Hyundai i Tata Power utworzą w Indiach sieć ładowania pojazdów elektrycznych
| Gospodarka Zasilanie, aparatura nnFirmy Hyundai Motor India i Tata Power nawiązały współpracę w celu budowy punktów szybkiego ładowania dla dealerów i klientów Hyundaia, co stanowić ma istotny krok w upowszechnianiu elektrycznych modeli koreańskiego producenta w Indiach. Hyundai ułatwi zatwierdzenie lokalizacji i pozyskanie niezbędnych zezwoleń administracyjnych, a Tata Power dokona koniecznych inwestycji oraz będzie właścicielem i operatorem stacji ładowania.
Zgodnie z komunikatem prasowym, spółki Tata Power i Hyundai Motor India podpisały protokół ustaleń, na mocy którego Tata Power pomoże zastąpić ładowarki AC 7,2 kW szybkimi ładowarkami Tata Power EZ Charge DC 60 kW u 34 dealerów Hyundaia w 29 indyjskich miastach. Poza tym Tata Power będzie instalować domowe ładowarki dla nabywców EV Hyundaia w Indiach.
Chociaż Hyundai jest jedną z trzech topowych marek samochodów osobowych w Indiach, pozostaje daleko w tyle za Tata Motors pod względem sprzedaży na tamtym rynku pojazdów elektrycznych. W 2021 r. Hyundai sprzedał w Indiach tylko 160 samochodów elektrycznych i 71 tego typu pojazdów w pierwszych czterech miesiącach roku 2022. Mimo to, w grudniu 2021 r. Hyundai Motor ogłosił inwestycję w wysokości 400 mld INR (530 mln USD) i planuje wprowadzenie w Indiach sześciu modeli EV w latach 2022-2028. Ponadto Hyundai zainwestuje w produkcję w Indiach zaawansowanych ogniw akumulatorowych do EV, by otworzyć sobie możliwości pozyskania indyjskich dotacji.
źródło: DigiTimes