Ideal Electric przejmuje linie produktowe silników i maszyn Louis Allis
| Gospodarka AktualnościAmerykański producent silników Ideal Electric nabył linie produktów Louis Allis Large Synchronous Machines i Louis Allis Large Induction Motors należące do firmy Louis Allis Company z Milwaukee w stanie Wisconsin. Warunki finansowe transakcji nie zostały ujawnione.
Przejęcie obejmuje również niektóre prawa własności intelektualnej związane z silnikami i generatorami Beloit Power Systems, Fairbanks Morse Motors and Generators oraz Colt Industries Motors and Generators. Zakup rozszerza bazę instalacji firmy Ideal i pozwala na zapewnienie ciągłości dostaw krytycznych maszyn dla władz USA i klientów przemysłowych.
Założona w 1903 r. firma Ideal twierdzi, że jest ostatnią w USA w 100% prywatną, rodzinną i zintegrowaną pionowo firmą OEM (Original Equipment Manufacturer), oferującą pełną gamę wyspecjalizowanych maszyn elektrycznych dużej mocy. Przejęcie oznacza, że nabywcy dużych silników i generatorów Allis (oraz innych starszych marek) będą nadal mieli dostęp do nowych maszyn, fabrycznych ulepszeń, części, serwisu i wsparcia.
Przejęta własność intelektualna obejmuje pliki, rysunki, dane techniczne, projekty i inne informacje. Materiały gromadzi fabryka Ideal w Mansfield, w stanie Ohio. Po raz pierwszy przechodzą one cyfryzację, która przenosi ponad 100 lat projektów w XXI wiek.
Ideal nabył również, w ramach własności intelektualnej, prawo do konstruowania, projektowania, produkcji, sprzedaży i wprowadzania na rynek wszystkich silników indukcyjnych Louis Allis o mocy powyżej 950 KM (708 kW), w tym dużych silników synchronicznych i indukcyjnych, a także prawo do używania nazwy Louis Allis.
Z przejęcia wyłączone są małe silniki indukcyjne prądu przemiennego poniżej zakresu Nema N449 oraz silniki indukcyjne Louis Allis o mocy do 950 KM opracowane i produkowane poza Stanami Zjednoczonymi, a także używane i regenerowane silniki dowolnej wielkości.
Fabryka Louis Allis w Milwaukee rozpoczęła działalność w 1901 roku, produkując silniki prądu stałego i generatory, a następnie w 1908 roku jeden z pierwszych silników prądu przemiennego. W 1912 roku stworzyła bezpośredni napęd silnikowy dla Henry'ego Forda, przyczyniając się do powstania pierwszej linii produkcyjnej samochodów. Pod koniec drugiej wojny światowej firma sprzedawała rocznie silniki o wartości 20 mln dolarów. Do 1957 roku sprzedaż osiągnęła 30 mln dolarów, ale firma ponosiła znaczne straty. W 1967 roku sprzedaż wynosiła około 60 mln dolarów, a Allis generował skromne zyski. W tym samym roku Litton Industries przejął firmę za 23 mln dolarów, ale recesja lat 70. była powodem okrojenia firmy Litton i w 1984 roku Louis Allis sprzedano firmie MagneTek.
Firma Louis Allis przeżyła krótkie odrodzenie po lewarowanym wykupie menedżerskim od MagneTek w 1994 r., ale przeszła kilka zmian własnościowych i restrukturyzacji, próbując dostosować się do zmieniających się warunków rynkowych. Pomimo tych wysiłków w 1998 roku ogłoszono upadłość i zamknięto fabrykę w Milwaukee. Jej aktywa zostały podzielone na linie produktów i przejęte przez prywatnych inwestorów. Linia produktów synchronicznych, obejmująca silniki i generatory Beloit Power Systems, Fairbanks Morse oraz silniki i generatory Colt Industries, została później połączona z linią dużych silników indukcyjnych, tworząc kompletne portfolio silników synchronicznych i generatorów Louis Allis Synchronous i Louis Allis Large Induction Motors and Generators.
źródło: Drives & Controls