Hyundai wycofuje pojazdy EV marki Kona w związku z ryzykiem samozapłonu akumulatorów
| Gospodarka Zasilanie, aparatura nnHyundai Motor potroi liczbę wycofanych samochodów elektrycznych marki Kona w związku z ryzykiem wystąpienia pożaru akumulatora. Koncern zamierza wycofać około 51 tys. takich pojazdów z Ameryki Północnej, Europy, Chin oraz innych rynków.
Wycofywanie pojazdów z rynku rozpocznie się 16 października. Obejmie 25 564 samochodów elektrycznych Kona zbudowanych między wrześniem 2017 a marcem 2020 r.
Hyundai poinformował w oświadczeniu, że jest na końcowym etapie składania do NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) zawiadomienia o dobrowolnym wycofaniu samochodów elektrycznych Kona z USA i rozpocznie proces informowania właścicieli tych pojazdów. Według agencji Yonhap, Hyundai wycofa 37 366 pojazdów z Europy i - 11 137 z Ameryki Północnej. W oświadczeniu Hyundai nie wspomniał o innych rynkach, całkowitej liczbie dodatkowych pojazdów EV, które zamierza wycofać, ani o datach tego procesu. Udokumentowanych zostało 13 wypadków pożarów z udziałem samochodów Kona, w tym po jednym w Kanadzie i Austrii.
Firma LG Chem, która dostarczająca akumulatory do EV marki Kona, stwierdziła w zeszłym tygodniu, że wadliwe ogniwa nie były przyczyną pożarów w pojazdach elektrycznych Kona, a dokładna przyczyna nie została ustalona. Stwierdzono, że doświadczenie, które przeprowadzono wspólnie z Hyundaiem nie doprowadziło do samozapłonu ogniw, więc tego problemu nie można przypisać wadliwym akumulatorom.
Rozwiązanie problemu samozapłonu akumulatorów EV Kona
Wycofane pojazdy elektryczne marki Kona w Korei Południowej po przeprowadzonych inspekcjach zostaną poddane aktualizacjom oprogramowania dla wszystkich modeli, których dotyczy problem, a także wymianie akumulatorów.
KB Investment & Securities podało w poniedziałkowym raporcie, że te działania mogą Hyundaia kosztować nawet 600 mld wonów (522,10 mln dolarów), jeśli koncern zaoferuje wymianę baterii dla prawie 77 tys. pojazdów, u których obecnie zidentyfikowano ten problem.
źródło: Reuters