Warsaw Industry Week 2024 - przewodnik targowy

| Gospodarka Aktualności

Nadarzyńskie targi Warsaw Industry Week stały się stałym elementem kalendarza wystawowego polskich automatyków, robotyków, integratorów oraz specjalistów związanych z nowoczesnym przemysłem. W tym roku odbędą się w dniach 5-7 listopada, tradycyjnie w kompleksie Ptak Warsaw Expo.

Warsaw Industry Week 2024 - przewodnik targowy

Ani się obejrzeliśmy, a nadchodzi już ósma edycja imprezy, która - rodząc się na naszych oczach - przekształciła się w punkt obowiązkowy kalendarza automatyka. Wiadomo, czasy już nie te co dawniej i udział w targach w charakterze wystawcy przestał być obligiem, ale przynajmniej zajrzeć do jednej z hal "Ptaka" dalej pozostaje w dobrym tonie.

Wiele wskazuje na to, że w targowym kompleksie położonym w podwarszawskim Nadarzynie zobaczymy w tym roku wyraźnie więcej wystawców niż rok i dwa lata temu, kiedy to ich liczba za każdym razem oscylowała wokół 380. Tym razem, na około trzy tygodnie przed startem imprezy organizatorzy prezentowali na swojej liście uczestników ponad 430 firm, choć tradycyjnie zestaw ten uwzględniał również trochę podmiotów okołoprzemysłowych czy pochodzących ze świata mediów. Ciekawe, że na targi wraca po kilkuletniej przerwie lub pojawia się na nich po raz pierwszy kilku naprawdę znaczących graczy rynkowych, w rodzaju APA Group, FAULHABER, HF Inverter, JM Elektronik, Panasonic Industry Poland, Phoenix Contact, TDK Polska czy Universal Robots. To dobry znak – zobaczymy, czy trwały, choć nie sposób nie zauważyć, że jednocześnie z grona wystawców znikają też marki, które jeszcze dwanaście miesięcy temu prezentowały swoje produkty i rozwiązania.

Czy progres dotknie również liczby odwiedzających? Niewykluczone, bo w ciągu ostatnich dwóch edycji ich liczba wzrosła z 16-17 tys. osób do ponad 19 tys. - oczywiście wg danych organizatorów. Na pewno bez zmian pozostanie ubiegłoroczna powierzchnia wystawowa, która wynosić będzie 65 tys. m², w rozłożeniu na dwie hale.

Warsaw Industry Week 2024

   VIII Międzynarodowe Targi Innowacyjnych Rozwiązań Przemysłowych

Termin: 5-7 listopada (wtorek-czwartek)
Godziny otwarcia: 10.00-17.00
Miejsce: Ptak Warsaw Expo, al. Katowicka 62, 05-830 Nadarzyn
Strona targów: www.industryweek.pl

WIW unboxing

Spółka Ptak Warsaw Expo, organizator Warsaw Industry Week – wydarzenia niezmiennie reklamowanego jako „największe targi przemysłowe w Polsce”, zgodnie z tym hasłem bierze pod lupę bardzo szerokie spektrum tematyczne, musi więc podzielić ofertę wystawienniczą na sektory. Wiele firm porusza się oczywiście pomiędzy nimi, szukając klientów na rozmaitych polach branżowych, które zresztą i tak spajają w jedno hasła w rodzaju: "cyfryzacja", "automatyzacja" czy "Przemysł 4.0". W tym roku cały ten targowy tort podzielono analogicznie jak rok temu na jedenaście kawałków. Ujrzymy więc strefy: obróbki metali, lakiernictwa, hydrauliki i pneumatyki, laserów 4.0, spawalnictwa, druku 3D, robotyki i automatyki, narzędzi, obróbki drewna, oprogramowania oraz usług dla przemysłu.

Podobnie jak w latach ubiegłych, tak też tym razem oferta wystawców obejmie rozwiązania dla konstruktorów i dostawców maszyn, pojazdów drogowych i szynowych, przemysłu motoryzacyjnego, stoczniowego, lotniczego, elektrycznego i elektronicznego, producentów blach i wyrobów metalowych czy firm wykańczających powierzchnie. Zwiedzający będą mieli okazję do zgłębienia zagadnień dotyczących nowoczesnych technologii obróbki, poprawy wydajności i efektywności oraz optymalizacji łańcucha produkcyjnego, zaczynając od obrabiarek poprzez dostawców precyzyjnych narzędzi.

Przestrzenią tematyczną łączącą wiele z prezentowanych rozwiązań będzie oczywiście automatyka – bo… musi, gdyż w przemysłowym nowoczesnym świecie trudno się bez niej obejść. Z robotami w tym względzie jest wciąż nieco gorzej, choć statystyki pokazują na tym polu ciągły wzrost. Przyczyniła się do tego na pewno skokowo postępująca popularność robotów współpracujących, a także autonomicznych modeli mobilnych, nie tylko zdobywających powierzchnie magazynowe, ale i wkraczających do obszarów produkcyjnych. Trend ten z pewnością znajdzie odbicie na WIW, zaprezentowany oczywiście w kontekście wszechobecnego, wspomnianego już Przemysłu 4.0, który z kolei nijak nie obejdzie się bez gromadzenia, obróbki i analizy danych, wzmacnianych do entej potęgi przez coraz bardziej zyskującą na znaczeniu sztuczną inteligencję. I o tym wszystkim właśnie będzie ta wystawowa ósma edycja.

Piotr Glinka
Turck

  • Jak zmieniały się targi branżowe i wyglądają one dzisiaj?

Jako wystawca z ponad 25-letnim stażem rzeczywiście mogę potwierdzić, że formuła targów ewaluowała w tym czasie znacząco. Kiedyś wystawcy liczyli głównie na pozyskanie nowych, potencjalnych klientów, zaś klienci szukali głównie informacji. Dzisiaj jedni i drudzy szukają tego głównie w sieci, a targi są coraz bardziej okazją do kurtuazyjnego spotkania się obu stron. Pandemia w znaczący sposób ten proces przyśpieszyła.

  • Zatem jaką rolę spełniaj imprezy? Spotkania z kontrahentami, zacieśniania kontaktów czy może jednak są miejscem pokazywania nowości?

Myślę, że spełniają wszystkie role zawarte w tym pytaniu, ale w niektórych aspektach – jak chociażby prezentacja nowości czy ogólnie pojęta promocja – zaczynają przegrywać w zakresie ważności z cyfrową ofertą w sieci. Jako wystawcy musimy cały czas szukać nowych pomysłów na zainteresowanie potencjalnych, nowych kontrahentów. Moim zdaniem targi jeszcze przez wiele lat będą mocnym punktem w budżetach marketingowych wystawiających się, ale mogą przestać być ich królem.

  • Czego oczekujecie po tegorocznej edycji Warsaw Industry Week?

Życzylibyśmy sobie więcej odwiedzin firm, których jeszcze nie znamy i więcej odwiedzających, którzy na targi przyjechali z konkretnym problemem do rozwiązania. Mamy nadzieję, że frekwencja dopisze i pewnie nad tym będziemy musieli mocno pracować wspólnie z organizatorami w kolejnych latach.

  • Jaka może być przyszła popularność targów? Jakie są oczekiwania wystawców względem imprez targowych i możliwe oczekiwania oraz reakcje klientów?

Można zaryzykować stwierdzenie, że poznanie poprawnych odpowiedzi na te pytania to niczym znalezienie „świętego Graala” branży wystawienniczej. Trudno w kilku słowach odpowiedzieć. Widać, że kontrahenci coraz bardziej szanują swój czas, zaś młode pokolenie wchodzące w tej chwili na rynek najlepiej wszystko robiłoby w Internecie. Z tego powodu coraz trudniej o frekwencję na targach, na czym z pewnością zależy każdemu wystawcy. Coraz trudniej też nam, wystawcom, znaleźć pomysły na przyciągnięcie klientów na wystawy, bo wszystko, czego potrzebują się dowiedzieć, mogą znaleźć dzisiaj w sieci.

Bogato na zapleczu

Obok części wystawowej na Warsaw Industry Week zadbano o obszar konferencyjno-seminaryjny. Tym razem organizatorzy postanowili najwyraźniej uderzyć w wyższy niż zwykle ton, bo zamiast zaprosić gości targów, jak poprzednio, np. na "zwykłe" Instrumenty Przemysłu 4.0 czy Energetykę 3D, przygotowali dla chętnych wiedzy International Industry Conference. Yes! Po bliższym przyjrzeniu się, wydarzenie zyskuje już bardziej krajowy wymiar, bo tworzą go dwie ścieżki: Dane "paliwem" w działalności przemysłowej XXI wieku oraz Panel trendów i prezentacji wystawców.

Pierwsza dotyczyć będzie "datafikacji" przemysłu, a konkretnie tego, jak sprawić, by odpowiednio zarządzając danymi, osiągać biznesowe, długotrwałe korzyści. Zapowiadane są analizy metod podparte przykładami dobrych praktyk, a także prezentacje związanych z tą tematyką aktualnych regulacji i dostępnych środków wsparcia dla przedsiębiorców. Całość potrwa pełne trzy dni i odbywać się będzie sali konferencyjnej nr 1 w hali B.

Panel trendów to z kolei ciekawy pomysł na pokazanie tego, co gra w duszy wystawcom. Każdy z nich, w cenie swojego wykupionego stoiska targowego, otrzyma możliwość wygłoszenia własnej prelekcji, na dowolny temat – choć pożądane, by wiązała się ona z tematyką przemysłową. Kalendarium wystąpień będzie można na bieżąco sprawdzać na stronie imprezy: industryweek.pl.

Uzupełnieniem tych wydarzeń będzie ceremonia wręczenia medali targowych w trzech kategoriach: Premiera Targowa, Innowacyjność, Ekspozycja Targowa – zaplanowana pierwszego dnia, 5 listopada, w godz. 13.30÷14.00. Organizatorzy zapraszają też do słuchania Studia Targowego, w którym mają rozbrzmiewać wywiady z ekspertami branży i wystawcami.

Ekspozycja Targowa

wsk