Nowe silniki SEW-Eurodrive z serii EDRS oraz EDRE do pracy w atmosferze potencjalnie zagrożonej wybuchem
| Prezentacje firmowe ArtykułyOferta silników SEW- Eurodrive została rozszerzona o wersje z serii EDRS oraz EDRE przeznaczone do pracy w strefach Ex. Przedstawiamy ich cechy techniczne oraz potencjalne korzyści ze stosowania.
Silniki dostosowane są do regulacji EU 94/9/EC zawierającej wymagania urządzeń stosowanych w atmosferze zagrożonej wybuchem. Norma PN-EN 60079-0, PN-EN 60079-7 jest podstawą do wymagań dla gazu EN60079-15 i pyłu PN-EN 60079-31 poddane zmianom w głosowaniu IEC/CENELEC (Europejski Komitet Normalizacyjny Elektrotechniki). Zmiany to głównie:
- dostosowanie do wymagań dotyczących ładunków elektrostatycznych,
- określenie grupy II jako grupa gazowa oznaczana IIA, IIB oraz IIC,
- nowa grupa pyłowa III oznaczana:
- IIIA (łatwopalny pył),
- IIIB (pył nieprzewodzący),
- IIIC (pył przewodzący),
- wprowadzenie pojęcia poziomu zabezpieczenia urządzeń EPL (Equipment Protection Level).
Cechy charakterystyczne i korzyści z zastosowania omawianych silników:
- zgodne z dyrektywą 94/9/EC oraz z aktualnymi europejskimi normami dotyczącymi ochrony przeciwwybuchowej,
- silniki wykonane w najwyższych standardach mają klasę sprawności IE2 i spełniają wymogi Międzynarodowej Komisji Elektrotechnicznej IEC 60034,
- motoreduktory i silniki z hamulcem spełniają wymagania dyrektywy UE 94/9/WE, IECEx oraz już wkrótce normy cCSAus,
- silniki wyposażone w hamulec lub sprzęgło jednokierunkowe w kategorii 3GD oraz 3D,
- kompaktowa budowa i wysokie zakresy mocy takie same jak w napędach standardowych,
- możliwość pracy z falownikami dla kategorii II2 i II3 z osłabionym polem momentowym,
- wykonanie motoreduktora/silnika w kategorii 2GD dla strefy 1 i 21 oraz w kategorii 3GD dla strefy 2 i 22,
- zgodność z uznawanym w skali międzynarodowej poziomem zabezpieczenia urządzenia EPL.
Przekładnie z silnikami EDRE są stosowane we wszystkich rodzajach środowisk zagrożonych wybuchem grupy II. Zastosowane metody ochrony silnika gwarantują, że nie będzie on stanowił źródła zapłonu w czasie normalnej pracy w typie "n" oraz w przypadkach awaryjnych w typie "e". Istotną cechą jest mały ciężar silników budowy wzmocnionej w porównaniu do wersji ognioszczelnych.
Silniki EDRE mogą pracować w układach regulacji falownikowej w osłabionym polu charakterystyki momentowej. Falowniki marki SEW-Eurodrive typu MOVITRAC i MOVIDRIVE mają funkcję ATEX. Aktywacja parametru umożliwia automatyczną pracę i ochronę silników z grupy EDRE. Zaletą stosowania kompletu układu falownikowego z silnikami firmy SEW-Eurodrive jest pewność ochrony, szybsza parametryzacja oraz gwarancja bezpieczeństwa dla użytkownika.
W przypadku zainteresowania służymy fachowym doradztwem i zapraszamy do skorzystania z naszej oferty.
Rafał Rużniak
Product Manager - Napędy Przeciwwybuchowe
SEW-Eurodrive Polska
www.sew-eurodrive.pl