Energooszczędne rozwiązania effiDRIVE firmy SEW-Eurodrive
| Prezentacje firmowe ArtykułyW przypadku niezoptymalizowanych aplikacji koszty związane z energią elektryczną mogą stanowić do 90% kosztów cyklu życia. Czas to zmienić! Fachowe doradztwo techniczne pozwoli odkryć potencjalne możliwości oszczędności energii, redukcję kosztów energii oraz zmniejszyć poziom emisji CO2. Nasze rozwiązania gwarantują całościową analizę oraz konsekwentne wdrożenie wszystkich istotnych czynników energetycznych.
System modułowy rozwiązań energooszczędnych obejmuje wyłącznie zoptymalizowane pod kątem sprawności i wydajności energetycznej silniki, falowniki oraz napędy mechatroniczne. Inteligentne połączenie tych komponentów ze sobą gwarantuje oszczędność energii do 70%.
MODUŁOWY SYSTEM ENERGOOSZCZĘDNYCH ROZWIĄZAŃ SEW-EURODRIVE
System obejmuje:
- Silniki
- asynchroniczne silniki trójfazowe klasy IE1 do IE3,
- silniki trójfazowe typu Line Start Permanent Magnet Motor w klasie od IE2 do IE4,
- silniki synchroniczne z magnesem trwałym.
- Falowniki:
- MOVITRAC B,
- MOVIDRIVE B,
- serwofalownik wieloosiowy MOVIAXIS,
- rozwiązania pozwalające na zwrot energii do sieci.
- Mechatronikę:
- mechatroniczny system napędowy MOVIGEAR,
- sterowany elektronicznie silnik DRC.
ASYNCHRONICZNE SILNIKI TRÓJFAZOWE KLASY IE1 DO IE3
Urządzenia z serii DR.. oraz wersja DT56 (jedna prędkość obrotowa) to silniki trójfazowe optymalne do każdego zastosowania. Są to silniki 2-, 4- lub 6-polowe o mocach od 0,18 do 225 kW, które dostępne są w klasach energooszczędności od IE1 do IE4. W ramach systemu modułowego silników trójfazowych serii DR.. na całym świecie wdrożyliśmy miliony kombinacji napędowych wprawiających w ruch różnorodne maszyny oraz urządzenia. U nas w łatwy sposób można wybrać optymalny silnik energooszczędny do określonego zastosowania.
Seria DR.. zapewnia odpowiednią wersję silnika dla każdej z globalnie obowiązujących klas energooszczędności od IE1 do IE4: DRS.. dla IE1, DRE.. dla IE2, DRN.. oraz DRP.. dla IE3 i DRU.. dla IE4. W ramach każdej z tych wersji silników wystarczy wybrać moc oraz częstotliwość pracy. Produkty spełniają wymagania najważniejszych obowiązujących globalnie standardów oraz różnorodne wymogi lokalnych rozporządzeń w zakresie oszczędności energetycznej.
Silniki serii DT56 oraz DR63 stanowią uzupełnienie systemu modułowego w zakresie mocy między 90 W a 370 W. Seria DR.. oferuje zgodnie z IEC 60034-30-1 odpowiedni silnik dla każdej klasy energooszczędności - IE1, IE2, IE3 oraz IE4. Na tabliczce znamionowej znajduje się odpowiednie oznaczenie IE, informacje dotyczące sprawności oraz dane o spełnianych dopuszczeniach krajowych.
Oprócz produktów wchodzących w skład modułu oszczędności energii nasze energooszczędne rozwiązania effiDRIVE obejmują również kompetentne doradztwo w zakresie energii oraz modularne, indywidualne usługi serwisowe.
Parametry
- Wersja DRS.. = IE1:
- 2-, 4- lub 6-polowy,
- Zakres mocy od 0,18 kW do 225 kW.
- Wersja DRE.. = IE2:
- 2-, 4- lub 6-polowy,
- Zakres mocy od 0,25 kW do 225 kW.
- Wersja DRN.. = IE3:
- 4-polowy,
- Zakres mocy od 0,75 kW do 200 kW.
- Wersja DRP.. = IE3:
- 2-, 4- lub 6-polowy,
- Zakres mocy od 0,37 kW do 160 kW.
- Wersja DRU..J = IE4:
- 4-polowy,
- Zakres mocy od 0,18 kW do 3 kW.
Niezależnie od wymaganej klasy energooszczędności, w przypadku wszystkich silników trójfazowych dostępne są wszystkie opcje oraz wersje. Nasze silniki trójfazowe znajdują zastosowanie na całym świecie. W każdej klasie energooszczędności dostępna jest odpowiednia wersja silnika. Każdy typ silnika mogą zaś Państwo podłączać do różnych sieci zasilających, niezależnie od miejsca jego zastosowania.
Właściwości
- Kompleksowa oferta hamulców oraz ich łączenia z silnikami - to znaczy 3 różne rozmiary hamulców na każdy rozmiar silnika;
- Zintegrowane enkodery;
- Oszczędność miejsca oraz kosztów dzięki kompaktowej budowie;
- Bezpieczeństwo w przyszłości również pod względem przyszłych wymogów związanych z ochroną środowiska (normy);
- Obniżenie kosztów eksploatacyjnych przy zastosowaniu silników energooszczędnych; nasze silniki spełniają wymagania klas energooszczędności:
- Standard Efficiency (IE1),
- High Efficiency (IE2),
- Premium Efficiency (IE3),
- Super Premium Efficiency (IE4).
- "Silnik globalny" - odpowiada wielu przepisom dotyczącym oszczędności energii.
SILNIKI TRÓJFAZOWE LINE START PERMANENT MAGNET MOTOR KLASY OD IE2 DO IE4
Szukają Państwo silnika o najwyższej wydajności energetycznej oraz kompaktowej budowie? W takiej sytuacji silnik synchroniczny DR..J z technologią LSPM jest optymalnym rozwiązaniem, ponieważ seria tych silników spełnia warunki trzech różnych klas energooszczędności - IE2, IE3 oraz IE4.
Zalety
- Większa wydajność energetyczna - silniki synchroniczne DR..J mogą być stosowane na całym świecie, w tym w najwyższej klasie energooszczędności IE4;
- Redukcja rozmiaru - silnik DR..J może być mniejszy aż o dwa rozmiary w stosunku do porównywalnego standardowego silnika asynchronicznego;
- Stała prędkość obrotowa - silnik pracuje ze stałą prędkością obrotową niezależnie od obciążenia - synchronicznie z częstotliwością roboczą bez poślizgu.
Właściwości
- Silniki DR..J spełniają wymagania klasy energooszczędności IE2 do IE4;
- Silnik typu Line Start Permanent Magnet:
- nasza technologia LSPM dzięki zastosowaniu magnesów trwałych umożliwia rozruch silnika synchronicznego poprzez klatkę;
- w porównaniu do silników seryjnych serii DR.. o identycznej mocy możliwe jest zastosowanie mniejszego rozmiaru przy tej samej klasie energooszczędności.
- Silnik jest zaprojektowany do pracy z prostymi falownikami i sterowaniem u/f;
- Podczas pracy nie występują żadne straty na wirniku;
- Dostępnych jest łącznie 9 rozmiarów (71S do 100L);
- Kompaktowa i wytrzymała budowa, niewymagająca konserwacji;
- Praca synchroniczna silników zgodnie z częstotliwością roboczą;
- Bezpoślizgowa regulacja prędkości obrotowej bez sprzężenia zwrotnego enkodera;
- Praca grupowa większej liczby silników z zsynchronizowaną prędkością obrotową z jednym falownikiem;
- Sprawdzone połączenie z MOVIMOT- motoreduktorem ze zintegrowanym falownikiem;
- Wysoki zakres prędkości obrotowej ze stałym momentem obrotowym bez wentylatora chłodzącego;
- Dostępnych jest wiele wersji dodatkowych systemu modułowego w zakresie silników;
- Możliwość połączenia z naszymi motoreduktorami.
SILNIKI SYNCHRONICZNE Z MAGNESAMI TRWAŁYMI
Silnik serwo CMP.. zapewnia precyzję, dynamikę oraz moment przy kompaktowej budowie. Seria obejmuje siedem wysoko wydajnych wersji zapewniających szczytowy moment obrotowy o wartości do 320 Nm, które można zastosować mając niewiele miejsca do dyspozycji.
Zalety
- Najwyższa dynamika - realizowana przez nowoczesne systemy nawojowe i magnetyczne - oczywiście w całym zakresie prędkości obrotowej;
- Precyzyjne pozycjonowanie - umożliwia wirnik o zwiększonym momencie bezwładności silnika CMPZ, również w przypadku ekstremalnych obciążeń;
- Wydajny hamulec - ponieważ istnieją różne typy hamulców o zróżnicowanych momentach hamowania oraz możliwości zastosowania ręcznego zwalniania hamulca;
- Indywidualne rozwiązania napędowe - dzięki możliwości bezpośredniego montażu silnika przy przekładniach z naszego sprawdzonego systemu modułowego.
Właściwości
- Wysoka dynamika w zastosowaniu ze wszystkimi silnikami serii CMP... dzięki wirnikom o niskim momencie bezwładności oraz wysokiej przeciążalności;
- Optymalizacja pod kątem wydajności oraz szczególnie kompaktowa budowa dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych systemów nawojowych i magnetycznych;
- Moment postojowy od 0,5 do 95 Nm;
- Opcjonalny wariant silnika CMPZ.. z dodatkową masą wirnika na potrzeby aplikacji, w których wymagany jest wysoki moment bezwładności silnika;
- Wysoka precyzja i płynność ruchu obrotowego;
- Możliwości bezpośredniego montażu silnika przy przekładniach z naszego sprawdzonego systemu modułowego przekładni.
SEW-EURODRIVE Polska Sp. z o.o.
www.sew-eurodrive.pl