Toyota chce zwiększyć sprzedaż samochodów z napędem wodorowym

Swój pierwszy samochód elektryczny na wodór - model Mirai - Toyota wprowadziła na rynek w grudniu 2014 r. Jego produkcja systematycznie wzrasta - w 2015 r. wyprodukowano 700 szt., a w 2017 - 3 tys. Teraz firma poinformowała, że inwestuje w nowe obiekty fabryczne, gdzie wytwarzać będzie ogniwa paliwowe i zbiorniki wodoru. Toyota chce obniżyć koszty produkcji i 10-krotnie zwiększyć sprzedaż samochodów typu FCEV, by koło roku 2020 sprzedawać 30 tys. wodorowych pojazdów rocznie.

Posłuchaj
00:00

Japoński koncern rozpoczął już budowę dwóch nowych zakładów wytwarzających zbiorniki wodoru i zestawy ogniw paliwowych. Produkcja zestawów ogniw paliwowych zostanie przeniesiona do nowego 8-piętrowego budynku o powierzchni 70 tys m² na terenie fabryki Honsha w Toyota City, gdzie trwają prace wykończeniowe. Fabryka ta produkuje obecnie ogniwa na mniejszą skalę. Produkcja zbiorników na wodór ruszy również na nowej linii w położonej niedaleko fabryce Shimoyama w Miyoshi. Obecnie są one wytwarzane w fabryce Honsha. Uruchomienie obu ośrodków produkcyjnych zaplanowano na rok 2020.

Wytwarzane przez Toyotę zbiorniki na wodór budowane są z włókna węglowego i szklanego, co zapewnia im bardzo wysoką odporność na uderzenia i zgniecenia.

Model Toyota Mirai sprzedawany jest na 11 rynkach - w Japonii, Stanach Zjednoczonych i w 9 krajach Europy. W samej Japonii do 2020 roku firma zamierza sprzedawać ponad 10 tys. wodorowych samochodów rocznie. Oprócz samochodów osobowych Toyota wprowadza również na rynek miejskie autobusy na wodór. Obecnie ich głównym odbiorcą jest Tokio.

Źródło: ORPA

Powiązane treści
Na tory w Dolnej Saksonii wyjechały pociągi o napędzie wodorowym
Największy na świecie producent piwa zbuduje wodorową flotę transportową
Do 2030 roku Hyundai chce produkować 500 tys. wodorowych pojazdów rocznie
Wałbrzyski zakład jedynym producentem przekładni hybrydowych Toyoty spoza Azji
Wielka Brytania rozbuduje infrastrukturę tankowania wodoru
Toyota przeprowadzi publiczne testy autonomicznego samochodu
Wałbrzyski oddział Toyoty podwoi produkcję napędów dla samochodów hybrydowych
Toyota może zainwestować około 550 mln dolarów w chińską firmę Didi
Czy wodór będzie atrakcyjnym paliwem alternatywnym?
Japonia będzie promować napęd wodorowy
Alternatywa dla aut elektrycznych - Shell uruchamia stacje tankowania wodoru
Ryga będzie miała wodorowe trolejbusy Solarisa
Toyota zainwestuje 500 milionów dolarów w Ubera
PGE zbuduje pierwsze stacje tankowania wodoru
Toyota uzyskała certyfikat na produkcję samochodowych zbiorników wodoru
Solaris testuje autobus wodorowy
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Roboty
Nowy standard w robotyce mobilnej dla przemysłu – czworonożny robot o udźwigu 100 kg i zasięgu 20 km
Aktualności
Hargrove Controls & Automation łączy siły z ABB – nowy impuls dla cyfryzacji przemysłu
Roboty
W godzinę stawia 10 mkw. ściany. Nowy robot buduje w Czechach przedszkola i banki
Roboty
Roboty budują statki – przełom w automatyzacji przemysłu stoczniowego
Roboty
Chiński robot zastąpi rolnika. Pracują szybciej, taniej i bez chemii
Aktualności
14 osób na 1 miejsce. Ten kierunek przyszłości bije rekordy popularności

Szafa wydawcza JotKEl

Nowoczesny przemysł stanowi szczególne wyzwanie dla gospodarki magazynowej. Duże znaczenie ma zwłaszcza pozyskanie informacji zwrotnej o aktualnym stanie zasobów, co umożliwia optymalizację dostaw. Dobrze zorganizowana gospodarka magazynowa zapewnia ciągłość produkcji, a to bezpośrednio wpływa na redukcję kosztów postojów. Wychodząc naprzeciw tym wymaganiom i bazując na prawie 50-letnim doświadczeniu, firma JotKEl stworzyła system automatycznych mebli wydawczych.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów