Roboty pomogą rozwiązać w Japonii "problem roku 2024"

W 2024 r. Japonia stanie w obliczu niedoboru siły roboczej wraz z wejściem w życie nowych przepisów dotyczących pracy kierowców ciężarówek w godzinach nadliczbowych. Nazywa się to "problemem 2024 roku". Potencjalne zakłócenia w Japonii wymagają pomocy technologicznej.

Posłuchaj
00:00

Kraj będący na świecie numerem jeden w produkcji robotów opracowuje strategie automatyzacji, które będą ukierunkowane nie tylko na kwestie logistyczne, ale także na szeroki zakres wyzwań branżowych, jakie spowodują nowe przepisy dotyczące czasu pracy.

- Rządowy limit godzin nadliczbowych to ważny krok w kierunku poprawy warunków pracy. Roboty przemysłowe i usługowe dostarczają świetnych rozwiązań do automatyzacji. Roboty odciążają pracowników od brudnej, nudnej i niebezpiecznej pracy oraz pomagają niwelować luki w produktywności - mówi Takayuki Ito, wiceprezes Międzynarodowej Federacji Robotyki (IFR).

Z danych ministerstwa pracy z 2022 roku wynika, że W Japonii średni roczny czas pracy kierowcy ciężarówki wyniósł 2568 godzin, czyli o 444 godziny dłużej niż średnia krajowa dla wszystkich zawodów. Załadunek i rozładunek samochodów ciężarowych oraz związane z tym prace w magazynach to jedne z najbardziej czasochłonnych zadań kierowców. W transporcie i logistyce pomocne mogą być roboty mobilne. Odciążenie kierowców ciężarówek od załadunku i rozładunku pozwoli im zaoszczędzić do 25% czasu pracy podczas dziennej zmiany. Roboty pomogą także redukować błędy w realizacji zamówień, automatyzując powtarzalne zadania, takie jak kompletacja i pakowanie.

Stosowane obecnie roboty magazynowe obejmują zarówno maszyny kompaktowe oraz autonomiczne roboty mobilne, jak i wielkoskalowe zautomatyzowane systemy przechowywania i wyszukiwania. Ich zastosowanie skraca czas potrzebny na przewóz towarów i pozwala na obsługę dużych ładunków oraz materiałów niebezpiecznych, bez narażania pracowników.

- Regulamin pracy w godzinach nadliczbowych i zmiany demograficzne będą wymagać przyjęcia automatyzacji w wielu gałęziach japońskiej gospodarki. Wyzwania stojące przed branżą transportu ciężarowego są dobrymi przykładami pokazującymi, w jaki sposób robotyzacja i automatyzacja zapewniają odpowiednie rozwiązania dla przyszłych miejsc pracy - mówi wiceprezes IFR, Takayuki Ito.

Źródło: Robotics Tomorrow

Powiązane treści
Założyciel firmy automatyzacyjnej najbogatszym człowiekiem Japonii
Sprzedaż robotów w Ameryce Północnej spadła w 2023 r. o 30%
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komunikacja
Stellantis wdraża mobilną technologię Datalogic w europejskich centrach dystrybucyjnych
Obudowy, złącza, komponenty
Światowe zapotrzebowanie na węże przemysłowe
Aktualności
Nowy hub logistyczny FedEx
Przemysł 4.0
Cyfrowe bliźniaki w modelowaniu zużycia energii
Roboty
Polimery FRP inspirowane origami – nowe możliwości w robotyce
Zasilanie, aparatura nn
ENERGETAB 2025 już za kilka dni! Oto krótki przewodnik targowy

Szafa wydawcza JotKEl

Nowoczesny przemysł stanowi szczególne wyzwanie dla gospodarki magazynowej. Duże znaczenie ma zwłaszcza pozyskanie informacji zwrotnej o aktualnym stanie zasobów, co umożliwia optymalizację dostaw. Dobrze zorganizowana gospodarka magazynowa zapewnia ciągłość produkcji, a to bezpośrednio wpływa na redukcję kosztów postojów. Wychodząc naprzeciw tym wymaganiom i bazując na prawie 50-letnim doświadczeniu, firma JotKEl stworzyła system automatycznych mebli wydawczych.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów