Działanie to zostało podjęte po tym, jak nowo awansowany prezes Euisun Chung obiecał zredukować tradycyjne procesy produkcyjne samochodów, wskazując, że robotyka będzie stanowić 20% działalności firmy. W tym przypadku działalność w zakresie motoryzacji obejmie 50%, a mobilny transport powietrzny - 30%.
Prezes Euisun Chung wejdzie w posiadanie 20% udziałów w Boston Dynamics, a Hyundai i jego spółki zależne - Hyundai Mobis i Hyundai Glovis - obejmą łącznie 60%.
- Przejęcie to ułatwi firmie Hyundai wejście do sektora dostaw za pomocą robotów i pojazdów autonomicznych, takich jak samochody i samoloty. Jednak Hyundai musi udowodnić, że Boston Dynamics może odnieść sukces na arenie komercyjnej i być konkurencyjnym dla tańszych chińskich odpowiedników - powiedział Koh Tae-bong, analityk w Hi Investment & Securities.
Jak rozwijał się Boston Dynamics?
Produkty Boston Dynamics obejmują m.in. robota Spot -