Grupa Toyota rozwija AI i software – rusza Toyota Software Academy i akcelerator GAIA

Grupa Toyota uruchamia szeroko zakrojony program wspierający rozwój sztucznej inteligencji i inżynierii oprogramowania w przemyśle motoryzacyjnym. Powstają Toyota Software Academy oraz globalny akcelerator AI GAIA, których celem jest kształcenie specjalistów, wspieranie innowacji i tworzenie bezpieczniejszych, inteligentnych pojazdów przyszłości.

Posłuchaj
00:00

Pięć kluczowych spółek należących do Grupy Toyota zapowiedziało rozpoczęcie szeroko zakrojonych działań mających na celu wzmocnienie kompetencji w obszarze sztucznej inteligencji i rozwoju oprogramowania. Nowe inicjatywy obejmują utworzenie Toyota Software Academy oraz uruchomienie międzynarodowego programu Global AI Accelerator (GAIA), który ma napędzać innowacje technologiczne w całej grupie.

W projekcie uczestniczą firmy: Aisin, Denso, Toyota Tsusho, Toyota Motor oraz Woven by Toyota. Wspólnym celem jest kształcenie nowej generacji specjalistów w dziedzinie AI i software’u, jak również wykorzystanie sztucznej inteligencji do tworzenia zaawansowanych produktów służących bezpieczniejszemu, bardziej dostępnemu i swobodnemu przemieszczaniu się.

Toyota Software Academy – nowe standardy edukacji w motoryzacji

Akademia została zaprojektowana z myślą o szkoleniu ekspertów posiadających interdyscyplinarne kompetencje – zarówno w zakresie technologii software’owych, jak i hardware’owych – niezbędnych w rozwoju przyszłościowych rozwiązań motoryzacyjnych. W ramach programu przewidziano około 100 praktycznych kursów z zakresu sztucznej inteligencji, cyberbezpieczeństwa oraz regulacji branży pojazdów.

Szczególną wagę położono na naukę poprzez praktykę – uczestnicy będą mogli testować własne algorytmy i aplikacje bezpośrednio w pojazdach, z naciskiem na jakość i bezpieczeństwo. Akademia planuje także rozwijać globalną społeczność ekspertów AI i oprogramowania, wspierając ich rozwój zawodowy poprzez personalizowane rekomendacje edukacyjne oparte na AI oraz system certyfikacji umiejętności, jak np. program SOMRIE opracowany przez Denso.

Global AI Accelerator (GAIA) – strategia automatyzacji z ludzkim podejściem

GAIA to kolejny filar nowej strategii Grupy Toyota. Projekt zakłada znaczące zwiększenie inwestycji w badania, rozwój i wdrażanie technologii AI w skali globalnej. GAIA bazuje na filozofii „Jidoka” – automatyzacji z ludzkim podejściem – której celem jest poprawa produktywności pracowników i kreowanie nowych produktów zintegrowanych ze sztuczną inteligencją.

W pierwszej fazie GAIA skoncentruje się na jedenastu obszarach strategicznych: AD/ADAS (zaawansowane systemy wspomagania kierowcy), rozwój oprogramowania biznesowego, obsługa klienta, zarządzanie wiedzą, asystenci pokładowi, odkrywanie nowych materiałów, produkcja, nowe formy mobilności, produktywność biurowa, robotyka oraz inżynieria pojazdów.

Dr Gill Pratt, główny naukowiec Toyoty, podkreślił: - W całej globalnej strukturze Toyoty panuje ogromny entuzjazm wobec wykorzystywania sztucznej inteligencji do zwiększania szybkości i efektywności – od produkcji, przez projektowanie, aż po prace biurowe – oraz do tworzenia nowych produktów opartych na AI. Nie możemy przewidzieć przyszłości AI, ale możemy się na nią przygotować i zadbać, aby w tym procesie człowiek pozostał w centrum zmian.

Yoshihisa Yamamoto, dyrektor ds. strategii technologicznej Aisin, zaznaczył, że ich celem jest rozwijanie inżynierów posiadających całościowe spojrzenie na pojazdy. Atsushi Hayashida z Denso dodał, że firma koncentruje się na rozwoju oprogramowania dla pojazdów i wspieraniu inżynierów. Z kolei Eiji Matsuzaki z Toyota Tsusho mówił o potrzebie globalnego i zorientowanego na człowieka rozwoju software’u. Hiroaki Okuchi, dyrektor ds. relacji z klientami w Woven by Toyota, wyraził entuzjazm związany z możliwością dzielenia się kompetencjami firmy w zakresie oprogramowania i sztucznej inteligencji, aby – jak ujął to sam – „wspólnie tkać przyszłość mobilności”.

Przyszłość współpracy

Zajęcia w ramach Toyota Software Academy będą prowadzone głównie online, z udziałem ekspertów z branży. Praktyczne komponenty programu realizowane będą w centrach badawczo-rozwojowych firm uczestniczących w inicjatywie. Obecnie udział w akademii mają przedstawiciele pięciu firm założycielskich, lecz planowane jest otwarcie programu na kolejne podmioty w przyszłości.

 

Źródło: Toyota

Powiązane treści
Toyota w 2025 roku rozpocznie produkcję elektrycznych SUV-ów w USA
Liderzy AI trzykrotnie szybciej wdrażają agentów AI – nowy raport Rackspace ujawnia kluczowe przewagi
Toyota na czołowej pozycji pod względem patentów na akumulatory
Toyota Material Handling Europe wyróżniona
Humanoidalny robot TIAGo Pro i embodied AI: nowy etap współpracy człowieka z maszyną
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Obudowy, złącza, komponenty
TraceParts i Leo AI przedefiniują wyszukiwanie części do projektów
Zasilanie, aparatura nn
PGE buduje magazyn energii
Aktualności
Niedobór infrastruktury magazynowej w Europie przekracza wartość 150 mld euro
Aktualności
Nowa inwestycja firmy Marbo
Pomiary
Datalogic wzmacnia partnerstwo ze StayLinked
Aktualności
Popyt na gazy przemysłowe

VARTECH Industry System Cleaner od Texaco – niezawodny sposób w walce z osadami lakierowymi w układach przemysłowych

Powstawanie osadów lakierowych to jedno z kluczowych wyzwań utrzymania ruchu w turbinach, sprężarkach i systemach hydraulicznych. Zanieczyszczenia tego typu skutkują podwyższonymi temperaturami pracy, spadkiem efektywności energetycznej i ryzykiem awarii, które generują kosztowne przestoje. VARTECH Industrial System Cleaner marki Texaco został opracowany tak, aby usuwać osady w trakcie normalnej pracy urządzeń. W połączeniu z olejami Texaco i systematyczną diagnostyką olejową tworzy kompleksowy system ochrony – od czyszczenia instalacji po długookresową kontrolę procesów starzenia. Skuteczność rozwiązania potwierdzają wdrożenia w różnych gałęziach przemysłu.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów