Rozwój przemysłu chemicznego

Rosnący popyt na chemikalia specjalistyczne, zwłaszcza środki do produkcji farb, klejów, powłok i tworzyw sztucznych, rozwój branży opakowaniowej, zwiększające się zapotrzebowanie na nawozy i środki ochrony roślin w rolnictwie, a także dynamiczny rozwój branży motoryzacyjnej i budowlanej, to główne czynniki napędzające rozwój przemysłu chemicznego.

Posłuchaj
00:00

Hamować go będą przede wszystkim wysokie koszty surowców, niestabilność cen ropy naftowej i wyzwania związane z dostosowaniem się do coraz surowszych regulacji środowiskowych.

W efekcie wartość branży chemicznej w skali globalnej zwiększy się z prawie 6,2 bln dolarów w 2024 roku do ponad 6,3 bln dolarów w 2025, co oznaczać będzie stabilny średni wzrost o 2,3% rocznie (wg Markets and Markets). Najszybciej będzie się ona rozwijała w regionie Azji i Pacyfiku.

Powiązane treści
Dlaczego warto zainwestować w kontenery chemiczne ognioodporne?
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Roboty
Ucz się przez zabawę: nowy robot edukacyjny do nauki robotyki, elektroniki i programowania
Zasilanie, aparatura nn
Magazynowanie energii w sprężonym powietrzu
Roboty
Humanoidy wchodzą na linie produkcyjne. UBTECH rozpoczyna pierwsze masowe wdrożenie robotów Walker S2
Komunikacja
Partnerstwo Elmark Automatyka i Milesight: Bezprzewodowe rozwiązania LoRaWAN dla monitoringu przemysłowego
Aktualności
„C.A.R.E.E.R.” 2025 by Rockwell Automation
Aktualności
Rynek czujników zbliżeniowych

Autonomiczna intralogistyka – elastyczność, bezpieczeństwo, efektywność

Wymagania w zakresie wydajności i ciągłości procesów sprawiają, że przedsiębiorcy coraz chętniej inwestują w automatyzację intralogistyki. Dynamicznie rozwijającym się obszarem są autonomiczne roboty mobilne (AGV/AMR), które realizują zadania transportowe w sposób skalowalny, bezpieczny i dostosowany do zmiennych warunków środowiska produkcyjnego i magazynowego.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów