Ideal Electric przejmuje linie produktowe silników i maszyn Louis Allis

Amerykański producent silników Ideal Electric nabył linie produktów Louis Allis Large Synchronous Machines i Louis Allis Large Induction Motors należące do firmy Louis Allis Company z Milwaukee w stanie Wisconsin. Warunki finansowe transakcji nie zostały ujawnione.

Posłuchaj
00:00

Przejęcie obejmuje również niektóre prawa własności intelektualnej związane z silnikami i generatorami Beloit Power Systems, Fairbanks Morse Motors and Generators oraz Colt Industries Motors and Generators. Zakup rozszerza bazę instalacji firmy Ideal i pozwala na zapewnienie ciągłości dostaw krytycznych maszyn dla władz USA i klientów przemysłowych.

Założona w 1903 r. firma Ideal twierdzi, że jest ostatnią w USA w 100% prywatną, rodzinną i zintegrowaną pionowo firmą OEM (Original Equipment Manufacturer), oferującą pełną gamę wyspecjalizowanych maszyn elektrycznych dużej mocy. Przejęcie oznacza, że nabywcy dużych silników i generatorów Allis (oraz innych starszych marek) będą nadal mieli dostęp do nowych maszyn, fabrycznych ulepszeń, części, serwisu i wsparcia.

Przejęta własność intelektualna obejmuje pliki, rysunki, dane techniczne, projekty i inne informacje. Materiały gromadzi fabryka Ideal w Mansfield, w stanie Ohio. Po raz pierwszy przechodzą one cyfryzację, która przenosi ponad 100 lat projektów w XXI wiek.

Ideal nabył również, w ramach własności intelektualnej, prawo do konstruowania, projektowania, produkcji, sprzedaży i wprowadzania na rynek wszystkich silników indukcyjnych Louis Allis o mocy powyżej 950 KM (708 kW), w tym dużych silników synchronicznych i indukcyjnych, a także prawo do używania nazwy Louis Allis.

Z przejęcia wyłączone są małe silniki indukcyjne prądu przemiennego poniżej zakresu Nema N449 oraz silniki indukcyjne Louis Allis o mocy do 950 KM opracowane i produkowane poza Stanami Zjednoczonymi, a także używane i regenerowane silniki dowolnej wielkości.

Fabryka Louis Allis w Milwaukee rozpoczęła działalność w 1901 roku, produkując silniki prądu stałego i generatory, a następnie w 1908 roku jeden z pierwszych silników prądu przemiennego. W 1912 roku stworzyła bezpośredni napęd silnikowy dla Henry'ego Forda, przyczyniając się do powstania pierwszej linii produkcyjnej samochodów. Pod koniec drugiej wojny światowej firma sprzedawała rocznie silniki o wartości 20 mln dolarów. Do 1957 roku sprzedaż osiągnęła 30 mln dolarów, ale firma ponosiła znaczne straty. W 1967 roku sprzedaż wynosiła około 60 mln dolarów, a Allis generował skromne zyski. W tym samym roku Litton Industries przejął firmę za 23 mln dolarów, ale recesja lat 70. była powodem okrojenia firmy Litton i w 1984 roku Louis Allis sprzedano firmie MagneTek.

Firma Louis Allis przeżyła krótkie odrodzenie po lewarowanym wykupie menedżerskim od MagneTek w 1994 r., ale przeszła kilka zmian własnościowych i restrukturyzacji, próbując dostosować się do zmieniających się warunków rynkowych. Pomimo tych wysiłków w 1998 roku ogłoszono upadłość i zamknięto fabrykę w Milwaukee. Jej aktywa zostały podzielone na linie produktów i przejęte przez prywatnych inwestorów. Linia produktów synchronicznych, obejmująca silniki i generatory Beloit Power Systems, Fairbanks Morse oraz silniki i generatory Colt Industries, została później połączona z linią dużych silników indukcyjnych, tworząc kompletne portfolio silników synchronicznych i generatorów Louis Allis Synchronous i Louis Allis Large Induction Motors and Generators.

Źródło: Drives & Controls

Powiązane treści
Nord Drivesystems rozbudowuje polski oddział
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Przemysł 4.0
Technologie submilimetrowe dla najbardziej wymagających sektorów przemysłu
Roboty
Teradyne Robotics otwiera nowe centrum operacyjne w USA, produkcja cobotów od 2026 roku
Przemysł 4.0
Globalny rynek dronów osiągnie wartość ponad 140 mld dolarów
Obudowy, złącza, komponenty
Danfoss Power Solutions finalizuje przejęcie Hydro Holding Spa
Roboty
Konkurs Mechatroniki, Automatyki i Robotyki: szansa na zawód przyszłości
Przemysł 4.0
Trzy kluczowe wydarzenia przemysłowe w Ptak Warsaw Expo – intensywny początek 2026 roku

Autonomiczna intralogistyka – elastyczność, bezpieczeństwo, efektywność

Wymagania w zakresie wydajności i ciągłości procesów sprawiają, że przedsiębiorcy coraz chętniej inwestują w automatyzację intralogistyki. Dynamicznie rozwijającym się obszarem są autonomiczne roboty mobilne (AGV/AMR), które realizują zadania transportowe w sposób skalowalny, bezpieczny i dostosowany do zmiennych warunków środowiska produkcyjnego i magazynowego.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów