Targi Bauma: Bosch zaprezentuje 800-woltowy napęd elektryczny do maszyn budowlanych

W obliczu rosnącej świadomości ekologicznej i bardziej rygorystycznych przepisów, maszyny budowlane są coraz częściej wyposażane w napędy elektryczne. Koncepcja ta pozwala na zrealizowanie prac budowlanych przy zerowej lokalnej emisji, a tym samym zmniejszenie poziomu spalin i hałasu, które są powszechne na terenie placów budowy w gęsto zaludnionych dzielnicach oraz centrach miast. Elektryczne napędy znajdują też zastosowanie w górnictwie podziemnym – dzięki nim nie trzeba już wdrażać dodatkowych skomplikowanych systemów usuwania spalin i ciepła z wewnątrz kopalni, pochodzących z silników spalinowych.

Posłuchaj
00:00

Bosch Engineering prezentuje 800-woltowy napęd elektryczny na Targach Bauma 2025

Na targach Bauma Bosch Engineering prezentuje nowo zaprojektowane, wysokowydajne rozwiązanie do pracy przy napięciu akumulatorów do 800 V, które może być zastosowane w coraz większej liczbie maszyn budowlanych.

- Nowa generacja naszego elektrycznego układu napędowego łączy w sobie wysoką gęstość mocy, kompaktowe wymiary i optymalną wydajność. W rezultacie nawet maszyny budowlane o wysokim zapotrzebowaniu na moc i ograniczonej przestrzeni montażowej, takie jak ładowarki kołowe, mogą być teraz wyposażone w napędy elektryczne – wyjaśnia Philipp Kurek, odpowiedzialny za rozwiązania off-highway i morskie w Bosch Engineering.

Redukcja kosztów eksploatacji i zwiększona efektywność energetyczna

Poprawa ogólnej wydajności skutkuje obniżeniem całkowitego kosztu posiadania (TCO) maszyny budowlanej przez cały okres jej eksploatacji. W zależności od zastosowania, elektryfikacja urządzeń może być również bardziej opłacalna niż tradycyjne napędy hydrauliczne z silnikiem diesela. Dodatkowo, rozwiązanie napędu elektrycznego Bosch Engineering bez problemu łączy się z kompatybilnymi przekładniami Bosch Rexroth, takimi jak nowa przekładnia centralna eGFV9100.

Technologia 800 V: większa moc, mniejsze rozmiary, wyższa sprawność

800-woltowy układ napędowy składa się z silnika elektrycznego Bosch SMG230 oraz wysokowydajnego falownika z modułami mocy wykonanymi z węglika krzemu. Silnik jest przystosowany do napięcia od 400 do 850 V i w optymalnych warunkach dostarcza ciągłą moc do 200 kW oraz moment obrotowy około 250 Nm. Krótkotrwale może także osiągnąć szczytowy moment obrotowy do 550 Nm. Dzięki technologii 800 V gęstość mocy została znacząco zwiększona. Nowy silnik generuje do 80 kW więcej mocy niż podobny 400-woltowy silnik o tej samej masie, lub przy tym samym poziomie wydajności jest bardziej kompaktowy i lżejszy. Imponująca sprawność falownika 800 V z półprzewodnikami z węglika krzemu, dostosowanego do wymagań silniko-generatora SMG230, plasuje się na poziomie ponad 99%! Półprzewodniki te pozwalają na szybsze operacje i bardziej strome zbocza przełączania, a dzięki temu minimalizują straty cieplne.

Elektryfikacja ładowarki kołowej (Źródło ilustracji: Bosch)

Silniko-generator Bosch SMG230 (Źródło ilustracji: Bosch)

Wysokowydajny falownik z modułami mocy wykonanymi z węglika krzemu (Źródło ilustracji: Bosch)

Kompaktowa konstrukcja i łatwa integracja z istniejącymi maszynami

Elektryfikacyjne komponenty Bosch Engineering do maszyn budowlanych są wytrzymałe, niezawodne i trwałe. Spełniają wysokie standardy bezpieczeństwa, a diagnozowanie ewentualnych usterek odbywa się w sposób stosowany w całej branży motoryzacyjnej, dostosowany do specyficznych wymagań maszyn mobilnych. Dzięki niewielkim rozmiarom podzespołów, łatwo je zamontować nawet w ograniczonych przestrzeniach, co umożliwia bezproblemowe przekształcenie istniejących maszyn w takie z przyjaznymi dla środowiska napędami elektrycznymi. Dodatkowo, Bosch Engineering wspiera swoich klientów przy integracji systemu napędowego z ich maszynami i praktycznym jego zastosowaniu.

Napęd SMG230 i przekładnia eGFV9100: innowacja Bosch Rexroth na Targach Bauma

Nowa przekładnia centralna Rexroth eGFV9100 w zestawie z silniko-generatorem Bosch SMG230 zostanie zaprezentowana na targach Bauma na stoisku A3/327. Dodatkowo Bosch Engineering we współpracy z firmą Bosch Rexroth – wspiera swoich klientów podczas integracji napędu elektrycznego z maszyną budowlaną, włącznie z opracowaniem aplikacji, wykorzystując otwartą platformę ekosystemu elektroniki BODAS.

 

Źródło: Bosch Rexroth

Więcej na boschrexroth.com

Powiązane treści
Produkcja akumulatorów w gigafabryce: Bosch Rexroth zaprezentuje ofertę rozwiązań na targach Hannover Messe
Bosch inwestuje miliony w druk 3D z metalu
ctrlX OS firmy Bosch Rexroth: gotowy na ustawę o odporności cybernetycznej
Wydajne formowanie blach - wzmacniacz efektywności energetycznej dla pras do głębokiego tłoczenia
Firma Bosch Rexroth powołuje dr Christinę Franke na stanowisko Członkini Zarządu ds. Produkcji i Zarządzania Jakością
Bosch Rexroth patrzy w przyszłość z optymizmem po trudnym roku finansowym 2024
Szybkie, precyzyjne, kompaktowe: Bosch Rexroth uzupełnia swoją ofertę o moduły z silnikami liniowymi
Zautomatyzowany transport materiałów w intralogistyce – Bosch Rexroth i K.Hartwall łączą siły
CtrlX AUTOMATION – nowa era automatyzacji przemysłu
Bosch wobec globalnych wyzwań – strategie, innowacje i perspektywy na przyszłość
Nowy przenośnik taśmowy VarioFlow: elastyczny i płynny transport w branży FMCG i farmacji z kompletną ofertą komponentów z jednego źródła
Bosch Rexroth wspiera edukację
Wygrodzenia ochronne: odchudzone, stabilniejsze i szybsze w instalacji
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Aktualności
Finansowanie używanych maszyn do obróbki metali, których wiek sięga nawet 10 lat
Bezpieczeństwo
Polski producent armatury przemysłowej uzyskał amerykański certyfikat ASME
Przemysł 4.0
Maspex zmodernizował system sterowania linii produkcyjnej
PLC, HMI, Oprogramowanie
ABB zmodernizuje systemy automatyki w hiszpańskich elektrowniach słonecznych CSP
Bezpieczeństwo
Lenze uzyskuje certyfikat IEC 62443-4-1: TÜV Rheinland potwierdza cyberbezpieczny proces rozwoju
Aktualności
Nowe inwestycje firm Stalwest i Consweld

Autonomiczna intralogistyka – elastyczność, bezpieczeństwo, efektywność

Wymagania w zakresie wydajności i ciągłości procesów sprawiają, że przedsiębiorcy coraz chętniej inwestują w automatyzację intralogistyki. Dynamicznie rozwijającym się obszarem są autonomiczne roboty mobilne (AGV/AMR), które realizują zadania transportowe w sposób skalowalny, bezpieczny i dostosowany do zmiennych warunków środowiska produkcyjnego i magazynowego.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów