliwości zrównoważonego wzrostu gospodarczego.

Źródło: Hyundai

Powiązane treści
Hyundai Rotem podpisał kontrakt na dostawę tramwajów wart 2,3 mld złotych
Na tory w Dolnej Saksonii wyjechały pociągi o napędzie wodorowym
Hyundai zainwestuje 1,55 mld dolarów w pierwszą fabrykę samochodów w Indonezji
Toyota chce zwiększyć sprzedaż samochodów z napędem wodorowym
Hyundai zainwestuje 52 mld dolarów w elektryczne i autonomiczne samochody
Do 2050 roku cena za kg "odnawialnego" wodoru spadnie poniżej dolara
Największy na świecie producent piwa zbuduje wodorową flotę transportową
Wielka Brytania rozbuduje infrastrukturę tankowania wodoru
Hyundai Robotics otwiera biuro w Europie
Czy wodór będzie atrakcyjnym paliwem alternatywnym?
W Hesji powstanie pierwsza stacja tankowania wodoru dla pociągów pasażerskich
Japonia będzie promować napęd wodorowy
Alternatywa dla aut elektrycznych - Shell uruchamia stacje tankowania wodoru
Ryga będzie miała wodorowe trolejbusy Solarisa
PGE zbuduje pierwsze stacje tankowania wodoru
Toyota uzyskała certyfikat na produkcję samochodowych zbiorników wodoru
Solaris testuje autobus wodorowy
Tankowanie wodoru w zaledwie kilka minut dzięki rozwiązaniom Air Products
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Roboty
Chiński robot zastąpi rolnika. Pracują szybciej, taniej i bez chemii
Aktualności
14 osób na 1 miejsce. Ten kierunek przyszłości bije rekordy popularności
Przemysł 4.0
Łatwa integracja sztucznej inteligencji i automatyzacji
Roboty
Pierwszy na świecie humanoidalny robot z funkcją samodzielnej wymiany baterii
Roboty
Comau finalizuje przejęcie Automha
Roboty
Doosan Robotics przejmuje 90% udziałów w amerykańskiej firmie inżynieryjno-automatycznej ONExia

Szafa wydawcza JotKEl

Nowoczesny przemysł stanowi szczególne wyzwanie dla gospodarki magazynowej. Duże znaczenie ma zwłaszcza pozyskanie informacji zwrotnej o aktualnym stanie zasobów, co umożliwia optymalizację dostaw. Dobrze zorganizowana gospodarka magazynowa zapewnia ciągłość produkcji, a to bezpośrednio wpływa na redukcję kosztów postojów. Wychodząc naprzeciw tym wymaganiom i bazując na prawie 50-letnim doświadczeniu, firma JotKEl stworzyła system automatycznych mebli wydawczych.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów