Nowe silniki SEW-Eurodrive z serii EDRS oraz EDRE do pracy w atmosferze potencjalnie zagrożonej wybuchem

| Prezentacje firmowe Artykuły

Oferta silników SEW- Eurodrive została rozszerzona o wersje z serii EDRS oraz EDRE przeznaczone do pracy w strefach Ex. Przedstawiamy ich cechy techniczne oraz potencjalne korzyści ze stosowania.

Nowe silniki SEW-Eurodrive z serii EDRS oraz EDRE do pracy w atmosferze potencjalnie zagrożonej wybuchem

Zakres mocy silnika

Silniki dostosowane są do regulacji EU 94/9/EC zawierającej wymagania urządzeń stosowanych w atmosferze zagrożonej wybuchem. Norma PN-EN 60079-0, PN-EN 60079-7 jest podstawą do wymagań dla gazu EN60079-15 i pyłu PN-EN 60079-31 poddane zmianom w głosowaniu IEC/CENELEC (Europejski Komitet Normalizacyjny Elektrotechniki). Zmiany to głównie:

  • dostosowanie do wymagań dotyczących ładunków elektrostatycznych,
  • określenie grupy II jako grupa gazowa oznaczana IIA, IIB oraz IIC,
  • nowa grupa pyłowa III oznaczana:
    • IIIA (łatwopalny pył),
    • IIIB (pył nieprzewodzący),
    • IIIC (pył przewodzący),
  • wprowadzenie pojęcia poziomu zabezpieczenia urządzeń EPL (Equipment Protection Level).

Cechy charakterystyczne i korzyści z zastosowania omawianych silników:

  • zgodne z dyrektywą 94/9/EC oraz z aktualnymi europejskimi normami dotyczącymi ochrony przeciwwybuchowej,
  • silniki wykonane w najwyższych standardach mają klasę sprawności IE2 i spełniają wymogi Międzynarodowej Komisji Elektrotechnicznej IEC 60034,
  • motoreduktory i silniki z hamulcem spełniają wymagania dyrektywy UE 94/9/WE, IECEx oraz już wkrótce normy cCSAus,
  • silniki wyposażone w hamulec lub sprzęgło jednokierunkowe w kategorii 3GD oraz 3D,
  • kompaktowa budowa i wysokie zakresy mocy takie same jak w napędach standardowych,
  • możliwość pracy z falownikami dla kategorii II2 i II3 z osłabionym polem momentowym,
  • wykonanie motoreduktora/silnika w kategorii 2GD dla strefy 1 i 21 oraz w kategorii 3GD dla strefy 2 i 22,
  • zgodność z uznawanym w skali międzynarodowej poziomem zabezpieczenia urządzenia EPL.

Przekładnie z silnikami EDRE są stosowane we wszystkich rodzajach środowisk zagrożonych wybuchem grupy II. Zastosowane metody ochrony silnika gwarantują, że nie będzie on stanowił źródła zapłonu w czasie normalnej pracy w typie "n" oraz w przypadkach awaryjnych w typie "e". Istotną cechą jest mały ciężar silników budowy wzmocnionej w porównaniu do wersji ognioszczelnych.

Silniki EDRE mogą pracować w układach regulacji falownikowej w osłabionym polu charakterystyki momentowej. Falowniki marki SEW-Eurodrive typu MOVITRAC i MOVIDRIVE mają funkcję ATEX. Aktywacja parametru umożliwia automatyczną pracę i ochronę silników z grupy EDRE. Zaletą stosowania kompletu układu falownikowego z silnikami firmy SEW-Eurodrive jest pewność ochrony, szybsza parametryzacja oraz gwarancja bezpieczeństwa dla użytkownika.

W przypadku zainteresowania służymy fachowym doradztwem i zapraszamy do skorzystania z naszej oferty.

Rafał Rużniak
Product Manager - Napędy Przeciwwybuchowe
SEW-Eurodrive Polska

www.sew-eurodrive.pl