Roboty pomogą rozwiązać w Japonii "problem roku 2024"

W 2024 r. Japonia stanie w obliczu niedoboru siły roboczej wraz z wejściem w życie nowych przepisów dotyczących pracy kierowców ciężarówek w godzinach nadliczbowych. Nazywa się to "problemem 2024 roku". Potencjalne zakłócenia w Japonii wymagają pomocy technologicznej.

Posłuchaj
00:00

Kraj będący na świecie numerem jeden w produkcji robotów opracowuje strategie automatyzacji, które będą ukierunkowane nie tylko na kwestie logistyczne, ale także na szeroki zakres wyzwań branżowych, jakie spowodują nowe przepisy dotyczące czasu pracy.

- Rządowy limit godzin nadliczbowych to ważny krok w kierunku poprawy warunków pracy. Roboty przemysłowe i usługowe dostarczają świetnych rozwiązań do automatyzacji. Roboty odciążają pracowników od brudnej, nudnej i niebezpiecznej pracy oraz pomagają niwelować luki w produktywności - mówi Takayuki Ito, wiceprezes Międzynarodowej Federacji Robotyki (IFR).

Z danych ministerstwa pracy z 2022 roku wynika, że W Japonii średni roczny czas pracy kierowcy ciężarówki wyniósł 2568 godzin, czyli o 444 godziny dłużej niż średnia krajowa dla wszystkich zawodów. Załadunek i rozładunek samochodów ciężarowych oraz związane z tym prace w magazynach to jedne z najbardziej czasochłonnych zadań kierowców. W transporcie i logistyce pomocne mogą być roboty mobilne. Odciążenie kierowców ciężarówek od załadunku i rozładunku pozwoli im zaoszczędzić do 25% czasu pracy podczas dziennej zmiany. Roboty pomogą także redukować błędy w realizacji zamówień, automatyzując powtarzalne zadania, takie jak kompletacja i pakowanie.

Stosowane obecnie roboty magazynowe obejmują zarówno maszyny kompaktowe oraz autonomiczne roboty mobilne, jak i wielkoskalowe zautomatyzowane systemy przechowywania i wyszukiwania. Ich zastosowanie skraca czas potrzebny na przewóz towarów i pozwala na obsługę dużych ładunków oraz materiałów niebezpiecznych, bez narażania pracowników.

- Regulamin pracy w godzinach nadliczbowych i zmiany demograficzne będą wymagać przyjęcia automatyzacji w wielu gałęziach japońskiej gospodarki. Wyzwania stojące przed branżą transportu ciężarowego są dobrymi przykładami pokazującymi, w jaki sposób robotyzacja i automatyzacja zapewniają odpowiednie rozwiązania dla przyszłych miejsc pracy - mówi wiceprezes IFR, Takayuki Ito.

Źródło: Robotics Tomorrow

Powiązane treści
Założyciel firmy automatyzacyjnej najbogatszym człowiekiem Japonii
Sprzedaż robotów w Ameryce Północnej spadła w 2023 r. o 30%
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Aktualności
Nowa inwestycja firmy Marbo
Pomiary
Datalogic wzmacnia partnerstwo ze StayLinked
Aktualności
Popyt na gazy przemysłowe
Komunikacja
FedEx otwiera nowe centrum logistyczne na lotnisku w Tallinie – połączy Estonię z globalnymi rynkami
Silniki i napędy
Rośnie zapotrzebowanie na materiały magnetycznie miękkie
Bezpieczeństwo
Rynek rękawic spawalniczych

VARTECH Industry System Cleaner od Texaco – niezawodny sposób w walce z osadami lakierowymi w układach przemysłowych

Powstawanie osadów lakierowych to jedno z kluczowych wyzwań utrzymania ruchu w turbinach, sprężarkach i systemach hydraulicznych. Zanieczyszczenia tego typu skutkują podwyższonymi temperaturami pracy, spadkiem efektywności energetycznej i ryzykiem awarii, które generują kosztowne przestoje. VARTECH Industrial System Cleaner marki Texaco został opracowany tak, aby usuwać osady w trakcie normalnej pracy urządzeń. W połączeniu z olejami Texaco i systematyczną diagnostyką olejową tworzy kompleksowy system ochrony – od czyszczenia instalacji po długookresową kontrolę procesów starzenia. Skuteczność rozwiązania potwierdzają wdrożenia w różnych gałęziach przemysłu.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów