Roboty pomogą rozwiązać w Japonii "problem roku 2024"

W 2024 r. Japonia stanie w obliczu niedoboru siły roboczej wraz z wejściem w życie nowych przepisów dotyczących pracy kierowców ciężarówek w godzinach nadliczbowych. Nazywa się to "problemem 2024 roku". Potencjalne zakłócenia w Japonii wymagają pomocy technologicznej.

Posłuchaj
00:00

Kraj będący na świecie numerem jeden w produkcji robotów opracowuje strategie automatyzacji, które będą ukierunkowane nie tylko na kwestie logistyczne, ale także na szeroki zakres wyzwań branżowych, jakie spowodują nowe przepisy dotyczące czasu pracy.

- Rządowy limit godzin nadliczbowych to ważny krok w kierunku poprawy warunków pracy. Roboty przemysłowe i usługowe dostarczają świetnych rozwiązań do automatyzacji. Roboty odciążają pracowników od brudnej, nudnej i niebezpiecznej pracy oraz pomagają niwelować luki w produktywności - mówi Takayuki Ito, wiceprezes Międzynarodowej Federacji Robotyki (IFR).

Z danych ministerstwa pracy z 2022 roku wynika, że W Japonii średni roczny czas pracy kierowcy ciężarówki wyniósł 2568 godzin, czyli o 444 godziny dłużej niż średnia krajowa dla wszystkich zawodów. Załadunek i rozładunek samochodów ciężarowych oraz związane z tym prace w magazynach to jedne z najbardziej czasochłonnych zadań kierowców. W transporcie i logistyce pomocne mogą być roboty mobilne. Odciążenie kierowców ciężarówek od załadunku i rozładunku pozwoli im zaoszczędzić do 25% czasu pracy podczas dziennej zmiany. Roboty pomogą także redukować błędy w realizacji zamówień, automatyzując powtarzalne zadania, takie jak kompletacja i pakowanie.

Stosowane obecnie roboty magazynowe obejmują zarówno maszyny kompaktowe oraz autonomiczne roboty mobilne, jak i wielkoskalowe zautomatyzowane systemy przechowywania i wyszukiwania. Ich zastosowanie skraca czas potrzebny na przewóz towarów i pozwala na obsługę dużych ładunków oraz materiałów niebezpiecznych, bez narażania pracowników.

- Regulamin pracy w godzinach nadliczbowych i zmiany demograficzne będą wymagać przyjęcia automatyzacji w wielu gałęziach japońskiej gospodarki. Wyzwania stojące przed branżą transportu ciężarowego są dobrymi przykładami pokazującymi, w jaki sposób robotyzacja i automatyzacja zapewniają odpowiednie rozwiązania dla przyszłych miejsc pracy - mówi wiceprezes IFR, Takayuki Ito.

Źródło: Robotics Tomorrow

Powiązane treści
Założyciel firmy automatyzacyjnej najbogatszym człowiekiem Japonii
Sprzedaż robotów w Ameryce Północnej spadła w 2023 r. o 30%
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Silniki i napędy
Współpraca BMW i SEW-EURODRIVE - zaawansowana technologia produkcji modułów akumulatorowych
Roboty
Ten futrzany robot AI ma 4 miliony osobowości. Moflin wzbudza zachwyt u Japonek
Obudowy, złącza, komponenty
Technologia w górę, koszty w dół – kiedy plastik zmienia reguły gry
Roboty
Robotyczne mikrofabryki pomagają odbudować zniszczone przez pożar domy w Los Angeles
Bezpieczeństwo
Honeywell dostawcą awioniki dla nowych samolotów Boeing 737 MAX PLL LOT
Roboty
Nowy standard w robotyce mobilnej dla przemysłu – czworonożny robot o udźwigu 100 kg i zasięgu 20 km

Szafa wydawcza JotKEl

Nowoczesny przemysł stanowi szczególne wyzwanie dla gospodarki magazynowej. Duże znaczenie ma zwłaszcza pozyskanie informacji zwrotnej o aktualnym stanie zasobów, co umożliwia optymalizację dostaw. Dobrze zorganizowana gospodarka magazynowa zapewnia ciągłość produkcji, a to bezpośrednio wpływa na redukcję kosztów postojów. Wychodząc naprzeciw tym wymaganiom i bazując na prawie 50-letnim doświadczeniu, firma JotKEl stworzyła system automatycznych mebli wydawczych.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów