Ideal Electric przejmuje linie produktowe silników i maszyn Louis Allis

Amerykański producent silników Ideal Electric nabył linie produktów Louis Allis Large Synchronous Machines i Louis Allis Large Induction Motors należące do firmy Louis Allis Company z Milwaukee w stanie Wisconsin. Warunki finansowe transakcji nie zostały ujawnione.

Posłuchaj
00:00

Przejęcie obejmuje również niektóre prawa własności intelektualnej związane z silnikami i generatorami Beloit Power Systems, Fairbanks Morse Motors and Generators oraz Colt Industries Motors and Generators. Zakup rozszerza bazę instalacji firmy Ideal i pozwala na zapewnienie ciągłości dostaw krytycznych maszyn dla władz USA i klientów przemysłowych.

Założona w 1903 r. firma Ideal twierdzi, że jest ostatnią w USA w 100% prywatną, rodzinną i zintegrowaną pionowo firmą OEM (Original Equipment Manufacturer), oferującą pełną gamę wyspecjalizowanych maszyn elektrycznych dużej mocy. Przejęcie oznacza, że nabywcy dużych silników i generatorów Allis (oraz innych starszych marek) będą nadal mieli dostęp do nowych maszyn, fabrycznych ulepszeń, części, serwisu i wsparcia.

Przejęta własność intelektualna obejmuje pliki, rysunki, dane techniczne, projekty i inne informacje. Materiały gromadzi fabryka Ideal w Mansfield, w stanie Ohio. Po raz pierwszy przechodzą one cyfryzację, która przenosi ponad 100 lat projektów w XXI wiek.

Ideal nabył również, w ramach własności intelektualnej, prawo do konstruowania, projektowania, produkcji, sprzedaży i wprowadzania na rynek wszystkich silników indukcyjnych Louis Allis o mocy powyżej 950 KM (708 kW), w tym dużych silników synchronicznych i indukcyjnych, a także prawo do używania nazwy Louis Allis.

Z przejęcia wyłączone są małe silniki indukcyjne prądu przemiennego poniżej zakresu Nema N449 oraz silniki indukcyjne Louis Allis o mocy do 950 KM opracowane i produkowane poza Stanami Zjednoczonymi, a także używane i regenerowane silniki dowolnej wielkości.

Fabryka Louis Allis w Milwaukee rozpoczęła działalność w 1901 roku, produkując silniki prądu stałego i generatory, a następnie w 1908 roku jeden z pierwszych silników prądu przemiennego. W 1912 roku stworzyła bezpośredni napęd silnikowy dla Henry'ego Forda, przyczyniając się do powstania pierwszej linii produkcyjnej samochodów. Pod koniec drugiej wojny światowej firma sprzedawała rocznie silniki o wartości 20 mln dolarów. Do 1957 roku sprzedaż osiągnęła 30 mln dolarów, ale firma ponosiła znaczne straty. W 1967 roku sprzedaż wynosiła około 60 mln dolarów, a Allis generował skromne zyski. W tym samym roku Litton Industries przejął firmę za 23 mln dolarów, ale recesja lat 70. była powodem okrojenia firmy Litton i w 1984 roku Louis Allis sprzedano firmie MagneTek.

Firma Louis Allis przeżyła krótkie odrodzenie po lewarowanym wykupie menedżerskim od MagneTek w 1994 r., ale przeszła kilka zmian własnościowych i restrukturyzacji, próbując dostosować się do zmieniających się warunków rynkowych. Pomimo tych wysiłków w 1998 roku ogłoszono upadłość i zamknięto fabrykę w Milwaukee. Jej aktywa zostały podzielone na linie produktów i przejęte przez prywatnych inwestorów. Linia produktów synchronicznych, obejmująca silniki i generatory Beloit Power Systems, Fairbanks Morse oraz silniki i generatory Colt Industries, została później połączona z linią dużych silników indukcyjnych, tworząc kompletne portfolio silników synchronicznych i generatorów Louis Allis Synchronous i Louis Allis Large Induction Motors and Generators.

Źródło: Drives & Controls

Powiązane treści
Nord Drivesystems rozbudowuje polski oddział
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Aktualności
Współpraca ABB i LandingAI
Roboty
Humanoidalny RealBOT pokazuje przyszłość współpracy człowieka z robotem
Aktualności
Nowa fabryka Siemensa
Przemysł 4.0
Festo wprowadza pierwsze urządzenie edge w ekosystemie AX – nowe możliwości dla aplikacji motion i IoT
Zasilanie, aparatura nn
Nowa farma wiatrowa Tauronu
Roboty
Humanoid Xpeng IRON zachwyca realizmem ruchu do tego stopnia, że aż trudno uwierzyć, iż w środku nie ma człowieka

Autonomiczna intralogistyka – elastyczność, bezpieczeństwo, efektywność

Wymagania w zakresie wydajności i ciągłości procesów sprawiają, że przedsiębiorcy coraz chętniej inwestują w automatyzację intralogistyki. Dynamicznie rozwijającym się obszarem są autonomiczne roboty mobilne (AGV/AMR), które realizują zadania transportowe w sposób skalowalny, bezpieczny i dostosowany do zmiennych warunków środowiska produkcyjnego i magazynowego.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów