Siemens i Microsoft wspólnie dostarczą rozwiązania wzmocnione sztuczną inteligencją
| Gospodarka PLC, HMI, OprogramowanieFirma Siemens Digital Industries Software ogłosiła rozszerzenie współpracy z Microsoftem w celu udostępnienia oprogramowania Siemens Xcelerator jako usługi za pośrednictwem platformy chmurowej Microsoft Azure. Oprogramowanie typu PLM (Product Lifecycle Management) Teamcenter X firmy Siemensa zostanie w pierwszym kroku zintegrowane z usługą Microsoft Azure OpenAI oraz Copilot dla Microsoft 365, co klientom ma pomóc zwiększyć produktywność i przyspieszyć wprowadzanie produktów na rynek.
- Siemens i Microsoft są partnerami od ponad 35 lat i cieszymy się, że możemy rozszerzyć to partnerstwo, abyśmy mogli jak najlepiej umożliwić naszym klientom cyfrową transformację dzięki naszym wspólnym rozwiązaniom - powiedział Tony Hemmelgarn, CEO i prezes Siemens Digital Industries Software.
Dostarczenie oprogramowania Teamcenter X - szybko skalowalnego i bezpiecznego rozwiązania PLM - na platformie Microsoft Azure umożliwi klientom sprawne wdrażanie rozwiązań o znaczeniu krytycznym. Zbudowany w oparciu o tę samą zaufaną, solidną i bezpieczną architekturę SaaS, z której korzystają wiodący producenci i innowatorzy, Teamcenter X umożliwi zespołom szybkie rozpoczęcie pracy i kontrolowanie danych produktów, pozwalając na skrócenie czasu cyklu, zminimalizowanie kosztów IT i przyspieszenie wprowadzania innowacji. Dzięki dostępności Teamcenter X na platformie Azure organizacje będą mogły korzystać z narzędzi AI firmy Microsoft i dostępu do zabezpieczeń klasy korporacyjnej.
Współpraca Siemensa i Microsoftu opiera się na uruchomieniu aplikacji Teamcenter w Microsoft Teams, co łączy zespoły fabryczne i serwisowe z zespołami projektowymi i inżynierskimi za pośrednictwem zarządzającego cyklem życia oprogramowania Teamcenter Siemensa. Nowa aplikacja wykorzystuje osiągnięcia w dziedzinie generatywnej sztucznej inteligencji i przetwarzania języka naturalnego - dzięki platformie Azure OpenAI w Azure AI Studio programiści firmy Siemens stworzyli niestandardową funkcjonalność, aby umożliwić pracownikom pierwszej linii dostęp do przedsiębiorstwa inżynieryjnego przez urządzenia mobilne i wprowadzić efektywniejszą współpracę.
Siemens opracowuje także wtyczkę Copilot do Microsoft 365 dla aplikacji Siemens Teamcenter w Teams, umożliwiając pracownikom lepsze śledzenie i ustalanie priorytetów swoich działań w ramach całego cyklu życia produktu i łańcucha wartości. Będą oni mogli prosić Copilota o pomoc w podsumowywaniu zaległych zadań i przepływów pracy w aplikacji Teams. Aby jak najszybciej dostarczać klientom nowe funkcje, programiści firmy Siemens korzystają z usługi GitHub Copilot.
Aby dowiedzieć się więcej o współpracy firm Siemens i Microsoft nad zwiększaniem elastyczności i możliwości wyboru PLM w chmurze oraz o dostępności wiodących w branży rozwiązań AI, można odwiedzić stronę: https://blogs.sw.siemens.com/teamcenter/teamcenter-teams-and-ai/.
źródło: Siemens