Toyota chce zwiększyć sprzedaż samochodów z napędem wodorowym

Swój pierwszy samochód elektryczny na wodór - model Mirai - Toyota wprowadziła na rynek w grudniu 2014 r. Jego produkcja systematycznie wzrasta - w 2015 r. wyprodukowano 700 szt., a w 2017 - 3 tys. Teraz firma poinformowała, że inwestuje w nowe obiekty fabryczne, gdzie wytwarzać będzie ogniwa paliwowe i zbiorniki wodoru. Toyota chce obniżyć koszty produkcji i 10-krotnie zwiększyć sprzedaż samochodów typu FCEV, by koło roku 2020 sprzedawać 30 tys. wodorowych pojazdów rocznie.

Posłuchaj
00:00

Japoński koncern rozpoczął już budowę dwóch nowych zakładów wytwarzających zbiorniki wodoru i zestawy ogniw paliwowych. Produkcja zestawów ogniw paliwowych zostanie przeniesiona do nowego 8-piętrowego budynku o powierzchni 70 tys m² na terenie fabryki Honsha w Toyota City, gdzie trwają prace wykończeniowe. Fabryka ta produkuje obecnie ogniwa na mniejszą skalę. Produkcja zbiorników na wodór ruszy również na nowej linii w położonej niedaleko fabryce Shimoyama w Miyoshi. Obecnie są one wytwarzane w fabryce Honsha. Uruchomienie obu ośrodków produkcyjnych zaplanowano na rok 2020.

Wytwarzane przez Toyotę zbiorniki na wodór budowane są z włókna węglowego i szklanego, co zapewnia im bardzo wysoką odporność na uderzenia i zgniecenia.

Model Toyota Mirai sprzedawany jest na 11 rynkach - w Japonii, Stanach Zjednoczonych i w 9 krajach Europy. W samej Japonii do 2020 roku firma zamierza sprzedawać ponad 10 tys. wodorowych samochodów rocznie. Oprócz samochodów osobowych Toyota wprowadza również na rynek miejskie autobusy na wodór. Obecnie ich głównym odbiorcą jest Tokio.

Źródło: ORPA

Powiązane treści
Na tory w Dolnej Saksonii wyjechały pociągi o napędzie wodorowym
Największy na świecie producent piwa zbuduje wodorową flotę transportową
Do 2030 roku Hyundai chce produkować 500 tys. wodorowych pojazdów rocznie
Wałbrzyski zakład jedynym producentem przekładni hybrydowych Toyoty spoza Azji
Wielka Brytania rozbuduje infrastrukturę tankowania wodoru
Toyota przeprowadzi publiczne testy autonomicznego samochodu
Wałbrzyski oddział Toyoty podwoi produkcję napędów dla samochodów hybrydowych
Toyota może zainwestować około 550 mln dolarów w chińską firmę Didi
Czy wodór będzie atrakcyjnym paliwem alternatywnym?
Japonia będzie promować napęd wodorowy
Alternatywa dla aut elektrycznych - Shell uruchamia stacje tankowania wodoru
Ryga będzie miała wodorowe trolejbusy Solarisa
Toyota zainwestuje 500 milionów dolarów w Ubera
PGE zbuduje pierwsze stacje tankowania wodoru
Toyota uzyskała certyfikat na produkcję samochodowych zbiorników wodoru
Solaris testuje autobus wodorowy
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Bezpieczeństwo
Westermo wzmacnia obecność w Europie
Aktualności
Rynek czynników cieplnych
Przemysł 4.0
DMG MORI i HAIMER wzmacniają partnerstwo w obszarze cyfryzacji i automatyzacji narzędziowni
Roboty
Rynek robotów malarskich
Pomiary
Endress+Hauser podwaja powierzchnię zakładu w Waldheim
Artykuły
Nowe wymogi dla eksportu maszyn do Indii: certyfikat BIS i lokalny przedstawiciel

Autonomiczna intralogistyka – elastyczność, bezpieczeństwo, efektywność

Wymagania w zakresie wydajności i ciągłości procesów sprawiają, że przedsiębiorcy coraz chętniej inwestują w automatyzację intralogistyki. Dynamicznie rozwijającym się obszarem są autonomiczne roboty mobilne (AGV/AMR), które realizują zadania transportowe w sposób skalowalny, bezpieczny i dostosowany do zmiennych warunków środowiska produkcyjnego i magazynowego.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów