Hyundai wycofuje pojazdy EV marki Kona w związku z ryzykiem samozapłonu akumulatorów

Hyundai Motor potroi liczbę wycofanych samochodów elektrycznych marki Kona w związku z ryzykiem wystąpienia pożaru akumulatora. Koncern zamierza wycofać około 51 tys. takich pojazdów z Ameryki Północnej, Europy, Chin oraz innych rynków.

Posłuchaj
00:00

Wycofywanie pojazdów z rynku rozpocznie się 16 października. Obejmie 25 564 samochodów elektrycznych Kona zbudowanych między wrześniem 2017 a marcem 2020 r.

Hyundai poinformował w oświadczeniu, że jest na końcowym etapie składania do NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) zawiadomienia o dobrowolnym wycofaniu samochodów elektrycznych Kona z USA i rozpocznie proces informowania właścicieli tych pojazdów. Według agencji Yonhap, Hyundai wycofa 37 366 pojazdów z Europy i - 11 137 z Ameryki Północnej. W oświadczeniu Hyundai nie wspomniał o innych rynkach, całkowitej liczbie dodatkowych pojazdów EV, które zamierza wycofać, ani o datach tego procesu. Udokumentowanych zostało 13 wypadków pożarów z udziałem samochodów Kona, w tym po jednym w Kanadzie i Austrii.

Firma LG Chem, która dostarczająca akumulatory do EV marki Kona, stwierdziła w zeszłym tygodniu, że wadliwe ogniwa nie były przyczyną pożarów w pojazdach elektrycznych Kona, a dokładna przyczyna nie została ustalona. Stwierdzono, że doświadczenie, które przeprowadzono wspólnie z Hyundaiem nie doprowadziło do samozapłonu ogniw, więc tego problemu nie można przypisać wadliwym akumulatorom.

Rozwiązanie problemu samozapłonu akumulatorów EV Kona

Wycofane pojazdy elektryczne marki Kona w Korei Południowej po przeprowadzonych inspekcjach zostaną poddane aktualizacjom oprogramowania dla wszystkich modeli, których dotyczy problem, a także wymianie akumulatorów.

KB Investment & Securities podało w poniedziałkowym raporcie, że te działania mogą Hyundaia kosztować nawet 600 mld wonów (522,10 mln dolarów), jeśli koncern zaoferuje wymianę baterii dla prawie 77 tys. pojazdów, u których obecnie zidentyfikowano ten problem.

Źródło: Reuters

Powiązane treści
Honda wycofuje z ruchu prawie 2 mln pojazdów
General Motors za 2 mld dolarów zmodernizuje fabrykę w Spring Hill
Coraz więcej firm elektryfikuje swoje floty dostawcze
Japońscy naukowcy proponują nowy materiał do zastosowania w magnesach trwałych silników EV
Rośnie zainteresowanie platformą rozwojową EV opracowaną przez Foxconna
Daimler zaprezentował pierwszy e-bus wyposażony w akumulator ze stałym elektrolitem
Hyundai kupił od General Motors fabrykę w Rosji
Hyundai Motor przejmuje Boston Dynamics
Volkswagen zainwestuje w nową linię produkcyjną w środkowym Meksyku
Niemieckie Audi otworzy spółkę z chińską grupą FAW
Chińscy producenci akumulatorów objęli pozycję światowego lidera
Hyundai i Tata Power utworzą w Indiach sieć ładowania pojazdów elektrycznych
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Przemysł 4.0
ABB otwiera nowe biuro w Poznaniu. Firma chce wesprzeć transformację energetyczną i automatyzację w regionie
Przemysł 4.0
Technologie submilimetrowe dla najbardziej wymagających sektorów przemysłu
Roboty
Teradyne Robotics otwiera nowe centrum operacyjne w USA - produkcja cobotów od 2026 roku
Przemysł 4.0
Globalny rynek dronów osiągnie wartość ponad 140 mld dolarów
Obudowy, złącza, komponenty
Danfoss Power Solutions finalizuje przejęcie Hydro Holding Spa
Roboty
Konkurs Mechatroniki, Automatyki i Robotyki: szansa na zawód przyszłości

Autonomiczna intralogistyka – elastyczność, bezpieczeństwo, efektywność

Wymagania w zakresie wydajności i ciągłości procesów sprawiają, że przedsiębiorcy coraz chętniej inwestują w automatyzację intralogistyki. Dynamicznie rozwijającym się obszarem są autonomiczne roboty mobilne (AGV/AMR), które realizują zadania transportowe w sposób skalowalny, bezpieczny i dostosowany do zmiennych warunków środowiska produkcyjnego i magazynowego.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów