Hyundai Motor przejmuje Boston Dynamics

Grupa Hyundai Motor kupi od SoftBanku 80% udziałów w firmie opracowującej roboty Boston Dynamics. Kwota transakcji może sięgać do 900 mld wonów (828 mln dolarów). Koncern motoryzacyjny może wykorzystać technologię w zakresie robotyki do szerszej automatyzacji swoich fabryk samochodów, a także do pracy nad pojazdami autonomicznymi.

Posłuchaj
00:00

Działanie to zostało podjęte po tym, jak nowo awansowany prezes Euisun Chung obiecał zredukować tradycyjne procesy produkcyjne samochodów, wskazując, że robotyka będzie stanowić 20% działalności firmy. W tym przypadku działalność w zakresie motoryzacji obejmie 50%, a mobilny transport powietrzny - 30%.

Prezes Euisun Chung wejdzie w posiadanie 20% udziałów w Boston Dynamics, a Hyundai i jego spółki zależne - Hyundai Mobis i Hyundai Glovis - obejmą łącznie 60%.

- Przejęcie to ułatwi firmie Hyundai wejście do sektora dostaw za pomocą robotów i pojazdów autonomicznych, takich jak samochody i samoloty. Jednak Hyundai musi udowodnić, że Boston Dynamics może odnieść sukces na arenie komercyjnej i być konkurencyjnym dla tańszych chińskich odpowiedników - powiedział Koh Tae-bong, analityk w Hi Investment & Securities.

Jak rozwijał się Boston Dynamics?

Produkty Boston Dynamics obejmują m.in. robota Spot -

Boston Dynamics w 1992 roku został samodzielną jednostką, gdy wydzielono go z Instytutu technologicznego w Cambridge, w stanie Massachusettss. W 2013 roku podmiot ten został wykupiony przez Google'a, a w roku 2017 sprzedany SoftBankowi.

Ford Motor - który jest jednym z klientów firmy - w lipcu wykupił roboty Spot w ramach realizowanego programu pilotażowego. W roku ubiegłym Ford ogłosił, że podjął współpracę z producentem robotów kroczących Agility Robotics, projektując planowaną flotę autonomicznych samochodów dostawczych. Rozwiązanie to miało zapewnić dostawy paczek aż pod drzwi odbiorcy.

SoftBank wycofuje się z robotyki

Umowa związana ze sprzedażą Boston Dynamics jest ostatnim krokiem w kierunku wycofania się SoftBanku z działalności operacyjnej, ponieważ CEO Masayoshi Son zamierza bardziej skupić zasoby podmiotu na inwestowaniu. Oznacza to również odejście SoftBanku od rozwoju robotyki i opuszczenie własnego działu robotów kroczących, w skład którego wchodził humanoidalny robot Pepper.

Dla Hyundaia umowa ta jest najnowszym osiągnięciem realizowanym pod rządami prezesa Chunga, który zobowiązał się przekształcić producenta samochodów w dostawcę mobilności. Jest to związane z rosnącą konkurencją ze strony Tesli i firm technologicznych, które oferują autonomiczne systemy jazdy.

- Obecnie producenci samochodów biorą udział w wyścigu technologicznym. Hyundai znalazł się na dalszej pozycji i wydaje się, że firma chce pokazać, że może to osiągnąć, zamiast próbować zarabiać na sektorze robotyki - powiedział konsultant ds. mobilności Cha Doo-won.

Hyundai Motor opracował robota potrafiącego przenosić przedmioty, aby ograniczyć zakres prac fizycznych pracowników fabryki, a także zrealizował programy pilotażowe w swoich zakładach produkcyjnych zlokalizowanych w Stanach Zjednoczonych.

W styczniu koncern nawiązał współpracę z Uberem w celu opracowania latających elektrycznych taksówek. Amerykańska firma jednak zapowiedziała, że ​​sprzeda przynoszącą straty jednostkę producentowi elektrycznych samolotów pasażerskich Joby Aviation.

Źródło: Reuters

Powiązane treści
Otto Motors zademonstrował oprogramowanie dla robota Boston Dynamics
SoftBank z Iris Ohyama będzie realizował ambicje w dziedzinie robotyki
Hyundai kupił od General Motors fabrykę w Rosji
Boston Dynamics uruchamia komercyjną sprzedaż swoich robotów
Hyundai i Tata Power utworzą w Indiach sieć ładowania pojazdów elektrycznych
Hyundai i BAIC zainwestują prawie 1 mld dolarów w chińską spółkę JV
Projekt robota Xiaomi przybiera formę open-source
IBM podjął współpracę z Boston Dynamics
Hyundai wdraża nowe roboty hotelowe
Ford poszerza zainteresowanie elektromobilnością - teraz hulajnogi
Amerykańskie firmy zwiększają inwestycje w roboty
Hyundai wycofuje pojazdy EV marki Kona w związku z ryzykiem samozapłonu akumulatorów
Boston Dynamics uruchamia komercyjną sprzedaż robota magazynowego
Branża motoryzacyjna w Polsce - silne wzrosty po pandemii
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Obudowy, złącza, komponenty
Połączenia we współczesnym przemyśle - pewne, wydajne i bezpieczne
Przemysł 4.0
Uproszczenie kontroli jakości - kontrola wizyjna korzystająca z AI
Obudowy, złącza, komponenty
W Poznaniu powstanie zautomatyzowany magazyn wysokości wieżowca
Aktualności
Finansowanie używanych maszyn do obróbki metali, których wiek sięga nawet 10 lat
Bezpieczeństwo
Polski producent armatury przemysłowej uzyskał amerykański certyfikat ASME
Przemysł 4.0
Maspex zmodernizował system sterowania linii produkcyjnej

Autonomiczna intralogistyka – elastyczność, bezpieczeństwo, efektywność

Wymagania w zakresie wydajności i ciągłości procesów sprawiają, że przedsiębiorcy coraz chętniej inwestują w automatyzację intralogistyki. Dynamicznie rozwijającym się obszarem są autonomiczne roboty mobilne (AGV/AMR), które realizują zadania transportowe w sposób skalowalny, bezpieczny i dostosowany do zmiennych warunków środowiska produkcyjnego i magazynowego.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów